Kuinka yleinen HIV on? Paljonko tunnette tapauksia? Minä nain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
30 vuotta tuntemani miehen kanssa johon luotan enemmän kuin keneenkään muuhun. Hänellä on ollut 2 pitkää suhdetta, ex-vaimo ja vaimo. Ei osannut epäillä, että kumpikaan olisi saanut mistään tauteja. Toisella ei todistetusti eikä toisellakaan, kun lasta yrittävät ja ollut siis pitkään tämän miehen kanssa.

Itsekään en ole kantaja, mikäli siis voin luottaa siihen, että mieheni ei ole saanut sitä mistään milloinkaan.

Onkohan taudit nyt miten todennäköisiä? Olen käynyt vertakin luovuttamassa, jossa on se 4 kk karenssi. Sen perusteella ei ilmennyt mitään, mutta entä jos tämän vuoden kestävän satunnaispanotapauksen ihan viime metreillä tämän miehen vaimo tai mies onkin saanut taudin.

Onkohan tämä jo ihan vainoharhaista? Vai?

Ja käytettiin kumia joka kerta, mutta mies nuoli paljastani.

Älytön tilanne... Miksi ihmiset ajaa itseään tällaisiin tilanteisiin?!? Mene testeihin, jos arveluttaa. Sillä siitä pääsee, eikä tule vahingossa pilattua kenenkään muun elämää. En kyllä hyväksy yhtään touhuasi eikä sympatiaa heru kuin petetyille osapuolille. Mutta siitä ei nyt ollut kysymys...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu, näin on. Tosin jätin mieheni ennen "pettämistä". Mutta vain kolme viikkoa ennen. Onkohan yhtä paha synti?

noh, jokainen vastaa omista teoistaan. Väärin teit ja jos olet tartunnan saanut, niin ihan on oma vikasi.

Totuus kuitenkin on, että sataprosenttista suojaa antaa vain selipaatti. Hiv-pelko iski, kun erosin nykyisestä eksästäni ja siitä paljastui kaikkea ällöttävää, kuten esim. huoran nainti. Pettänytkin oli, yöks :x Otatin hiv-testin muutaman kuukauden kuluttua muiden testien yhteydessä, ja helpotus oli suuri, kun sai lakata ajattelemasta asiaa. Joten kannattaa testauttaa, sillä siitä piinasta pääsee.

Missä testi voi tehdä?

Tällä miehellä ei siis ole taustassa mitään epäilyttävää. Kaksi ihan kunnon naista ollut. Mutta mistä sitä tietäisi vaikka nainen olisi raiskattu tms. mitä ei ole kertonut. Mutta naisten pitäisi siis olla ihan oikeasti tavallisia naisia, jotka eivät ole käyneet vieraissa yms.

Verneluovutuksessahan ne testaa ja siinä vakuutetaan, ettei ole uutta kumppania 4 kk aikana. Joo, mulla ei ole uutta, vaan vain tämä yksi vuoden aikana, jolloin en epäile hänen saaneen tautia.

Täytyy varmaan käydä kuitenkin. Mistäpä sitä koskaan tietää. Pitääköhän nyt olla naimatta tuon ukon kanssa se 6 kk. ??? Katsookohan se mua ihan pöljäksi, jos nyt kieltäydyn puoleksi vuodeksi koskemasta siihen?

Ensinnäkin täytyy sanoa, että on hyyyvin epätodennäköistä, että miehellä tai sinulla olisi hiv.
Aids-tukikeskuksessa pääsee nimettömänä testiin:

http://www.aidstukikeskus.fi/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=73

Yhteistyössä