kuivausrummun omistajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HaaveitaVain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HaaveitaVain

Aktiivinen jäsen
25.03.2008
1 023
0
36
Mulla ollu nyt hetken käytössä. Ja huomasin tummissa vaatteissa rasvatahroja kuivauksen jälkeen. sellasia tummempia länttejä. en nyt uskoisi että jokaiseen vaatteeseen on tullut noita eikä pesukone pessyt pois :o Mitä mä teen väärin? Liikaa, liian vähän pesuainetta? Vai johtuko kuivausrummusta?

no ei mulla mitään länttejä oo, vaikka meillä lähes kaikki aikuisten vaatteet tummia. pesu suositellussa asteessa, nestemäinen pesuaine, tuplahuuhtelut ja tehokas rumpukuivaus -> hyvää pyykkiä tulee!

Olet pistäny pyykkikoneeseen jotain, tai voihan se olla siellä kuivausrummussakin, mikä on sotkenu rummun. Eli pessy jotain missä on ollu sellasta öljyä, et on jääny koneesen. Pese tyhjä kone 90 asteessa ja vaikka pistä viellä tiskikoneen puhdistusainetta lisäksi.

Laitatteko muuten kaiken pyykin rumpuun? Itselläni heikottaa "kalliimpien" lastenvaatteiden laittaminen, kuten katvig tai småfolk ja olen ne laittanut narulle, kun niissä on rumpukielto... Vaikka kieltohan on melkein kaikissa vaatteissa ja rasittavaahan nuo on narulle laittaa, kun ovat kuitenkin ihan arkikäytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laitatteko muuten kaiken pyykin rumpuun? Itselläni heikottaa "kalliimpien" lastenvaatteiden laittaminen, kuten katvig tai småfolk ja olen ne laittanut narulle, kun niissä on rumpukielto... Vaikka kieltohan on melkein kaikissa vaatteissa ja rasittavaahan nuo on narulle laittaa, kun ovat kuitenkin ihan arkikäytössä.

Kaikista arimmat materiaalit, varsinkin jos on paljon apleja ja vaikka paljetti kirjontaa, niin en uskalla laittaa rumpuun. Muutoin kyllä heitän kaikki (nekin missä rumpukielto) koneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Kyllä ne työhousut voi sotkea muutkin vaatteet,valitettavasti. Meillä ohjeessa lukee ettei öljyisiä vaatteita rumpuun.

En olekkaan työvaatteita rummussa kuivannut. Mutta jos pesussa sitten sekoittunut muihin vaatteisiin. Tuntuu vaan tyhmältä pestä pieni määrä työvaatetta erikseen :/ mutta tästä lähin kyllä meinaan niin tehdä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:

Kaikista arimmat materiaalit, varsinkin jos on paljon apleja ja vaikka paljetti kirjontaa, niin en uskalla laittaa rumpuun. Muutoin kyllä heitän kaikki (nekin missä rumpukielto) koneeseen.

mä laitan rumpuun aivan kaiken mm. villasukat ja jopa ne paljeteilla kirjotut. Vain yhden pipon olen onnistunut pilaamaan.

Meillä menee kaikki lastenvaatteet likipitäen kuivausrumpuun. Jos arkivaate ei kestä sitä niin sitten sejäi kertakäyttöiseksi, ripustelemaan en ala. Juhlavaatteet yms on sitten oma lukunsa.

Mulla on ollu rumpu vasta vähän aikaa ja jostain syystä en sit "osaa" laittaa muuta kun pyyhkeet ja lakanat sinne kuivumaan, muu pyykki kuivuu meillä edelleen narulla...on kyllä onneks pätevät tilat pyykinkuivatukselle

Mullakin on kahteen muksujen paitaan jääny ikäänku öljyjäljet, mutta en kyllä osaa kuivaria syyttää. Muut pyykissä olleey vaatteet on olleet kunnossa. Mä epäilen että ongelma on vaatteessa, kummatkin paidat oli HM:n erikoistarjouspaitoja :whistle:
Mutta juu, kaikki vaatteet menee kuivariin, paitsi villaset, strechfarkut ja heti muutenkin kuivuvat tekokuituset. :)

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Mullakin on kahteen muksujen paitaan jääny ikäänku öljyjäljet, mutta en kyllä osaa kuivaria syyttää. Muut pyykissä olleey vaatteet on olleet kunnossa. Mä epäilen että ongelma on vaatteessa, kummatkin paidat oli HM:n erikoistarjouspaitoja :whistle:
Mutta juu, kaikki vaatteet menee kuivariin, paitsi villaset, strechfarkut ja heti muutenkin kuivuvat tekokuituset. :)

just pesin likan hm:n ale paidan (olisko maksanut 2e) niin siihen jäi just semmoset rasvatahrat.

Yhteistyössä