Olen asunut pari kertaa maantasalla ja oli pelottavaa. Varsinkin toinen asunto, jossa makuuhuoneen tuuletusikkuna oli rapun lähellä niin ällöttävää oli kun siinä rapun edessä seisoskeli ihmisiä. Sitten keittiöstä oli ovi pienelle pihalle ja koko keittiö sijaitsi metsän puolella. Pelottavat maisemat oli joka kerta pimeinä aamuina. Makuuhuoneen ikkuna oli niin, että piti aina pitää verhot ikkunassa. Olin erittäin helpottunut, että asuminen tuossa jäi 4 kuukauteen.
Toiset 4 kk olen myös asunut maantasolla, mutta se asunto oli sijainniltaan vähän parempi, makuuhuoneiden ikkunat olivat rauhallisemmalla puolella ja keittiön ja olohuoneen ikkunat olivat aika suojaisat, varsinkin kun parvekkeen kaide peitti aika paljon ja siinä oli myös alamäki juuri sillä kohtaa. Mutta en kyllä ostaisi maantasokerroksesta asuntoa enkä muuttaisi jos olisi muita vaihtoehtoja. Se on ällöttävää, kun voi kuvitella, että joku seisoo ikkunan takana. Varsinkin kun kerrostalot usein sijaitsevat alueilla, joilla liikkuu enemmän ihmisiä kuin omakotitaloalueilla. Koen, että kynnys mennä kerrostalon ikkunaan kyttäämään on pienempi kuin mennä omakotitalon ikkunaan.