Kuinka vanha lapsi osaa ja kykenee nielemään tabulääkkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
sanotaan vaikka että särkylääkkeen puolikkaan, missä iässä se teillä on onnistunut?

Mä olen tässä kuukauden verran nyt yrittäny 3-vuotiaalle opettaa, mutta yhtäkään pilleriä ei ole alas menny :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 20:49 TheSimpsons kirjoitti:
En ole edes tuolle 4-vuotiaalle yrittänyt antaa. Kannattaa hommata Pamol F- nimistä lääketä, sen voi imeskellä tai pureskella, tai liottaa pieneen määrään nestettä.

Joo ja maistuu banaanille :)

sepäs siinä kun kyse onkin sairauden hoitoon tarkoitetusta lääkkeestä, en siis tarkoittanut särkkistä :ashamed: lääkäri määräsi ja yhtäkään en siis ole saanut annettua, en kokonaisena enkä murskana (lääke maistuu siis TODELLA pahalle), olen sairaalaan soittanut pariin otteeseen etten saa lääkettä annettua ja sieltä sanotaan että on vaan väsytystaistelua ja tahtojen taistelua tämä, mutta multa alkaa jo usko loppua tähän :/ kun tuo ei vaan saa sitä alas eikä enää suostu edes yrittämään. Kurkkuun en uskalla sitä pilleriä kyllä tunkea että siitä se pakolla menee sitten alas, kun pelkään että lapsi tukehtuu tai vastaavaa (ja se tilanne lapselle on varmasti kamala kun tuntuu että tukehtuu siihen) :ashamed:

Ajattelin vaan että onko tässä joku ikäjuttu nyt et tän ikäinen ei vielä "osaa" ottaa tollasia pillereitä mutta on näköjään jotkut saaneet annettua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:09 Kökkönen kirjoitti:
sepäs siinä kun kyse onkin sairauden hoitoon tarkoitetusta lääkkeestä, en siis tarkoittanut särkkistä :ashamed: lääkäri määräsi ja yhtäkään en siis ole saanut annettua, en kokonaisena enkä murskana (lääke maistuu siis TODELLA pahalle),
Tykkääkö lapsi esim. jogurtista? Menisköhän se murska siinä jogurtin mukana..? Tai puuron, suklaavanukkaan tms...

Mä opetin lapsen tunkemaan sen lääkkeen syvälle kurkkuun ja juomaan sit silleen et nielee kasvot ylöspäin, ni kyl se sinne hujahtaa kätevästi. Tappelun ja väsytyksen kautta, ette saa sitä koskaan ottaan niitä lääkkeitä.

Ihan ensimmäistä kertaa toi tyttö on nyt eilen ja tänään osannut nielasta puolikkaan särkylääkkeen.
Ens kuussa 4v.
Oikein ihmettelin kun ennen ei ole onnannu, niin nyt meni molemmilla kerroilla kuin vettä vaan lääke alas.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:12 TheSimpsons kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:09 Kökkönen kirjoitti:
sepäs siinä kun kyse onkin sairauden hoitoon tarkoitetusta lääkkeestä, en siis tarkoittanut särkkistä :ashamed: lääkäri määräsi ja yhtäkään en siis ole saanut annettua, en kokonaisena enkä murskana (lääke maistuu siis TODELLA pahalle),
Tykkääkö lapsi esim. jogurtista? Menisköhän se murska siinä jogurtin mukana..? Tai puuron, suklaavanukkaan tms...

tykkää jogurtista muttei jogurtista ja lääkkeestä yhdessä :/ eli kokeilin antaa lääkkeen jogurtin kanssa kokonaisena sekä murskattuna, samoin erilaisten ruokien ja jäätelön ym kanssa olen kokeillu antaa, on vaan niin hemmetin pahanmakuinen lääke että ainoa vaihtoehto melkein olisi tuo kokonaisena. kai se pitää sit vaan yrittää vielä :/

Uusimmat

Yhteistyössä