Kuinka voisin tehdä punakorvakilpparin elämän mahdollisimman onnelliseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
:) Meillä on puoli vuotta ollut punakorva, tuli meille 3-vuotiaana.
Poitsulla on iso akvaario, jossa myös kuiva osa lämpölamppuineen.
Vettä vaihdamme kerran viikossa ja syötämme joka toinen päivä, katkarapuja lähinnä, ne kun tuntuvat maistuvan...väliin myös kalaa ja pellettiä. Kasvikset ei vielä uppoa.
Harjaamme veden kera konnaa aina vedenvaihdon yhteydessä, kovasti tuntuu siitä tykkäävän. Samoin saa jaloitella lattialla aina samassa yhteydessä hyvän tovin.

Mutta mietin, mitä vielä voisin tehdä paremmin?
Konna vaikuttaa terveeltä ja on hyvin sosiaalinen. Haluaisin kuitenkin kysyä, mitä poitsulle kuuluu, vastausta vaan en taida saada...:)

Kertokaa mistä tiedän, voiko konna hyvin ja mitä voisin tehdä paremmin!

minulla oli noita aikanaan kun olin eläinkaupassa töissä.

kilppiselläsi tulisi olla mahd iso asumus!!!! siis useita satoja litroja oleva allas ja mielellään hiekka tai turve tmv pohjainen kuiva alue. muuten kuulostaa tosi hyvälle. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
minulla oli noita aikanaan kun olin eläinkaupassa töissä.

kilppiselläsi tulisi olla mahd iso asumus!!!! siis useita satoja litroja oleva allas ja mielellään hiekka tai turve tmv pohjainen kuiva alue. muuten kuulostaa tosi hyvälle. :)

Poitsun altaan pohjamitat ovat 110cm x 60cm, joka kokonaan on veden peitossa. Kuiva alue on sellaisena tasanteena veden päällä, jonne pääsee luiskaa pitkin. En tiedä, onko iso vai pieni...tahtoisin toki isomman vielä, jos ois joku taso, missä sitä allasta sitten pitää. Nyt tuo allas on entisen ruokapöydän päällä.:)

Mä miettisin ehkä tota ruokavaliota. RAvut kyllä meilläkin maistuu mutta itse en niitä useinkaan uskalla antaa kun ne on suolattuja. Parempaa olisi kala. Muikut, silakat menee meillä ainakin kin kuumille kiville. Ja kaiken maailman pelletit kanaanttaa unohtaa. Ne ei konnan oikeeseen ruokavalioon kuulu. Sisältää jauhoja sun muuta tarpeetonta. Parempaa konnanruokaa saat kalatiskistä kun eläinkaupasta.

Ja mitä isompi allas sen parempi. Tilaa ne kaipaa.

Yhteistyössä