kuka asuu kerrostalossa maantasolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hullu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsuudenkotini on maantasalla ja en juurikaan pelännyt. Vanhempana pelkäsin sitä,että exä tulee koputtelemaan ikkunoita.
Positiivista on se,ettei ole rappusia joita rampata ja tulipalon sattuessa pääsee nopeasti turvaan.

Miksi pelkäät?
En ole itse tosin ikinä asunut kerrostalossa, mutta maantasalla kuitenkin nimittäin rivarissa. Ja kiva talo olikin. Oi kuinka kaipaankaan sitä elämää rivarissa.

No mä asun melkein maantasalla, ekassa kerroksessa. Ikkunaan ylettää keskipitkä ihminen esim. koputtamaan. Eikä mua ole kyllä pelottanut tässä asua, mukavaa kun ei tarvii portaita ravata. Miksi ap:ta pelottaa?

[QUOTE="vieras";23051309]Miten se poikkeaa esim. rivarista? :o[/QUOTE]

Poikkeaa esim siten että naapureiden parvekkeita voi olla oman takapihan "päällä", sieltä sit voi lennellä kaikennäköistä roinaa ja räkää yms..

Mutta miks se pelottais yhtään sen enempää kuin rivariasuminen, sitä en tiedä...

Olen asunut pari kertaa maantasalla ja oli pelottavaa. Varsinkin toinen asunto, jossa makuuhuoneen tuuletusikkuna oli rapun lähellä niin ällöttävää oli kun siinä rapun edessä seisoskeli ihmisiä. Sitten keittiöstä oli ovi pienelle pihalle ja koko keittiö sijaitsi metsän puolella. Pelottavat maisemat oli joka kerta pimeinä aamuina. Makuuhuoneen ikkuna oli niin, että piti aina pitää verhot ikkunassa. Olin erittäin helpottunut, että asuminen tuossa jäi 4 kuukauteen.

Toiset 4 kk olen myös asunut maantasolla, mutta se asunto oli sijainniltaan vähän parempi, makuuhuoneiden ikkunat olivat rauhallisemmalla puolella ja keittiön ja olohuoneen ikkunat olivat aika suojaisat, varsinkin kun parvekkeen kaide peitti aika paljon ja siinä oli myös alamäki juuri sillä kohtaa. Mutta en kyllä ostaisi maantasokerroksesta asuntoa enkä muuttaisi jos olisi muita vaihtoehtoja. Se on ällöttävää, kun voi kuvitella, että joku seisoo ikkunan takana. Varsinkin kun kerrostalot usein sijaitsevat alueilla, joilla liikkuu enemmän ihmisiä kuin omakotitaloalueilla. Koen, että kynnys mennä kerrostalon ikkunaan kyttäämään on pienempi kuin mennä omakotitalon ikkunaan.

Olen asunut omakoti-ja rivitaloissa ja tykkään nyt asua toisessa kerroksessa kerrostalossa. Ei tartte vedellä verhoja ikkunan eteen, se ahdistaa, kun ei näe ulos eikä pelota.

Me asumme eka kerroksessa ihanassa kaksikerroksisessa kerrostalossa ja omistusasunnossa. Vaikka olemme ekakerroksessa, meillä on todella iso lasitettu parveke. Ja parasta, kukaan ei talossamme tupakoi parvekkeella. Verhot vedetään pimeällä, en ymmärrä, miksi ne muuten pitäisi kiinni vetää. En vaihtaisi.

Mä ajattelin toisinaan kerrostalon maantasalla asuessani sitä etuna :D Pääsen pakoon jos joku tulee jommasta kummasta ovesta sisään :D

Mutta myös vähän pelottavaa, nukuin suoraan parvekkeen oven vieressä, asuin silloin vielä yksin. Piha oli talon sisäpihalle, ja aikamoista eestaas liikennettä oli kyllä siinä, ei siellä omalla pikku pihalla voinut rauhassa olla :)

Nyt rivarissa kun asutaan niin on iso aita takapihalla, ei näe niin hyvin :p Ei pelota enää niin paljoa kun on mieskin :)

Mä olen asunut muutamaan kertaan kerrostalossa maan tasalla, ja on siinä eroa millaiseen paikkaan ikkunat, ovi ja parveke on. Kerrostalon "pääty" oli hyvä, kukaan ei kurkkinut ikkunoista sisään. Lasten kanssa oli kätevää mennä "partsilta" pihaan, helppo käväistä kotona jos jotain jäi, kun pidettiin takaovi auki jos oltiin siinä lähellä itse. Tosin tossa talossa toimi hyvin myös naapuriapu - hyvin sai yks äiti käydä asioilla, pesutuvassa tms ja muut kaitsi hänenkin lapsiaan.

Alin kerros on siitäkin hyvä, että se on rauhallisin naapureista kuuluvien äänien kannalta. Ja kun itsellä oli lapsia, niin ei meidän metelit häirinneet muita niin kovin.

Yhteistyössä