Kuka elättää teiniperheen?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mietin tälläistä. Kun näin galleriassa 15v äidin ja isän...Niin heräs yleinen mietintä, kuka kustantaa heidän elämisensä? Saavatko jo tuon ikäiset sossusta rahaa?Töitä tuskin on, jos peruskoulukin kesken tai juuri käyty... Ovatko sitten vielä omien vanhempiensa vastuulla, alaikäisiä on ja maksetaanko vanhemmille heistä lapsilisää...

M
Minä sain lapsen 16 vuotiaana. Vuokran maksoin tuilla ja lapsen lapsilisällä,sain asumistukea. Takuuvuokran maksoi sossu. Imetin vuoden niin tuli halvaksi,ruokaan oli aina rahaa enkä ostellut muuta ekan vuoden. Vuoden päästä lähdin opiskelemaan.

Nyt olen ollut 8 vuotta työelämässä ja maksan veroja että joku toinen epäonninen saa samat tuet kuin minäkin.

tia
minä elätän itse perheeni työstä saamallani palkalla.12 ja 16 vuotiaasta saan lapsilisää 303 euroa.17 vuotiaasta en mitään.
kunnalta saan 129 euroa/lapsi elatustukea

ihme ajattelua,että sossun pitäisi aina elättää ja kustantaa.niinkö teidät on aikoinaan elätettyja sitä perinnettäkö aiotte jatkaa?
onhan se palstailusta pois jos vaikka töihin menisi ja elämänsä eteen jotain itsekkin tekisi

M
Alkuperäinen kirjoittaja tia:
minä elätän itse perheeni työstä saamallani palkalla.12 ja 16 vuotiaasta saan lapsilisää 303 euroa.17 vuotiaasta en mitään.
kunnalta saan 129 euroa/lapsi elatustukea

ihme ajattelua,että sossun pitäisi aina elättää ja kustantaa.niinkö teidät on aikoinaan elätettyja sitä perinnettäkö aiotte jatkaa?
onhan se palstailusta pois jos vaikka töihin menisi ja elämänsä eteen jotain itsekkin tekisi
Kuka on sanonut että sossu maksaa?

tuota
sama kuka elättää 25 vuotiaan opiskelijapariskunnan perheineen, kela.

Maksamalla vajaan 400? kuukaudessa minimi-vanhempainrahaa ja 100? lapsilisän, ehkä jopa vähän asumistukeakin vuokrasta. VOIvoi voi. Ja ajattele, se teini jopa ostaa niillä rahoilla perheelleen ruokaa ja vaatteita. Saman saa työntön alkoholisti ja tili menee alkoon.

Ja voihan olla niin, että teinillä on työssäkäyvä mies ;)

vieras
Aika usein teinit saa valtiolta vähemmän tukea kuin 3-kymppiset mammat jotka nöyhtää isoja äitiysrahoja! Moni oikein raataa ylitöissä ennen äitiyslomaa, jotta saisi sitten hyvät mammarahat. Ja me muuthan ne maksetaan.

Äitiysrahathan teinivanhemmilla on yleensä minimiä. Lastenvaatteet ostetaan kirppiksiltä. Usein molemmat tai toinen vanhemmista tekee ilta- tai viikonlopputöitä.

shfdgh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika usein teinit saa valtiolta vähemmän tukea kuin 3-kymppiset mammat jotka nöyhtää isoja äitiysrahoja! Moni oikein raataa ylitöissä ennen äitiyslomaa, jotta saisi sitten hyvät mammarahat. Ja me muuthan ne maksetaan.

Äitiysrahathan teinivanhemmilla on yleensä minimiä. Lastenvaatteet ostetaan kirppiksiltä. Usein molemmat tai toinen vanhemmista tekee ilta- tai viikonlopputöitä.
ei vaan jokainen itse maksaa veroja ennen äitiyslomalle jäämistä, siihen se tulosidonnaisuus perustuu. ellei ole ollut tuloja, saa minimiäippärahan.

ja muutenkin, samase mistä luukusta alaikäinen perhe rahansa saa, veronmaksajat maksavat. ja toivottavasti alaikäinen perhe tekee aikanaan töitä ja maksaa veroja. näin se systeemi pyörii...

Yhteistyössä