kuka käyttänyt antibiootti kuurin nimeltä tetralysal(finneihin) ??

mutsi
Mä olen kyllä syönyt antibioottikuureja akneen, mutta en muista antibiootin nimeä. On tehonnut aina, mut sitten ku kuuri loppuu alkaa parin kk:n päästä taas tulla finnejä. Se voide mitä olen laittanut on sit ollut aika inhoa, kauhea kutina, nahka hilseilee ym. Minkä nimistä sulla se voide on?
 
Bella
Olen käyttänyt muutamaankin otteeseen Tetralasyliä. Mulla auttanut aina hyvin. Itselle ollut erityisesti otsassa ja leuassa paljon sellasta pientä näppyä. Noin kerran vuodessa oon tarvittaessa uusinut kuurin, kun ei ole kuitenkaan mikään vahva antibiootti kyseessä. Jos ei meito auta, niin Roacutan on sellanen vahvempi ja vaativampi lääkitysvaihtoehto akneen.
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja Bella:
Olen käyttänyt muutamaankin otteeseen Tetralasyliä. Mulla auttanut aina hyvin. Itselle ollut erityisesti otsassa ja leuassa paljon sellasta pientä näppyä. Noin kerran vuodessa oon tarvittaessa uusinut kuurin, kun ei ole kuitenkaan mikään vahva antibiootti kyseessä. Jos ei meito auta, niin Roacutan on sellanen vahvempi ja vaativampi lääkitysvaihtoehto akneen.
Mä haluaisin koklaa tota roaccuttania, mut ku mulla on muitakin lääkityksiä jotka eivät sovi ton kans yhteen. Mut oon kuullu, et toi tehoaa kyllä ja hyvin ja useinkin finnit katoaa lopullisesti.
 
juuh
Mä oon käyttänyt jotain vanhaa fucidin geeliä akneen. Auttaa tosi hyvin! Oon kyllä aikaisemmin muutaman tetracyclin kuurin tablettinakin vetänyt muttei auttanut yhtään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Bella:
Olen käyttänyt muutamaankin otteeseen Tetralasyliä. Mulla auttanut aina hyvin. Itselle ollut erityisesti otsassa ja leuassa paljon sellasta pientä näppyä. Noin kerran vuodessa oon tarvittaessa uusinut kuurin, kun ei ole kuitenkaan mikään vahva antibiootti kyseessä. Jos ei meito auta, niin Roacutan on sellanen vahvempi ja vaativampi lääkitysvaihtoehto akneen.
Mä haluaisin koklaa tota roaccuttania, mut ku mulla on muitakin lääkityksiä jotka eivät sovi ton kans yhteen. Mut oon kuullu, et toi tehoaa kyllä ja hyvin ja useinkin finnit katoaa lopullisesti.
joo toi roacutan onkin tosi vahva lääke, et maionittikin siitä mut sit pitää olla ehkäsy kunnossa,
 
"cat"
Oon itse syönyt nyt tetralysalia noin 2 kuukautta. Kuukauden ajan otin 2 kapselia päivässä ja pari viikkoa sitten vähensin yhteen. Ja voin kertoa, että finnit on kyllä poissa :) Mulla oli yläselässä ja rintakehässä pieniä näppyjä naama aknen lisäksi. Huomasin jo parin viikon lääkkeen oton jälkeen, että rintakehä oli täysin puhdas näpyistä, ihan uskomattoman sileä suorastaan. Selkä alkoi parantua noin kuukauden jälkeen, ei enää näppylöitä. Kasvoissa se vaikutuksen alkaminen kesti kauimmin. Mulla oli otsassa aknea ja suun molemmin puolin sellaiset alueet joihin finnit vain olivat jämähtäneet. Nyt otsa ja posket tuntuu täysin sileiltä! Jäljellä on vain punaiset jäljet finnien paikoilla. Ne näkyy kyllä selvästi eivätkä ne kauniit ole, mutta haalistuvat koko ajan. Käytin tetralysalin lisäksi Differin nimistä geelia joka ilta kasvojen akne alueille. Nyt mulla on jäljellä 5 kapselia :) Oon tosi tyytyväinen tuloksiin. Täytyy vain toivoa ettei tää ollut mikään hetkellinen apu vaan finnit on ja pysyy poissa. Oikeanlainen jälkihoito vaan peliin nyt :) Tsemppiä kaikelle jotka taistelee aknea vastaan! Tiedän miten vaikeaa se on!
 
epätoivone
Itse oon popsinu tetralysal kapseleita kaks kpl päivässä noin kolmen viikon ajan eikä mitään kummosempaa vaikutusta oo ainakaa vielä havaittavissa. Alkoholia olen nauttinut samaan malliin kuin ennenkin eli ainaki kännit kerran viikossa mut uskosin ettei se haittaa lääkkeen vaikutukseen. Tosin iho alkaa aina vähä kukkii krapula-aamuna
 
En muista valmisteen nimeä, mutta sekin oli tetrasykliiniä..Söin 3kk ilman mitään vaikutusta ihooni, mutta tosi paha olo siitä tuli.
Sen jälkeen söin 8kk isotretinoinia (Roaccutan) ja käytin Dalacin-liuosta, sekä ihon kuivamisen ehkäisyyn Ceralan-voidetta. Iho oli upeassa kunnossa jo parin kuukauden jälkeen ja iho-ongelmat ovat vasta nyt alkaneet palailla kun lääkityksen lopettamisesta on 4 vuotta.
 
