Kuivaatteko vaatteet kuivausrummussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en, vaikka meillä sellainen on :D Ainoastaan pyyhkeet ja lakanat siinä talviaikaan kuivaan. Se vie kuitenki sähköä niin paljon.. *nolooo*

Ei se nyt niin paljoa kuluta. Se narulla kuivattaminenkin vie energiaa...

Kyllä, käytännössä kaiken. Vaatteita ostaessa katson että on sellaisia että saa rumpukuivata. Ainoastaan miehen kauluspaidat ja farkut taitaa olla sellaisia mitä ei rumpukuivata.

Ihan vastakysymyksenä, onko teillä sähkölämmitys? Jos on niin onko sillä lopulta väliä, jos huoneilma lämpiääkin kuivausrummusta tulevasta lämmöstä? Minä hyödynnän tuon kuivasrummun tuottaman lämmön talviaikaan niin että avaan oven käytävään kodinhoitohuoneesta ja annan ilman kiertää talossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Mä en, vaikka meillä sellainen on :D Ainoastaan pyyhkeet ja lakanat siinä talviaikaan kuivaan. Se vie kuitenki sähköä niin paljon.. *nolooo*

Mut meillä on lattialämmitys tuolla kylppärissä ja siellä aina kuivumassa pyykit. Ei kai se nyt niin paljoa vie?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä, käytännössä kaiken. Vaatteita ostaessa katson että on sellaisia että saa rumpukuivata. Ainoastaan miehen kauluspaidat ja farkut taitaa olla sellaisia mitä ei rumpukuivata.

Ihan vastakysymyksenä, onko teillä sähkölämmitys? Jos on niin onko sillä lopulta väliä, jos huoneilma lämpiääkin kuivausrummusta tulevasta lämmöstä? Minä hyödynnän tuon kuivasrummun tuottaman lämmön talviaikaan niin että avaan oven käytävään kodinhoitohuoneesta ja annan ilman kiertää talossa.

Meillä on 50-luvun rintamamiestalo, ja sauna/kylppäri on tuolla "lisäsiivessä". Eli sitä ilmaa ei pysty hyödyntämään muun talon lämmitykseen.

Mut meillä on lattialämmitys tuolla kylppärissä ja siellä aina kuivumassa pyykit. Ei kai se nyt niin paljoa vie?

Narulla 2kw ja rummussa 3kw. Kilowatti maksaa sen kymmenen senttiä.

Kuivaan melkein kaiken kuivurissa, mutta en ihan kuivaksi saakka vaatteita. Useimmat esim. collegevaatteet kutistuu rummussa. Et kuivatan lähes kuivaksi ja ripustan sitte henkariin loppukuivaukseen =)

En koskaan. En aio hankkia kuivausrumpua, vaikka kestovaipat tulevatkin siinä ihanan pehmeiksi. Käytin siis ennen, kun asuimme pienessä taloyhtiössä.

Kylppärissä on lattialämmitys ja siellä kuivuu narulla pyykit nopsaan. Ajattelen ekologisesti. En halua tuhlata sähköä. Talo (ja kylppärin lattia) lämpiää kaukolämmöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja elämä on:

Meillä on lattialämmitys päällä joka tapauksessa, joten eikö se sit oo vähän kuin "ilmaista" ?

Meillä on lattialämmitys päällä joka tapauksessa, joten eikö se sit oo vähän kuin "ilmaista" ?

Ei, siinä on termostaatti. Se kuluttaa sen ylimääräisenä.

Kuivaan. Meillä sen tuottama lämpö tulee hyötykäytettyä, ja sisällä tahtoo tähän vuodenaikaan olla turhan kuuma rummun käyttämisen jälkeen, joten voi kuvitella miten hyvin se talvella lämmittelee. Nyt vain pyykit eivät enää kuiva ulkona, joten siksi kuivaan ne rummussa.

Ei meillä ainakaan ole termostaattia, vaan lattialämmön taso säädetään lämpöhuoneesta halutulle tasolle ja siinä se pysyy olosuhteista huolimatta. Talo rakennettu 80-luvulla. Uusimmissa voi olla termostaatit, muttei näissä vähän vanhemmissa.

Kesällä kuivatan ulkona kaiken lukuunottamatta alusvaatteita. Talven/kostean ilman tullessa kuivatan kaiken rummussa.

Elettiin 4v ilman rumpua ja kyllä oli tuskaa aina kiikutella joka paikkaan kuivamaan vaatteita ja pyyhkeitä, nyt ei ongelmaa ole ja omaa aikaakin jää (esim.koneella oloon ;) )

Ja meillä kans hyödynnetään lämmitystä rummun avulla :)

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:

Ei meillä ainakaan ole termostaattia, vaan lattialämmön taso säädetään lämpöhuoneesta halutulle tasolle ja siinä se pysyy olosuhteista huolimatta. Talo rakennettu 80-luvulla. Uusimmissa voi olla termostaatit, muttei näissä vähän vanhemmissa.

Joo meillä samanlainen! Itse saadaan säädettyä tiettyyn lämpöön ja siinä pysyy. :)

Yhteistyössä