Kuinkan kauan limatulpasta synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LILLI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LILLI

Jäsen
26.05.2004
413
0
16
Eilen huomasin pariin otteeseen "räkää" pikkareissa, ihan pikkusormen pään kokoisia mut on kai se nyt sitä kuuluisaa limatulppaa!?

Mitään suppareita ei edelleenkään ole, alaselkää vaan ajoittain polttelee. Kertokaahan siis miten kauan voi vielä mennä ennenkuin synnyttämään pääsee? Kun en muista yhtään mitä se neuvolan täti asiasta sanoi...

Kävin tuolla aydin tekayn sivuil lukemas tosta limatulpasta, ja tekay oli vastannut, eteti sillä ole mitään merkitystä synnytyksen käynistyksen kanssa. Toisilla se irtoaa jopa kuukausia ennen synnyttystä, toisilla vasta synnytyksessä. Itselläni menii limatulppa rv. 32 ja vauva syntyi viikolla 38+5, eli aika kauan kesti ekan kanssa. Jos laskettu aika alkaa olla käsillä, niin ainakin mun mielstä sillon voisi alkaa jo odottelemaan. Itselläni nimittäin tokassa raksuadessa meni limatulppa 39+5 ja vauva syntyi vuorokauden kuluttua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 11:57 vieras kirjoitti:
Kävin tuolla aydin tekayn sivuil lukemas tosta limatulpasta, ja tekay oli vastannut, eteti sillä ole mitään merkitystä synnytyksen käynistyksen kanssa. Toisilla se irtoaa jopa kuukausia ennen synnyttystä, toisilla vasta synnytyksessä. Itselläni menii limatulppa rv. 32 ja vauva syntyi viikolla 38+5, eli aika kauan kesti ekan kanssa. Jos laskettu aika alkaa olla käsillä, niin ainakin mun mielstä sillon voisi alkaa jo odottelemaan. Itselläni nimittäin tokassa raksuadessa meni limatulppa 39+5 ja vauva syntyi vuorokauden kuluttua.

Mulla on nyt 39+6 joten aika alkaa olla käsillä. Kiitoksia vastauksista! olin jo eilen melko paniikissa että nyt se lähtö tulee varmasti yöllä kun muistelin että vuorokauden sisällä limatulpan lähdöstä... Mutta sitä tulppaa taitaapi olla vielä melkoisesti siellä jäljellä ;)

Mulla tän tytön aikana alko supistukset heikkoina ja menin suihkuun ennen laitokselle lähtöä ja löysin housuista ihan järkyttävän limasen ison köntin..3h siitä tyttö oli maailmassa =)

Odotellaan yhdessä.... mulla meni eilen limatulppa ja ihan samanlailla tuli paksu rään näköinen klöntti joka haisi pikkuhousuista asti ihan samalle kuin vastasyntyneen pää... :)
Tänään on supistellut ihan aamusta asti säännöllisen epäsäännöllisesti, katsotaan koska lähtö tulee. Tsemppiä sinne!!!

mulla on tulppaa tullu jo sunnuntaista asti, paikat vähän auki ja eilen pysäytettii lääkkeillä synnytys, tosin mulla on viikot vast 35+1... Yleensä kuulemaulee 1-10päivää ennen synnytystä, näin sanoi tohtori sairaalassa... Lykkyä koitokseen!

Limatulppa lähtenyt kohta 3 viikkoa sitten(rv. 38). Vielä odotellaan. Soittelin aikasemmin äitiyspolillekkin. Sieltä masensivat sanomalla, että nykyään on katsottu ettei limatulpasta pysty sanomaan yhtään milloin synnytys käynistyisi. Voi mennä kuulemma kuukauden päivätkin. Onneksi itsellä menossa jo viikko 41.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 11:22 Lilli kirjoitti:
Mitään suppareita ei edelleenkään ole, alaselkää vaan ajoittain polttelee. Kertokaahan siis miten kauan voi vielä mennä ennenkuin synnyttämään pääsee? Kun en muista yhtään mitä se neuvolan täti asiasta sanoi...

Mulle annettiin suun kautta käynnistys-pillereitä silloin keskiviikkona ja torstaina oli tarkoitus olla "vapaa päivä" ja perjantaina laittaa aamusta heti tippa.. Sanoin torstaina, ettei mulla tunnu missään, joskos pääsisin kotiin. Pääsinkin ja kotona valitin, että oli niiiiin huono sairaalan sänky, kun selkää särkee ihan julmetusti. "Supistuksia" mulla ei ollut lainkaan.

Olin siis torstain kotona siivoamassa, yms. valmistautumassa vauvan tuloon ja siihen, että perjantaiaamuna lähden sairaalaan takasin. Illalla mulla särki selkää tosi kovin ja käytin kaurapusseja ja mies hieroi selkääni.. siitä sitten kun olin kääntymässä selälleni, että alan nukkumaan, niin lapsivesi meni ja parin tunnin päästä poika oli maailmassa.

Esikoista synnitin ja luulin, että synnyttäminen on "etupuolen" juttu, mutta KAIKKI tuntemukset mulla liittyi takapuolelle. Kätilö sanoi, että osalla supparit tuntuu selässä.. Myöskään en tuntenut ponnistamisen tarvetta synnyttääkseni, vaan mua vaan "kakkatti" ihan hirveesti, enkä todellakaan tajunnut, että synnyttäisin. Jos olisin tämän tiennyt, en ehkä olisi kotiin päiväksi lähtenytkään.

--Itse limatulpasta en tiedä mitään, mutta toi selän polttelu herätti haluni vastata, että voitpa päästä synnyttämään hetkenä minä hyvänsä. Voimia

:hug:

Yhteistyössä