T
toivoton äiti
Vieras
Millä keinolla olet opettanut lapsesi kuivaksi? Meillä on tyttö 2 v 8 kk ja hän on vielä vaipoissa. Parisen viikkoa sitten kokeilimme tarra-menetelmää palkkioksi onnituneista pissoista sekä kakoista pöntössä. Mutta se into lopahti lapsella siihen, ei tahtonu enään tarroja. Kokeilimme olla ilmav vaippaa mutta pissas päivän aikana tahallaan housuihin, ei edes yrittänyt tunnistaa hätää vaikka kyselin häneltä onko hätä ja mennään vessaan.
Nyt on taas tehnyt vaippaan kaiken, ehkä kerran päivässä pissa tulee pönttöön, joskus ei sitäkään. Aina kun saan hänet pöntölle (ts.raahatuksi) niin hän kokeilee pissata ja toteaa ettei tuu mitään. Ei sano kun pissa tulee, ja silti on aina vaippaan tehnyt. Motivaatio tuntuu puuttuvan. Voiko lasta lahjoa karkilla? Se voisi olla parempi kannustin,tosin itse olen hiukan sitä vastaan.. Muita keinoja joilla vois kokeilla. Ihan nyt omakohtaisia kokemuksia tulemaan
Nyt on taas tehnyt vaippaan kaiken, ehkä kerran päivässä pissa tulee pönttöön, joskus ei sitäkään. Aina kun saan hänet pöntölle (ts.raahatuksi) niin hän kokeilee pissata ja toteaa ettei tuu mitään. Ei sano kun pissa tulee, ja silti on aina vaippaan tehnyt. Motivaatio tuntuu puuttuvan. Voiko lasta lahjoa karkilla? Se voisi olla parempi kannustin,tosin itse olen hiukan sitä vastaan.. Muita keinoja joilla vois kokeilla. Ihan nyt omakohtaisia kokemuksia tulemaan