leipurihiiva
Antakaa helppo ja yksinkertainen kuivakakun ohje. joku appelsiininen tai sitrunainen mieluiten.
IHANA KAKKU KIITOS SISU!!Ja Hyvaa Joulua!!Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Valkoinen karhu:
2 munaa
3 dl sokeria ( mä oon laittanu vaan 2 dl )
3 dl vehnäjauhoja
1.5 dl maitoa
2 tl leivinjauhetta
sitruunamehua
1 tl kardemummaa
2 tl kanelia
100 g voita.
Munat ja sokeri vaahdotetaan, ja kuivat aineet sekoitetaan keskenään. Muna-sokerin joukkoon lisätään jauhot, maito ja sula rasva vuorotellen. Paistetaan 200 asteessa 45min (aika ohjeellinen!! ). Jähtyneen kakun päälle seulotaan tomusokeria.
Tätä ohjetta muuten "metsästettiin" täällä kerran, oisko ollu nyt syksyllä.Alkuperäinen kirjoittaja vakiharmaavierailija:IHANA KAKKU KIITOS SISU!!Ja Hyvaa Joulua!!Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Valkoinen karhu:
2 munaa
3 dl vehnäjauhoja
1.5 dl maitoa
2 tl leivinjauhetta
sitruunamehua
1 tl kardemummaa
2 tl kanelia
100 g voita.
Munat ja sokeri vaahdotetaan, ja kuivat aineet sekoitetaan keskenään. Muna-sokerin joukkoon lisätään jauhot, maito ja sula rasva vuorotellen. Paistetaan 200 asteessa 45min (aika ohjeellinen!! ). Jähtyneen kakun päälle seulotaan tomusokeria.
Joo, toi nimi ei oikein kuulosta kahvikakun ohjeelle... Olisit nykässy, Elliida, hihasta mua, jos muistit, et se on mun ohjeita...Alkuperäinen kirjoittaja Ellida:Tätä ohjetta muuten "metsästettiin" täällä kerran, oisko ollu nyt syksyllä.Alkuperäinen kirjoittaja vakiharmaavierailija:IHANA KAKKU KIITOS SISU!!Ja Hyvaa Joulua!!Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Valkoinen karhu:
2 munaa
3 dl vehnäjauhoja
1.5 dl maitoa
2 tl leivinjauhetta
sitruunamehua
1 tl kardemummaa
2 tl kanelia
100 g voita.
Kiva että tuli nyt tietoon.
Kyllä meitä oli useampia joita kiinnosti millainen ko. kakku oli, huhuiltiinkin sinua. Vai muistankohan väärin?Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Joo, toi nimi ei oikein kuulosta kahvikakun ohjeelle... Olisit nykässy, Elliida, hihasta mua, jos muistit, et se on mun ohjeita...Alkuperäinen kirjoittaja Ellida:Tätä ohjetta muuten "metsästettiin" täällä kerran, oisko ollu nyt syksyllä.Alkuperäinen kirjoittaja vakiharmaavierailija:IHANA KAKKU KIITOS SISU!!Ja Hyvaa Joulua!!Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Valkoinen karhu:
2 munaa
3 dl vehnäjauhoja
1.5 dl maitoa
2 tl leivinjauhetta
sitruunamehua
1 tl kardemummaa
2 tl kanelia
100 g voita.
Kiva että tuli nyt tietoon.