Kuka hoitaa vaatteiden hintalappujen laittamisen?

  • Viestiketjun aloittaja tuleva myyjä
  • Ensimmäinen viesti
tuleva myyjä
Olen menossa töihin kauppaan, missä vaatteita myynnissä. Rupesin miettimään, että joudunko laittamaan vaatteisiin niitä hintalappuja (niillä pyssyillä), vai onkohan ne jo valmiiksi tuotteissa? Olen joskus joutunut sellaista tekemään ja traumat jäi siitä piikin kanssa sohimisesta. Nyt siis kysynkin kaikilta, jotka asiasta jotain tietävät, että KUKA ja MISSÄ VAIHEESSA ne hintalaput niihin vaatteisiin "ampuu"? Toki varmasti riippuu liikkeestä, mutta kertokaa.
 
viieras
Voi voi, Ehkä sinun olisi parempi pysyä työttömänä, jos hintalapun kiinnitys aiheuttaa traumoja.
Ei ole ihme, että kohta puolet Suomen nuorista ovat työkyvyttömyyseläkkeellä, jos tuollainen traumatisoi.

Ja vastauksena: Osaan ne kiinnitetään jo valmistajan toimesta, erityisesti ketjuissa. Muissa liikkeissä ne voidaan kiinnittää myyjien toimesta.
 
vier
Pääosin valmistaja laittaa, mutta olen täysin varma että joudut päivittäin ampumaan niitä lappuja itsekin. Niitä irtoilee, tippuu ja valmistajalta käynyt virhe että on laputus unohtunut.

Joten pyydät vain että joku näyttää kunnolla, miten sitä pyssyä käytetään oikein, ettei tule haavereita.
 
"jenni"
Sinä teet sen.Yleensä se vaihtelee kuka myymässä,kuka hoitaa tuotesijoittelun,kuka piikittää vaatteet.Eli kyllä säkin joudut sitä tekee!Vähä ku meille töihin päiväkotiin tuli lähihoitajaksi opiskeleva joka pyysi että ei tarvis osallistua vessatukseen ja vaipanvaihtoon sekä pottailuun.Voi sissus sanon minä.Etsi toinen ala!
 
Tosin ei sillä, tämä on kyllä mielenkiintoinen kysymys. Rupesin oikein miettimään, että mitkä ketjut käyttävät ammuttavia hintalappuja, niin mieleen tuli vain H&M ja nekin laitetaan uskoakseni jo varastolla kiinni. Aika monessa (kalliimmassa) rätissä käytetään valmistajan toimesta hakaneulakiinnitystä.
 
esimies
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva myyjä;29435792:
Olen menossa töihin kauppaan, missä vaatteita myynnissä. Rupesin miettimään, että joudunko laittamaan vaatteisiin niitä hintalappuja (niillä pyssyillä), vai onkohan ne jo valmiiksi tuotteissa? Olen joskus joutunut sellaista tekemään ja traumat jäi siitä piikin kanssa sohimisesta. Nyt siis kysynkin kaikilta, jotka asiasta jotain tietävät, että KUKA ja MISSÄ VAIHEESSA ne hintalaput niihin vaatteisiin "ampuu"? Toki varmasti riippuu liikkeestä, mutta kertokaa.
Miten sulle tällainen pelko tuli mieleen? Työssä joutuu välillä tekemään hommia, jotka ei ole omasta mielestä mukavimpia, mutta ne kannattaa tehdä nopeasti pois. Lähes kaikissa vaatteissa laput on valmiina. Joskus tuotteita hinnoitellaan myymälässä eli käytetään hinnoittelulaitetta.
 
Meille ne tuli aina laputettuina, mutta toki niitä lappuja joskus irtoili ja niitä piti takaisin laitella.

Mä tykkään laputtamisesta...ostin itsellenikin hinnoittelupistoolin kirppismyyntiä varten :D
 
ex-myyjä
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva myyjä;29435792:
Olen joskus joutunut sellaista tekemään ja traumat jäi siitä piikin kanssa sohimisesta.
:D Ziisus. Vai ihan traumat.

Kyllä joudut sitä käyttämään kaupassa. Samaten kuin mattoveistä. Joudut repimään pahvilaatikoita joista voi tulla viiltohaavoja. Joudut kiinnittämään häläreitä joissa on myös piikit. Ja kaikenlaista. Kauppa on sellainen työpaikka, ettei siellä oikeen tekokynsillä sievistelemällä pärjää, vaan joutuu niitä HIRMUISIA työkalujakin välillä käyttämään.....
 

Yhteistyössä