Kuka käyttää aitoja turkiksia?

darkstarmama
En käytä kun vastustan turkistarhausta, mutta laita nyt sie ihmeessä hyvät perustelut tähän niin voin jakaa ne turkiksia käyttävien sukulaisten/kavereiden kanssa. :D Mie olen niin huono selittämään niille niin auta sinä minua. =)

lettu
Pyritään välttämään keinotekosiakin. Niitä sellasia "aidon näkösiä" kamaluuksia.
Jos pitää valita lapselle haalari vaihtoehdoista karvakauluksella tai ilman, niin saletisti ostetaan se karvaton malli. En halua suosia edes ideana turkissomisteita!!!

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
En käytä kun vastustan turkistarhausta, mutta laita nyt sie ihmeessä hyvät perustelut tähän niin voin jakaa ne turkiksia käyttävien sukulaisten/kavereiden kanssa. :D Mie olen niin huono selittämään niille niin auta sinä minua. =)
Tää on TOSI PAHA! En suosittele ketään muita, kuin turkkien käyttäjiä katsomaan tätä videota. Joskus ainoastaan totuus saa ihmiset heräämään... :'(

http://www.peta.org/feat/ChineseFurFarms/index.asp

IhanaValo
En käytä..oon aina ollut sitä mieltä ettei ihminen tarvii nykyaikana välttämättä käyttää sitä eläimen turkkia/nahkaa vaatteena,kun on keksitty lämpimiä kankaita yms,toppavaatteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
En käytä..oon aina ollut sitä mieltä ettei ihminen tarvii nykyaikana välttämättä käyttää sitä eläimen turkkia/nahkaa vaatteena,kun on keksitty lämpimiä kankaita yms,toppavaatteisiin.
Tämä nahan käyttö jakaa mielipiteitä; eläin kun joka tapauksessa tapettaisiin ihmiselle ruoaksi, miksi ei siis käytettäisi nahkaakin...?

IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja GangBang:
Tämä nahan käyttö jakaa mielipiteitä; eläin kun joka tapauksessa tapettaisiin ihmiselle ruoaksi, miksi ei siis käytettäisi nahkaakin...?
No,tuo on vaan miun mielipide asiaan..muut tehkööt miltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja GangBang:
No,tuo on vaan miun mielipide asiaan..muut tehkööt miltä tuntuu.
En tarkoittanukaan haastaa sun mielipidettäsi vaan yleisellä tasolla mietin. Eihän monet kasvissyöjätkään käytä mitään eläinperäisiä tuotteita ja silti elossa pysyvät. =)

palma
Jos toi video on se elävältänylkemisjuttu, niin voi oksetus. Jos joku vielä tuon nähtyään haluaa turkiksia käyttää täytyy olla päästään vialla!!!
Toisaalta vois verrata suomalaisen lihakarjan ja turkistarhan oloja toisiinsa ja miettiä, kannattaako tarjousjauhelihapaketti ostoskärryissä niin kamalasti paheksua turkistarhaustakaan... Samaa hyväksikäyttöä ja lajityypillisen käyttäytymisen estämistä kaikki tyynni.

vanhus
ysikytluvulla yhteen aikaan oli muotia noi turkiskauluksiset toppatakit. oli muuten tosi lämmin huppu, suojasi hyvin tuulelta. märkänä haisi happamelle puolukkasurvokselle...

Toi on niin väärin, että elävältä viedään turkki. :'( Tota en kannata.

Mutta rajoitetussa määrin hyväksyn että turkkia käytetään, jos kerran se eläin muutenkin tapetaan. Otetaan eläimestä ruoka ja vaate, se on ok, mutta se pitää tehdä kunnioittaen sitä eläintä! Koko sen elinkaarta. En siis kannata tarhausta. Toisaalta en sitäkään, että ne eläimet sieltä tarhasta päästettäis luontoon.

Mulla on perintönä saatu ihana lammasturkki.
Mun mielestä systemaattinen tarhaus turkisten tehtailuun ei ole hyvä asia, mutta taasen niiden eläinten turkit, jotka teurastetaan syötäväksi, on hyvä käyttää.
Tosin eikös nuo keinoturkikset taasen ole luonnonsuojelu-mielessä pahasta, ne eivät maadu, ovat ikuista jätettä?

Yhteistyössä