Kuivausrumpu vai ei??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja remonttireiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

remonttireiska

Vieras
Meillä on piakkoin edessä kylppäri- ja kodinhoitohuoneremppa ja nyt pähkäilen oisko kuivausrumpu käytännöllinen/tarpeellinen/ihan MUST vai voisko sitä jatkossakin pärjätä ilman?

Mies on jo näyttänyt vihreää valoa eli sellanen kapistus voitais aikanaan hankkia jos niin tahdon, mutta minkäslaisia kokemuksia muilla on? Meillä 2 pientä lasta ja pyykkiä tulee pestyä lähes päivittäin. Tosin kylppäriäkin luultavasti laajennetaan jolloin kuivaustilaakin olisi mahdollista järjestää enemmän...

Mitäs muuta kodinhoitohuoneessa ois hyvä ottaa huomioon? Paljon kaappitilaa sinne tahtoisin, mutta kertokaa kokemuksianne; mitä olette kaivanneet ja mikä puolestaan ois turhaakikn turhempaa. Mulla kun ei koskaan ennen ole "virallista" kodinhoitohuonetta vielä ollut :D

Kuivausrumpu on must. Ei tule homeongelmia kuivuvista vaatteista ja kosteudesta. Pyykit nopeasti käytössä takaisin, joten ie tarvitse niin isoa määrää perusvaatteita.

Paljon kaappeja, jonka jo mainitsitkin. Ja toiset haluavat ehdottomasti uloskäynnin kodinhoitohuoneen yhteyteen. Helppo viedä siitä kesällä pyykit ulos kuivumaan. Jonkinlainen kolo kannattaa khh:een jättää pyykinkuivaustelineellekin.

Kuivurihan on kätevä etenkin pyyhkeiden ja vuodevaatteiden kuivatukseen talvella. Syö toki sähköä, mutta kuitenkin.

Jos ette nyt hanki kuivuria, niin suunnitelkaa khh kuitenkin niin, että tulevaisuudessa sille on tila jos satutte sellaisen ostamaan.

Minä en pidä sitä mitenkään ehdottomana. Meillä kuivataan siellä ainoastaan pikkupyykki, kun en jaksa ripustaa. Muuten narulla kuivattaen tulee puhtaamman ja raikkaamman oloista pyykkiä.

minä en luopuisi kuivausrummusta kun sen kerran oon hankkinut. Niin näppärä että =) Toki kannattaa tutkiskella vaatteiden pesulappuja että onko paljon arkikäytössä sellaisia vaatteita mitä ei rumpuun saa laittaa. Meillä pestään kyllä kaikki, villavaatteita lukuunottamatta myös kuivausrummussa. Ja hyvin on kestäneet sen kuumimman vaihtoehdon =)

mutta muut vaatteet kyllä kutistuvat..en tahdo löytää oikeaa kuivausaikaa millään.Miten kauan esim kirjavia vaatteita kuivaatte?Kuivaan aina erikseen pyyhkeet,koska niissä kestää meidän koneella noin 80min.

Meillä on ihan must, koska pyykit kuivuu kauan, hitaasti ja hartaasti. Aiemmin oli ikkunat huurussa kun kuivasin pyykit narulla, ei ole enää ja kylppärikin kuivuu mukavasti siinä samalla.
Mut jos olis paremmat kuivaustilat jne. niin en varmasti näin paljon kuivais koneellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta muut vaatteet kyllä kutistuvat..en tahdo löytää oikeaa kuivausaikaa millään.Miten kauan esim kirjavia vaatteita kuivaatte?Kuivaan aina erikseen pyyhkeet,koska niissä kestää meidän koneella noin 80min.
Eihän siinä mitään kuivausaikaa tarvitse itse miettiä kun kone tunnistaa vaatteiden kosteuden ja kuivaa niin kauan että ovat kuivia. Ainaskii meijän kone.

Uloskäynti onneksi on jo olemassa. Suurin ongelma on se, että tilasta lähtee 4 ovea joten muutenkin pienehkö tila tulee olemaan aika haasteellinen suunnittelun kannalta. Olenkin harkinnut jonkun ammattilaisen palkkaamista siihen hommaan, ois varmaan enemmän silmää kuin meikäläisillä.

Oletko harkinnut kuivauskaappia. Kun meillä tehtiin sama remppa ja pohdittiin samaa kysymystä rumpu vai kaappi, niin kaappi todettiin paremmaksi. Rummusta ei henk.koht kokemusta, mutta kaveri kehuu paitojen ja housujen lyhenevän ja levenevän? Kuivaan kaapissa usein ilman sähköä kun ovi on auki. Ja jos kiire yms niin sitten ovi kii ja lämpöpuhallus päälle. Tuolla voi kuivattaa myös lasten leikeissä kastuneet ulkojalkineet ja haalarit.

näitä koneitahan on jos jonkinsorttisia..meillä noin 3-4v.vanha pesutorni ..Plussaa kyllä että on mahtavan kokoinen pesurumpu,mahtoo todella paljon vaatetta kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän siinä mitään kuivausaikaa tarvitse itse miettiä kun kone tunnistaa vaatteiden kosteuden ja kuivaa niin kauan että ovat kuivia. Ainaskii meijän kone.

Yhteistyössä