Kuivat kaudet parisuhteessa - miten elää puutteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nitten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nitten

Vieras
Olen ollut puolisoni kanssa yhdessä nyt noin 2,5 vuotta. Seksielämämme ei koskaan ole ollut erityisen aktiivista, mutta suhteen alussa seksiä oli kuitenkin noin 1-2 kertaa viikossa. Tahti alkoi nopeasti hiipua, ja nyt tauko on ollut jo tosi pitkä: en tarkalleen muista, kauanko se on kestänyt, mutta ainakaan tämän vuoden puolella ei seksiä ole ollut. Mies on ollut hiukan masentunut, mikä tietysti vie haluja, ja lisäksi minulle ei ole löytynyt muuta sopivaa ehkäisyä kuin kondomi, ja raskautua en todellakaan haluaisi, joten tämä asia tuo seksiin lisää paineita. Kaipaisin kuitenkin seksiä kovasti, ja minusta se on muutakin kuin yhdyntää. Mutta mies ei aloitteistani tunnu innostuvan eikä itse niitä tee, vaan tuntuu ihan tyytyväiseltä tilanteeseen, ja muuten suhteemme onkin ihan hyvällä tolalla. Itse en siltikään koe, että 33-vuotiaana seksi olisi jo ohimennyttä elämää, joten mitä teen? Miten miehen saisi innostumaan? Onko mielestänne oikeutettua hakea tässä tilanteessa helpotusta parisuhteen ulkopuolelta? Miten olette ratkoneet vastaavia ongelmia suhteessanne?

Älä missään nimessä ala pettämään. Siitä ei seuraa mitään hyvää.

Kokeile keskustella miehen kanssa asiasta ja jos ei auta, niin osta joku seksikäs alusasu ja kokeile, josko miehesi lämpenisi.

Onko miehelläsi siis lääkitys masennukseen, jos on niin mikä lääke?

Mieti riittääkö sulle oma käsi ja selibaatti.

Meillä ei seksiä kahteen vuoteen!! Eli kun olen lopettanut aloitteenteon, seksi on loppunut kokonaan
Mies ei halua. Okei, olen ruma ja läski.

Kysyin mieheltä haluaisiko se lähteä kanssani kahdestaan lomalle. Ei kiinnosta.

Hommasin sitten rakastajan. Tai siis antauduin kun mies teki aloitteen. Nautin!

Aviomieheni on myös pettänyt minua aiemmin. Sanoi vieläpä sen jälkeen, että ei voi olla väärin, jos hänellä on joskus edes hauskaa. Aion vastata täsmälleen samoilla sanoilla, jos alkaa minun menoistani kyselemään. Eipä kyllä tänäänkään kysellyt vaikka näki että valikkoon vaatteita ja olin meikannut ja laittautunut.

Omituinen "parisuhde" meillä kyllä on.

2,5 vuotta yhdessä ja JO NYT on seksielämä väsähtänyt... ei voi olla totta! Me olemme olleet yhdessä 23 vuotta ja nyt viimeiset 2 vuotta seksielämä on ollut laimeaa. Olin raskaana ja miestä ei silloin kiinnostanut, imetin vauvaa ja minua ei kiinnostanut, mies tekee paljon töitä ja työt sijoittuu yleensä niin,että lähtee yöllä töihin... päivällä on talo täynnä lapsia, omia ja lasten kavereita... ei yksinkertaisesti ole yhteistä aikaa niin paljon,että ehtisi sekstailla :D

Ja myös se,että jotenkin parisuhteemme on muutenkin tullut sellaiseen kohtaan,että on laimean laimeaa.. seksiä on viimeksi ollut viime vuoden puolella.. mutta ilmankin näkyy elävän... aikansa...

kai niin voi käydä, että noin lyhyessä suhteessa jo ehditään kyllästyä seksuaalisesti. Minä kiinnitin huomiota vielä enemmän tuohon alkutaajuuteen, kerta pari viikossa alkuvaiheessa kuulostaa siltä, että jotain selitystä asialle tarvittaisiin, ja luultavasti selitys ei ole riittävä.

Masennusta on voinut olla koko ajan piilevänä, tai sitten masennus naamioi sen että seksi joko sinun kanssa tai ylipäätään ei kuulu miehen lempilajeihin. Nykytietojeni valossa en uskaltaisi jatkaa suhdetta, jossa alkuinnostus on noin laimea. Tietäisin kaipaavani itse niin paljon enemmän.

Mikä teitä sitten sitoo?