"Tia"
on ollu ainoa lääkekuuri, joka on mun naamaan auttanut. Söin ekaks Tetralysalia 3kk ja käytin differin- geeliä, auttoi hetken, mut sit taas paheni. Sit alotin tän Isotretinoin- hoidon ja se kesti n.4kk ja naama oli toooosi hyvässä kunnossa.. Ainoo huono puoli oli se, että toi lääkitys on sen verran vahva, että limakalvot oli tosi kuivat ja raskaustestis piti ravata kuukauden välein, koska tää saattaa aiheuttaa keskenmenon/sikiön vaurioitumisen. Mut kantsii kokeilla tota jos ei muut auta :)
 
"vieras"
Itse söin 300 tablettia(mikä on minimi et auttaa) Isotretinoin Actavista. Lopetin maaliskuun lopussa. Iho on hyvä joskaan ei täysin näpytön. Mule tuli kauheita ihonalaisia finnejä ja ne levisi vaan kok kasvoille.

Ihotautilääkäri määräs ekaks tetralysalia, söin kuukauden ja ei auttanut mitään. Sitten sain sen roaccutanin ja paukamat hävis. (Alussa finnit vain pahenee), mutta sitten kyllä häviää. Nyt jos tulee finni tai kaks niin ne on tosi pieniä ja niihin kun en koske (olen oppinut olla puristelematta) niin häviävät nopsaan pois.

Limakalvot tosiaan kuivuu järkky paljon ja mulla silmät kuivu niin et ei oikeen auttanut silmätipatkaan lopussa. Silmät siis vuotivat silmänurkasta koko ajan ja varsinkin silloin kun olin väsynyt ja nukkunut huonosti. Nenäsuihketta joutu käyttään siis sesamiöljyä kosteuttaakseen, huulet oli rutikuivat, mutta kun jaksoi sataan kertaan päivässä rasvailla niin sekin meni siinä sivussa. Mieli myös saattaa painua alemmas tuon kuurin aikana (masennusta). Noi siis yleisimmät sivuvaikutukset.

Aurinkoa pitää välttää kuurin aikana, samoin alkoholi kokonaan pois ja kaksinkertainen ehkäisy (esim. pilsut+ kondomi). Maksa-arvot myös tarkistetaan alussa kuukauden välein et ei nouse liikaa.

Saapa nähä pysyykö iho hyvänä vai joudunko joskus uusimaan. Ikää mulla 30v.
 
"Jarski"
Mulle lääkäri sanoi että ei suosittele minkään lääkekuurin aikana alkoholia, mutta tämän kanssa ei ole todettuja haittavaikutuksia. Itse juon, mutta kohtuudella.
 
Bonitaz
Joo toi tetralysal auttoälyttömäst...itellä oli upee iho ennenkuin abortin yhteydes niin sanotusta pakosta laitettiin kapselit tohon hauiksen a´lle...niin ei kestäny ku puol vuotta niin tuli lisä kiloja,naama muuttu niin hurjax et huh heijaa ainoa pelastus peitevoide...ja finnei tuli vaan ja ainoastaan alaleukaan..ne on kuin sieniä yx tulee kun sen puristaa tai "kuivattaa" pois niin vierelle tulee tuplasti enemmän...BUT ANYWAY nyt on jeesannu..jengi jopa kysyy mitä meikkivoidetta käytän ku on niin sileen näkönen!!! mut mul aina unohtuu illal ottaa lääke ja sit ku ei mul oo etukäteen mietittynä et syön safkaa timman pääst joten sit joutuu sen 2 timmaa venttaa ja sit se unohtuu...niin ja oon kyl dokannu sen kuurin aikana eikä selosteissa lue mitään siihen viittaava so I THINK ITS OK mut kohtuus kaikessa...ja niille kellese ei oo auttanu luulen ettei ne vaan oo teille tarkottui eli muita kokeilemaan ja laittamaan lekureit koville!!!
 
"Senni"
Olen käyttänyt tetralysalia jo kuukauden, mutta ihoni on pahentunut huomattavasti! Finnejä tulee kokoajan lisää ja ovat isompia kuin ennen. Mitä pitäisi tehdä? Onko normaalia?
 
tetra
söin ruusufinniin 2-3 kk tetralysalia vuosi sitten...ei mitään vaikutusta ennen kuin puolentoista kuukauden päästä pidin muutaman päivän tauon kun aioin ottaa alkoholia ( rosazolin takia) . uudelleen aloittaessa alkoi "ihmeparantuminen"...valitettavasti ruusufinnistä ei pääse ikinä eroon ja olen joutunut lykkäämään koulun takia tetralysalin uudelleen aloitusta koska pahoinvointi/mahavaivat olivat niin pahoja lääkkeestä. Pelkällä voiteella menty...niin ja ruusufinniin ei missään nimessä saa käyttää aknerasvoja tai kortisonia..ne vain pahentaa tilannetta.
 

Yhteistyössä