Kuinkahan moni olisi valmis katkaisemaan bonus-korttinsa tältä istumalta?

• Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
minä,
Taloussanomat:
Bonusten metsästäminen kauppareissulla voi käydä kalliiksi. Se hämärtää helposti hintavertailukyvyn, varoittaa Kilpailuvirasto. Kortinhöylääjä ostaa monesti huomaamattaan lähtöhinnaltaan kalliimpia tuotteita. Myös ostosten keskittäminen ajaa helposti maksamaan liikaa esimerkiksi bensasta tai vakuutuksesta. Oletko sinä bonusorja?

– On mahdollista, että kuluttajien huomio kiinnittyy enemmän bonusprosentteihin ja vastaavasti vähemmän yksittäisistä tuotteista perittyihin hintoihin, Kilpailuviraston erikoistutkija Mia Salonen sanoo Taloussanomille.

Tällä perusteella esimerkiksi moni S-etukortin omistava autoilija kurvaa bonuksia jahdatessaan tankkaamaan ABC-asemalle, vaikka viereiseltä bensa-asemalta saattaisi saada jo valmiiksi halvempaa polttoainetta.

Hintoihin leivotaan bonusalennuslisää
Vastikään ilmestyneessä vuoden 2010 vuosikirjassaan Kilpailuvirasto pohtii, että pahimmillaan kauppa voisi hinnoitella kanta-asiakasalennukset tuotteisiinsa jo valmiiksi.

"Bonuksettomia" perushintoja nostettaisiin pikkuhiljaa, jotta kanta-asiakkaan saama alennus näyttäisi mahdollisimman suurelta. Näin tuotteiden alkuperäinen hintataso hämärtyisi.

Myös
Väitän että säästettiin paljon kun alettiin käydä vuorotellen työmatkan varrella kaupassa. Ei tule tosiaan mielijohdeostoksia, säästyy myös aikaa ja bensaa. Tosin sekin on s-marketti.

[QUOTE="Hilppa";24475973]Peesaan. Eipä noista nyt niin paljon bonanzaa kerry, enkä kyllä keräisikään. Vakuutuksista ja puhelinlaskusta tulee bonukset.

Säästän jo sillä kun käyn ohikulkiessani tankkaamassa halvalla kylmäasemalla, poikkeen myös torilla, kauppahallissa ja Lidlissäkin aina kun läheltä liippaa. Kallistahan on just se että lähtee viikonloppuna tohinalla johonkin prismaan pariks tunniks, ostaa hullun lailla kaikkea turhaakin ja koko perhe syö lopuksi Mäkkärillä. Tää on tutkittu juttu.

Nyt ostan suunnitellut ainekset vaikka pakastimeen, täydennän joskus lähikaupasta johon pääsee jalan tai pyörällä, ja taatusti säästyy sekä aikaa että rahaa.[/QUOTE]

"shihtzu"
Aika monessa paikassa kuitenkin on vara valita. Meidänkin 11 000 asukkaan tuppukylässä on viiden ketjun ruokakauppoja. Käytän kaikkia. Ruokalasku ei ole euroakaan suurempi kuin aikanaan Prismaan keskittäessäni. Lisäksi saan myös pientuottajien lähiruokaa, toisin kuin noissa hypermarketeissa.
Jossain on ja jossain ei, itse asun 30000 ihmisen kaupunginosassa ja täällä on pääosin vain s- ja k-kauppoja, 1 Tarmo taitaa löytyä ja sitten se Lidl, joten ei paljon vaihtoehtoja ole.

"jonna"
meillä on vieressä s-market joka on edullisempi kuin moni muu kauppa. Tai sit samaan hintaan. Ja nyt kesälläkin olen saanut joka kk 30 euroa bonusta, kyllä se raha kelpaa...

"vieras"
[QUOTE="vieras";24475851]Jos saisin siten tuotteet halvemmalla.[/QUOTE]

Peesi tälle. Alennusten vuoksi olen ne kortit hankkinut, joka ketjuun löytyy oma. Ensimmäisen etukorttini hankkiessa sillä sai päivän kuponkitarjouksen ilman sitä sanomalehden kuponkia, meille ei tullut edes omaa lehteä, anopilta lehdestä noita kuponkeja käyttelin, silloin kun ei ollut itse tarvinnut. Ja ne olivat tosi halpoja sisäänvetotuotteita, myöhemmin se sitten muuttui bonuskortiksi. Tai s-kortin hankin piensijoituksena, sille pääomasataselle saa hyvän vuosittaisen koron, paremman kuin pankkitilillä makuuttaessa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tällä perusteella esimerkiksi moni S-etukortin omistava autoilija kurvaa bonuksia jahdatessaan tankkaamaan ABC-asemalle, vaikka viereiseltä bensa-asemalta saattaisi saada jo valmiiksi halvempaa polttoainetta.
Tämän huomaa tuolla lähi bensa-asemilla, ABD:n hinnat ovat aina 3-4 senttiä kalliimmat kuin kahdella viereisellä bonuksia antamattomalla ketjulla.

Yhteistyössä