Kuinkahan tärkeää se ulkonäkö miehille on? Vastailkaas palstan miehet ja naisetkin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nisse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nisse"

Vieras
Olen vasta 26-vuotias ja eskari-ikäisen lapsen äiti. Lapseni isä kuoli onnettomuudessa reilut 4v sitten. Nyt alan olla valmis etsimään kumppania.
Valmistun korkeakoulusta kesäkuussa ja minulla on jo vakituinen työ. Olen suht. varakas, minulla on harrastuksia, ystäviä ja läheiset välit vanhempiini ja sisaruksiini. Reissaan lapseni kanssa paljon ja olen mielestäni kiltti, sosiaalinen, ymmärtäväinen, luotettava jne. Huumorintajuiseksikin usein sanotaan :).

Ongelmani on ulkonäkö. Pukeudun hyvin ja huolehdin itsestäni. Olen ihan nätti.
Raskaudesta mulle jäi paljon raskausarpia mahaan, rintoihin jne. Imetyksen jäljeltä rinnatkin vähän roikkuvat ja onnetomuuden jäljiltä mulla on leikkausarpia kehossa jne.. En tiedä kehtaanko olla alasti enää kenenkään miehen läsnäollessa.
Onko nämä asiat siis miehille tärkeää?!

Päätön jossain ketjussa sanoi, etteivät miehet ole ollenkaan niin ulkonäkökeskeisiä kuin naiset kuvittelevat.
Se minunkin kokemukseni.

Onnea uuden kumppanin löytymiseen.
Onnellisista liitoista leskiksi jääneillä on taipumus päätyä uusiin onnellisiin liittoihin. Jotenkin se liittyy siihen, että uskoo moisen olevan mahdollista - eikä mielenpohjalla ole käsittelemättömien asioiden vuorta niin kuin onnettomista liitoista leskiksi jääneillä ja osalla eronneista.

:)

• Tykkää
Reactions: päätön
[QUOTE="Nisse";27766835]

Ongelmani on ulkonäkö. Pukeudun hyvin ja huolehdin itsestäni. Olen ihan nätti.
Raskaudesta mulle jäi paljon raskausarpia mahaan, rintoihin jne. Imetyksen jäljeltä rinnatkin vähän roikkuvat ja onnetomuuden jäljiltä mulla on leikkausarpia kehossa jne.. En tiedä kehtaanko olla alasti enää kenenkään miehen läsnäollessa.
Onko nämä asiat siis miehille tärkeää?![/QUOTE]

Persoona se on mikä mieheen vetoaa, jos siis vakavasta suhteesta puhutaan.
Pelimiehet on tietysti asia erikseen mutta jos/kun miehelle "kolahtaa" niin mikään arpi tai vastaava ei asiaan vaikuta mitenkään.
Ole siis huoleti :)

Mummeliisan kanssa samaa mieltä.
Ihan oikeasti järkevät ja fiksut miehet eivät välitä sinun arvistasi - jotka ovat jälkiä eletystä elämästäsi. Olet järkevä kun et lähde korjauttamaan mitään.
Minä olen 27 vuotias ja minulta on poistettu rintasyövän johdosta toinen rinta kokonaan. Olen avioliitossa mutta jos olisin sinkku, ajattelisin niin että se mies joka ei minua hyväksyisi tällaisena - ei olisi minulle tarkoitettukaan.

• Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
En usko että nuo arvet ym olisi este. Jollekin pinnalliselle ehkä mutta et varmaN haluakaan mitään pinnallista airheadia :) kyllähän sitä itekin ihastuu minkä näköaiin, kokosiin ja ikäsii ihmisiin vaan. Ne vaan kolahtaa :heart:

Jos on ulkonäkökeskeinen niin, että nuo häiritsevät, niin parempi ettei kumppaniksesi edes tule.

Itselläni on raskausarpia kuin seepran raitoja, rinnat niin isot etteivät ne päihitä painovoimaa millään ja muutenkin toivoimisen varaa kropassa ja naamassa. Mies otti asian siten, että tokihan koetut raskaudet kehossa näkyvät, eikä riipparinnat olleet turn off.

[QUOTE="Nisse";27767272]Antaako noide asioiden olla vaan ja mies huomaa aikanaan, vai kuuluuko noista "varoitella" etukäteen?[/QUOTE]

Mä puhuisin "etukäteen". En nyt juuri ekoilla treffeillä välttämättä, mutta kuitenkin ajoissa.

nim. yksirintainen.

ainakaan omamieheni ei ole ulkonäkökeskeinen, ja tiedän monia muitakin joilla on kriteereinä puolisoavalittaessa muut asiat kuin ulkonäkö. mutta tottakai sekaan mahtuu myös niitä joille ulkonäkö on kaikkea muta tärkeämpää.

