Kuivat kantapäät vaikka tekisin mitä! Mikä rasva/konsti avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirppukonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirppukonttu

Vieras
Raspasin tässä yks ilta kantapäät ja olen lontannut niihin sen jälkeen Scholl, Freeman, sitä Norjanlippu-kantapäärasvaa... ja nyt näyttää siltä et kohta ne on korput taas noi kantapäät. Onhan ne aika "siloset" esim. aamulla kun ovat vielä vähän voidetahmassa, mut nytkin kun suihkun jälkeen katoin niin kovaa ihoa niissä taas näkyy.

Pitääkö tässä alkaa kokeilemaan omenaviinietikkaa, merisuolaa... vai mitä? Locobase Repair tai Apobase -voidetta taidan ainakin hakea apteekista, niitä on monessa paikassa kehuttu. Enkä siis raspaa usein näitä kinttuja, siitä ne ei kai ainakaan hirveesti oo voineet ärtyä, elleivät sit jo tuosta yhdestä intensiiviraspauksesta ottaneet neniinsä. Auttakee!

No mun äiti sanoi, että kun alkoi käyttämään villasukkia yöllä ja muutenkin kotona, niin alkoivat kantapäätkin parantua. Sllä ollut aina tuoat ongelmaa.

apteekista ccs jalkarasvaa! mulla ollut ikäni tuo ongelma ja enää ei ole. suihkun jälkeen kun vaan muistaa/viitsii rasvata. kerran kuussa hohkakivellä raspaa kuivia pois =) tuota saa myös tallinnan apteekista, hiukan halvempaa siellä!

Täytyy kyllä sanoa, että minäkin olen huomannut villasukkien tehon tässä asiassa. Ja tehokkaampaa on, kun laittaa ne uloskin. Eikä tietenkään mitään väliin.

En suosittele kenellekään, mutta omat korput hoidin kuntoon partahöylällä. Eli höylällä vähän rapsutin niin paljon kuin uskalsin, sitten Helosan-rasvaa runsaasti ja sukat jalkaan.

[QUOTE="vieras";28107924]Rasvaa kunnolla tummelilla, muovupussit jalkoihin ja sukat päälle. A vot, kun on aamulla pehmeät kantapäät.[/QUOTE]ääni tälle. itelläni kantapäät halkeilee, mutta tämä on paras konsti saada ne äkkiä sukkahousu kuntoon. raspata ei saa!

Muovipussit hiostaa turhaan. Itse laitan reilun kerroksen hydran voidetta(mutta mikä tahansa rasvainen voide käy)
Ja pyöräytän muovikelmua kantapään ja nilka ympäri. Sukat päälle ja nukkumaan..

Mulla auttaa compeed cracked heel voide. Sitä saa apteekista ja käytetään vain siihen pahimpaan tilanteeseen. Kun jalat saa vähän parempaan kuntoon riittää tavallinen joku apobase tai vastaava perusvoide.

Suosittelen kans villasukkia. Jos et niistä kuitenkaan innostu, vaihda ohuset sukat froteesukkiin. Ohuset on niin keinokuituisia, että itsellä kuivattaa ihon yhden päivän aikana ihan ratisevaksi. Raspailua tarvittaessa ja rasvaus heti suihkun jälkeen, jotta iho on vastaanottavaisempi rasvalle.

Kumma kyllä mutta myös minun jalkani ovat pysyneet hyvinä kun olen käyttänyt villasukkia. Nukun ne myös jalassa. Iho pysyy sukissa lämpimän "kosteina". Joskus kun jalat kuitenkin tuntuvat kuivilta niin olen käyttänyt Lumenen syväkosteuttavaa käsirasvaa jalkoihin.

Yhteistyössä