Kuka ei ole kerennyt sairaalaan synnyttämään?

• Viestiketjun aloittaja paniikki
  • Ensimmäinen viesti
paniikki
Näin jälkikäteen mitä ootte aatellut et lähittekö viime tipassa vai alkoko supistukset yhtäkkiä ja heti matkaan etkä silti ehtinyt?
Vitsit ku jännittää koko päivän juilinut alamahaa ja koko ajan miettinyt et mitäs jos siellä tapahtuu koko ajan jotain ja en ehikkään sairaalaan jonne matkaa 100km..

en minä mutta
Työkaverin vaimo synnytti tokan ambulanssissa. Vedet meni, ambulanssi tilattu heti (ensimmäinenkin oli syöksysynnytys) mutta lanssi ei ennättänyt ajaa kuin 15-20 min kun piti kurvata tien sivuun ja lapsi syntyi. Lekuri tuli helikopterilla paikalle :)

AnniHelena
Lähellä oli, mutta ehdittiin kuitenkin. Olin täydet 10 cm auki ja kalvot vaan piti, suoraan saliin ponnistamaan, tosin sitten ponnistaessa tuli mutkia matkaan, sikiön sydänäänet romahti ja hätäsektioon... aineksia olisi ollut siis vielä pahempaankin draamaan...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ollut huonekaveri, joka synnytti autoon. Mutta kyllä siitä istten paasaskin kaikille koko ajan sitten sen jälkeen!
Oli ehkä hiukka traumaattinen kokemus... Kai sitä nyt muutenkin synnytyksestään puhuu ja käy sitä läpi!!

vieras
Kaveri kärvisteli kotona liian pitkään, lopulta tilasi ambulanssin ja sinne päästyään alkoikin jo ponnistuttaa. Naapurilla sitten oli niin nopea synnytys, että vauva syntyi omaan autoon sairaalan pihassa. Kyllähän näitä sattuu, mutta eipä ne kovin yleisiä ole. Voitko käydä jossain lähempänä tarkastuttamassa tilanteen? Tai asuuko ketään tuttavaa lähempänä sairaalaa, että voisit mennä yöksi?

vieras
Mitä jos teillä syöksysynnyttäjillä menee vedet ja muut synnytykset alkaneet myös niin ja olleet nopeita? Tilaatteko ambulanssin, soitatteko taksin vai soitatteko miehen kotiin töistä ja minne hittoon laitatte vanhemmat lapset? Miettii tässä yks joka just ehti sairaalaan...

vieras
Mitä jos teillä syöksysynnyttäjillä menee vedet ja muut synnytykset alkaneet myös niin ja olleet nopeita? Tilaatteko ambulanssin, soitatteko taksin vai soitatteko miehen kotiin töistä ja minne hittoon laitatte vanhemmat lapset? Miettii tässä yks joka just ehti sairaalaan...
Siis antakaa jotain vinkkiä! Uskaltaako tässä enää hankkiutua raskaaksi? Eka synnytys 2 tuntia ja suvussa nopeita synnytyksiä muutenkin... Sairaalaan matkaa 5 km eli ei paha, mutta lanssilla vai taksilla vai omalla autolla....

Vieras
Minulla meni vedet aamulla ja mies oli kotona kun ei ollut vielä töihin ehtinyt niin saman tien lähdettiin. Mies vei minut sairaalaan ensin ja sitten lapsen hoitoon ja tuli itse sairaalalle.

Yhteistyössä