K
"kahden äiti"
Vieras
Mulla kävi niin, että otin renkaan pois seksin ajaksi yhdeksän aikaan illalla. Olen käyttänyt nuvaringiä vuosikaudet eikä koskaan ole käynyt näin, mutta tällä kertaa olin unohtanut laittaa sen takaisin. Seuraavana päivänä huomasin renkaan jääneen laittamatta, ja laitoin sen sitten takaisin noin klo 17... Eli 20 tuntia oli pois. "Hauskinta" asiassa on se, että juuri tuona aikana kun rengas oli pois, kiertoni mukaan olisi pitänyt olla ovulaatio. Mahtava tuuri. Mutta siis mietin mihin tuon nuvaringin toiminta perustuu? Estääkö se alkion kiinnittymistä, vai munasolun hedelmöittymistä? Onko toisinsanoen mitään hyötyä pitää rengasta, jos nyt sattui munasolu hedelmöittymään? Onko jollekin käynyt näin, ja olisi tullut raskaaksi? Tiedän että mikä vaan on mahdollista, vaikka tulla raskaaksi ihan oikeanlaisesta renkaankäytöstä huolimatta, mutta kunhan nyt pohdin. Jälkiehkäisyä en halunnut hakea, koska ei se nyt maailmaa kaada jos raskaaksi tulisinkin.
Ja edellisen kerran kun joudun jälkiehkäisyn rikkoutuneen kondomin vuoksi hakemaan, sain niistä pillereistä hirveät sivuvaikutukset...