\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 11:22 Lilli kirjoitti:
Mitään suppareita ei edelleenkään ole, alaselkää vaan ajoittain polttelee. Kertokaahan siis miten kauan voi vielä mennä ennenkuin synnyttämään pääsee? Kun en muista yhtään mitä se neuvolan täti asiasta sanoi...
Mulle annettiin suun kautta käynnistys-pillereitä silloin keskiviikkona ja torstaina oli tarkoitus olla "vapaa päivä" ja perjantaina laittaa aamusta heti tippa.. Sanoin torstaina, ettei mulla tunnu missään, joskos pääsisin kotiin. Pääsinkin ja kotona valitin, että oli niiiiin huono sairaalan sänky, kun selkää särkee ihan julmetusti. "Supistuksia" mulla ei ollut lainkaan.
Olin siis torstain kotona siivoamassa, yms. valmistautumassa vauvan tuloon ja siihen, että perjantaiaamuna lähden sairaalaan takasin. Illalla mulla särki selkää tosi kovin ja käytin kaurapusseja ja mies hieroi selkääni.. siitä sitten kun olin kääntymässä selälleni, että alan nukkumaan, niin lapsivesi meni ja parin tunnin päästä poika oli maailmassa.
Esikoista synnitin ja luulin, että synnyttäminen on "etupuolen" juttu, mutta KAIKKI tuntemukset mulla liittyi takapuolelle. Kätilö sanoi, että osalla supparit tuntuu selässä.. Myöskään en tuntenut ponnistamisen tarvetta synnyttääkseni, vaan mua vaan "kakkatti" ihan hirveesti, enkä todellakaan tajunnut, että synnyttäisin. Jos olisin tämän tiennyt, en ehkä olisi kotiin päiväksi lähtenytkään.
--Itse limatulpasta en tiedä mitään, mutta toi selän polttelu herätti haluni vastata, että voitpa päästä synnyttämään hetkenä minä hyvänsä. Voimia
:hug: