Kuka kehtaa tunnustaa, että ulkonäön perusteella tekee ihmisistä tulkintoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Tuosta "..blondi äiti.." ketjusta tuli mieleen.

Myönnän kyllä että jos näen äidin/lapset resuisissa ja likaisissa vaatteissa niin teen tiettyjä tulkintoja.

Tai jos näen äidin karjumassa ja repimässä lapsiaan kävelyllä, kaupassa tms..

Mutta se, että onko äiti tumma, vaalea, meikattu, meikkaamaton, tuulipuvussa vai jakkupuvussa niin niistä en tee mitään tulkintoja. Kuitenkin väitän, että aivan varmasti monet tekevät. Sen verran usein haukutaan pinnallisiksi ihmisiä, jotka meikkaavat tms.. harvemmin olen kuullut kenenkään haukkuvan äitejä, jotka eivät meikkaa. Mullekin se on ihan sama kumminko kukakin tekee.

Hiustenvärin perusteella en tee, mutta vaatteista kyllä.

Mä en esim. uskaltaudu verkkareissa tai tuulipuvussa kauppaan, joten ne jotka uskaltautuvat ovat oletettavasti mua jollakin tavoin rennompia ihmisiä - sekä hyvässä että pahassa.

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
tietty sitä sellasen pikasen ja pintapuolisen mielipiteen muodostaa, mutta se kyllä voi myös yhtä nopeasti muuttua jahka toiseen saa parempaa kontaktia.

Mun mielesta ensivaikutelmaa on vaikea muuttaa jalkikateen, valitettavasti.

tietty sitä sellasen pikasen ja pintapuolisen mielipiteen muodostaa, mutta se kyllä voi myös yhtä nopeasti muuttua jahka toiseen saa parempaa kontaktia.

Noin. Siksi pyrinkin suhtautumaan noihin ensivaikutelmiin jo heti sillä varauksella että voin olla ihan matsässä... :xmas:

Kyllä teen, tietyllä tapaa ihmisiä on hauska tarkkailla ja arvailla mitä ovat oikeasti miehiään/naisiaan- esim. ammattia voinjoskus ulkonäon perusteella arvailla.

Jos mä näen meikkaavia ja huoliteltuja äitejä, niin olen pikkaisen kade. Mulla on nimittäin vielä matka kesken takaisin siihen pisteeseen. Missään nimessä en ainakaan ajattele mitään negatiivista sellaisista äideistä. Samoin ihailen kovasti erästä IRC-galleriassa olevaa äitiä (en kerro tarkempaa nikkiä, ei välttämättä tykkäisi siitä ), joka on laihduttanut kahden lapsensa syntymän jälkeen yli 40kg ja näyttää nyt upealta.

Mun mielestä on tosi hienoa, että äiti jaksaa huolehtia perheensä lisäksi myös itsestään!! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:

Mun mielesta ensivaikutelmaa on vaikea muuttaa jalkikateen, valitettavasti.

Mä taas muutan helposti mielipidettäni ihmisestä.

Siis: väistämättä teen ihmisen ulkoisesta olemuksesta päätelmiä. Samoin ilmeet, eleet yms. tekee sen että luulen tietäväni mimmoinen ihminen on. Se ei kuitenkaan pienimmässäkään määrin estä mua tutustumasta ihmiseen ja keskustelemasta hänen kanssaan. Ja todella usein käy niin että jälkikäteen mietin ettei ensivaikutelma kohdannut yhtään todellisuutta. Niin hyvässä kuin pahassa.

Eli mä en todellakaan allekirjoita tuota väitettä että ensivaikutelmaa on vaikea muuttaa.

Mä muuten myös kirjoitin tuonne ketjuun ettei ihmisen ulkoisesta olemuksesta voi päätellä yhtikäs mitään hänen persoonastaan, koulutuksestaan tai vaikkapa seksuaalisuudestaan. Siis ei yhtikäs mistään.

Siltikin sitä tekee omia päätelmiään toisesta. Mutta hyvä kuitenkin tiedostaa että nuo päätelmät voivat olla TÄYSIN vääriä ja koittaa olla avoimin mielin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä taas muutan helposti mielipidettäni ihmisestä.

Siis: väistämättä teen ihmisen ulkoisesta olemuksesta päätelmiä. Samoin ilmeet, eleet yms. tekee sen että luulen tietäväni mimmoinen ihminen on. Se ei kuitenkaan pienimmässäkään määrin estä mua tutustumasta ihmiseen ja keskustelemasta hänen kanssaan. Ja todella usein käy niin että jälkikäteen mietin ettei ensivaikutelma kohdannut yhtään todellisuutta. Niin hyvässä kuin pahassa.

Eli mä en todellakaan allekirjoita tuota väitettä että ensivaikutelmaa on vaikea muuttaa.

Sieltähän se tuli. Miä olen useimmiten väärässä tuon ensivaikutelman suhteen :ashamed: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä muuten myös kirjoitin tuonne ketjuun ettei ihmisen ulkoisesta olemuksesta voi päätellä yhtikäs mitään hänen persoonastaan, koulutuksestaan tai vaikkapa seksuaalisuudestaan. Siis ei yhtikäs mistään.

Siltikin sitä tekee omia päätelmiään toisesta. Mutta hyvä kuitenkin tiedostaa että nuo päätelmät voivat olla TÄYSIN vääriä ja koittaa olla avoimin mielin :)

Tuota samaa tarkoitin kanssa! =)

Välillä sitä jää miettimään miten väärän kuvan saattaa itsestäänkin antaa, ihan huomaamattaan... :xmas:

Yhteistyössä