Kyllä ne on, todellakin. Miksi muuten pisteyttäisivät kesälläkin ohikulkevia naisia kovaan ääneen. Moni on sanonutkin, että mieluummin ilman eukkoa kuin sellasen kanssa joka ei ole tarpeeksi hyvännäköinen. On sanottu suoraan että ethän sä mikään ruusu ole todellakaan joten nou tänks, ja laihduta ensin muutama kymppikilo ni voidaan harkita...

Joo ei mun mies ainakaan ole ulkonäkökeskeinen. Sen mielestä synnyttäneen naisen kropassa pitääkin näkyä "muistot" ja kokemukset, mutta se nyt on nähnyt raskauden ym. Jos on tervejärkinen mies, niin ei se välitä.

[QUOTE="vieras";27767441]Kyllä ne on, todellakin. Miksi muuten pisteyttäisivät kesälläkin ohikulkevia naisia kovaan ääneen. Moni on sanonutkin, että mieluummin ilman eukkoa kuin sellasen kanssa joka ei ole tarpeeksi hyvännäköinen. On sanottu suoraan että ethän sä mikään ruusu ole todellakaan joten nou tänks, ja laihduta ensin muutama kymppikilo ni voidaan harkita...[/QUOTE]

Porvoosaa taitaa tuulla?

En minä ole ikinä pistetttänyt ketään naista, eivätkä ystävänikään.
Miehet eivät todellakaan ole nirsoja tuollaisten asioiden kanssa. Muutama kilo tai arpi sinne tänne.

riippuu ihan miehestä, toiset on hyvinkin ulkonäkökeskeisiä, toiset taas vähemmän. Lasteni isä on hyvinkin ulkonäkökeskeinen, olen tämän ymmärtänyt vasta vuosien jälkeen (jos olisin tiennyt, en olisi häntä ottanut). Jatkuvasti sain pelätä rupsahtamista, ja oliko se sen arvoista? No ei tietenkään! Hommasin itselleni miehen, joka tykkää musta, vaikka olisin ryppyinen kuin rusina!

itse tosiaan koen miesten olevan ulkonäkökeskeisiä, mutta en kuitenkaan usko että mainitsemasi asiat ovat niin tärkeitä. Ehkä enemmänkin juuri se että huolehtii itsestään ja pukeutuu nätisti, kuten sanoit tekeväsi. Itse luulisin että merkkaa enemmän miltä näytät vaatteet päällä kuin ilman. Aika harvalla naisella on missin kroppa, että tuskin olet erityisen ruma/poikkeava, älä siis liikaa stressaa tuota asiaa. Toki voit pidemmän tapailun jälkeen sanoa että olet hieman epävarma ulkonäkösisuhteen kun elämä jättänyt jälkensä, mutta ei ole mielestäni välttämätöntä.

Sanoisin että suurin turn off miesten mielestä on juurikin se, että nainen on epävarma kroppansa suhteen ja yrittää piilotella sitä. Näin on ainakin moni mies minulle todennut että on ihana olla ihmisen kanssa joka ei häpeile kroppaansa vaan nauttii siitä ja myös näyttää sen.
Joten sanoisin että esimerkiksi nettideittailussa ulkonäkö tuntuu olevan korostetun tärkeää miehille (kuvapyyntö heti ekassa viestissä ja hylkäys jos ei miellytä, jep), mutta parisuhteessa se ei ole ollenkaan niin merkityksellinen asia. Äläkä missään nimessä ala sille miehelle tilittää mitään raskausarpijuttuja, se ei ainakaan ole seksikästä.

Sanoisin että suurin turn off miesten mielestä on juurikin se, että nainen on epävarma kroppansa suhteen ja yrittää piilotella sitä. Näin on ainakin moni mies minulle todennut että on ihana olla ihmisen kanssa joka ei häpeile kroppaansa vaan nauttii siitä ja myös näyttää sen.
Joten sanoisin että esimerkiksi nettideittailussa ulkonäkö tuntuu olevan korostetun tärkeää miehille (kuvapyyntö heti ekassa viestissä ja hylkäys jos ei miellytä, jep), mutta parisuhteessa se ei ole ollenkaan niin merkityksellinen asia. Äläkä missään nimessä ala sille miehelle tilittää mitään raskausarpijuttuja, se ei ainakaan ole seksikästä.

Juu, näin olen käsittänyt myös. Ja varmasti sellaiselle miehelle, josta olet kiinnostunut ja joka on kiinnostunut sinusta, kerrot vähän elämäntarinaasi: sen, että olet äiti, ja sen, että olet menettänyt onnettomuudessa puolisosi. Nämä kyllä riittävät selittämään arpesi.

Toisaalta onhan sekin osa parisuhdetta, että siinä ollaan omana itsenä, epävarmuuksinemme kaikkinemme. Mutta sinun ei kannata häpeillä, peitellä tai pyydellä anteeksi vartaloasi. Varmasti mies, joka sinuun rakastuu, näkee sinut ihanana ja kauniina juuri sellaisena kuin sinä olet.

Yhteistyössä