Kuivausrumpu vs kuivauskaappi

  • Viestiketjun aloittaja kirahvi
  • Ensimmäinen viesti
kirahvi
Kertokaas kummankin hyviä ja huonoja puolia. Satunnaiseen pyykkien/vaatteiden kuivaukseen olisi tarve.
Kumpi vie enemmän sähköä?
Onko kellään kokemusta Upon pesukoneesta, jossa on samassa kuivausrumpu?
 
no
Ainakin meillä kuivausrumpu on ehdoton koska sisällä ei ole kuivatustilaa ja talvellakin pitää pyykit saada kuivaksi.
Vanhemmilla taasen on ollut pesukone jossa myös kuivuri, se ei mikään hyvä peli ollut.
 
Miuski harmailee
Itse rakastan kuivuriani, koska vihaan vaatteiden narulle ripustelemista. Siksi meille tuli ehdottomasti kuivuri eikä kuivauskaappi. Kuivurin sanotaan kuluttavan vaatteita, mutta mä en ole huomannut suurta eroa suhteessa entiseen. Herkimmät vaatteet toki jätetään kuivurin ulkopuolelle. Sähkönkulutuksen eroista en osaa sanoa mitään...
 
kuivauskaappi vaatii ulos oman hormin, kuivausrumpu taas ei sitä tarvii. kuivauskaapissa kätevä kuivattaa mm. lasten ulkovaatteet ja kengät, mitä taas ei kuivausrummussa voi. sähkön kulutuksesta en osaa sanoa, en ole sitä ajatellu, kun pakko on vaatteet saada kuivaksi, kun kuivaustiloja ei ole. enkä kyllä jaksais pyykin ripu7stustakaan, on toi rumpu niin kätevä, siiötäkin huolimatta, että kutistaa vaatteita
 
Satunnaiseen kuivaamiseen ehkä kaappi.
Päivittäiseen käytöön rumpu.

Meillä rumpu enkä antaisi pois, ystävälläni kuivauskaappi eikä hänkään sitä antaisi pois tai vaihtaisi rumpuu.

Kuivauskaapissa voi kuivata lähes kaikki vaatteet (paitsi kosteussuojatut) kun taas rumpukuivausta ei ihan jokamateriaalille suositella.
 
Meillä on kuivauskaappi, enkä pois antais!

Siinä on pieni ripustamisen vaiva verrattuna rumpuun,mutta hyvin laitetut vaatteet eivät välttämättä kaipaa silitystä...

muoks* Ja lähes päivittäin meillä kone pyörii ja kuivataan käytännössä kaikki kaapissa, paitsi kesällä pihalla...
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja kirahvi:
Onko kellään kokemusta Upon pesukoneesta, jossa on samassa kuivausrumpu?
Kuluttajalehdessä näitä yhdistelmäkoneita haukuttiin oikein olan takaa. Syövät hirveästi sähköä, kuivausaika on ihan älyttömän pitkä, ja tulokset vaihtelivat eri merkkien kesken yllättävän paljon.
 
marjaana
Meillä on Upon pyykkikone ja kuivausrumpu tornina päällekkäin. Kuivausrumpu on ollut oikein hyvä ostos, ei tarvitse enää viritellä pyykkiviidakkoa kotiin. Silloin kun olin rumpuostoksilla, mulle sanottiin, että kuivauskaappia varten pitää laittaa ilmaputki sisältä ulos ja olis ollu isompi projekti...Kuivauskaapissahan olis ollu näppärä kuivattaa myös sellaisia vaatteita, jotka ei rumpua kestä. Esim. ulkoiluvaatteita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Melkoiset nukat saa kuivausrummun suodattimesta kerätä session päätteeksi, mutta ehkä ne irtoaisivat vaatteista muutenkin.
Pölyä siinä on mukana myös paljon. Kuivausrumpu irroittaa ne vaatteista, sitä kaappi ei tee. Muuten se kaikki pölymäärä olis huoneilmassa.

Rummussa saa myös kuivattua kätsysti lakanta yms, kaappiin niissä on aika viikkaaminen ja silti saa olla kääntämässä niitä, jotta kuivuu tasaisesti. Enkä mä joudu rumun jäljiltä vaatteita silittämään, kaikki viikkaan suoraan kaappiin.
 

Yhteistyössä