Kuivaksi oppinut lapsi on alkanut pissata housuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia ja neuvoja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia ja neuvoja?

Vieras
Lapsi on ollut vaipatta jo melkein vuoden. Nyt on alkanut yhtäkkiä pissailla housuun. Ei niin, että housut kunnolla kastuu, mutta pari tippaa tulee kuitenkin ja alushousuja menee monet päivässä. Lääkäri oli sitä mieltä, että luultavasti ohi menevä vaihe. Mitä nyt kannattaisi tehdä? Antaa asian olla ja toivoa, että menee äkkiä ohi? Vaippaa en viitsisi takaisin laittaa. Aina kun lähdetään kodin ulkopuolelle, pitää varata monet varavaatteet, vaikkei pitkään aikaan ole tarvittu varahousuja ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Meiän neidillä oli alkusyksystä samaa "vikaa".. en tiiä mistä johtui, mutta ohi se meni parin kuukauden jälkeen.. pissatulehdusta ei ainakaan ollut.. neiti oli silloin ollut jo 1½ vuotta kuivana..

Teitkö asialle jotain? Muistutitko lasta vessassa käymisestä normaalia useammin? Meidän tyttö on käynyt jonkun aikaa jo itsenäisesti vessassa ja nyt olen tämän ongelman myötä alkanut säännöllisesti ehdottaa vessassa käyntiä, mut vastaus on aina ei. Niin kuin tällä hetkellä kaikkeen muuhunkin, uhmaikäinen kun on.

Meillä poika teki samaa juuri noin vuoden kuluttua kuivaksioppimisesta. Ei pissinyt kunnolla housuun mutta tippoja tuli. En tehnyt asiasta numeroa ja se meni ohi itsekseen.

Meillä oli muuton yhteydessä pieni takapakki ja pisut tuli yöllä sänkyyn n. parin viikon ajan muuton jälkeen. Samoin, kun isi oli pari viikkoa pitkään töissä eikä ehtinyt pojan kanssa touhuilemaan, niin heti sen jälkeen oli pisun pidättelyssä yöllä vähän aikaa ongelmia. En ressaa, vaan annan koneen pyöriä. Itsekseen menivät ohi. Neuvolassakin sanoi täti, että ihan normaalia, että jotkin reagoivat herkemmin muutoksiin pidätysongelmilla.

Meillä ainakin pojalla monesti käy noin. Se kun ei vaan malta mennä' kesken leikkien vessaan ni kerkee sit tulla niitä tippoja. En kyllä ite oo mitenkään siihen puuttunut.

Mun siskon tyttö oli oppinut kuivaksi 2-vuotiaana ja kun meni pph:lle hoitoon 2,5 vuotiaana alko taas yökastelu.. :whistle: Mä aloin hoitaan sillon tyttöä siskon kotona ja kahdessa viikossa kastelu loppui.

Meillä poika teki samaa ja mä ainaki panin sen piikkiin, ettei vaan malta keskeyttää leikkejä pissahädän takia. Sit juoksi tuhatta ja sataa vessaan ja viimeistään siinä vaiheessa ku housuja laski ni lirahti pikkusen. Vaiva kyllä loppu itekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Meiän neidillä oli alkusyksystä samaa "vikaa".. en tiiä mistä johtui, mutta ohi se meni parin kuukauden jälkeen.. pissatulehdusta ei ainakaan ollut.. neiti oli silloin ollut jo 1½ vuotta kuivana..

Teitkö asialle jotain? Muistutitko lasta vessassa käymisestä normaalia useammin? Meidän tyttö on käynyt jonkun aikaa jo itsenäisesti vessassa ja nyt olen tämän ongelman myötä alkanut säännöllisesti ehdottaa vessassa käyntiä, mut vastaus on aina ei. Niin kuin tällä hetkellä kaikkeen muuhunkin, uhmaikäinen kun on.

Muistutin vessassa käynnistä, mut useimmiten vastaus oli että ei ole hätä.. sit kun hänellä omien sanojensa mukaan oli hätä niin pari pisaraa oli jo tullut housuun.. jos kysyi, että miksei tullut aiemmin vessaan, niin vastaus oli ettei ehtinyt.. :headwall: mutta kai sekin jotenkin tohon uhmaan liittyi.. onneksi se sitten loppui itsellään..

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun siskon tyttö oli oppinut kuivaksi 2-vuotiaana ja kun meni pph:lle hoitoon 2,5 vuotiaana alko taas yökastelu.. :whistle: Mä aloin hoitaan sillon tyttöä siskon kotona ja kahdessa viikossa kastelu loppui.

Meillä samanlainen tapaus ilmeisesti.Poika alkanut pissumaan housuihinsa yms kun on hoitopäivä edessä.Nyt ollaan vaihtamassa hoitopaikkaa,katsotaas miten siellä menee.Loppuuko yökastelu ja univaikeudet.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Meillä poika teki samaa ja mä ainaki panin sen piikkiin, ettei vaan malta keskeyttää leikkejä pissahädän takia. Sit juoksi tuhatta ja sataa vessaan ja viimeistään siinä vaiheessa ku housuja laski ni lirahti pikkusen. Vaiva kyllä loppu itekseen.

Just näin meilläkin käy. Huutaa paniikissa pissahätä pissahätä ja rynnii vessaan ja siinä vaiheessa on tipat pöksyissä jo. Aikaisemmin kävi ihan rauhallisesti vessassa hyvissä ajoin, eikä koskaa housut kastuneet

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Meillä samanlainen tapaus ilmeisesti.Poika alkanut pissumaan housuihinsa yms kun on hoitopäivä edessä.Nyt ollaan vaihtamassa hoitopaikkaa,katsotaas miten siellä menee.Loppuuko yökastelu ja univaikeudet.

Toivottavasti auttaa :) Ja meidän tapauksessa hoitotäti oli aika epävakaa :whistle:

Yhteistyössä