Kuinka vaarallista on käyttää nukahtamislääketta (Imovane)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Olen nyt noin nelisen viikkoa tarvinnut sitä ehkä kolmesti viikossa, kun en vaan nuku enkä voi valvoa öitä ja käydä töissä ja huolehtia lapsista, olen kokenut sen totisesti nahoissani mitä on olla unettomien öiden jälkeen ja huolehtia arjesta. Se on kaameaa ja kaameita on myösne yön pitkät tunnit valvoessa.

Olen ottanut Imovane puolikaan (7,5 mg:n tabletti) ja pelottaa haittavaikutukset, siis että musiti heikkenee, ajatus katkoilee tai muuta vastaavaa, pelkään että se aiheuttaa vatsa- tai suolisto-ongelmia jne. Mielelläni en mitään lääkkeitä söisi.

Melatoniinilla pärjäsin alkuvuoden, mutta se ei enää auttanut ja aiheutti hirmuiset päänsäryt.

oon käyttäny stellaa nyt kohta 4v unettomuuteen ja lääkäri kirjoittaa/uusii aina 100kpl reseptin. otan joka ilta. imovane oli kokeeks mut siitä tuli tosi paha maku suuhun.

Mullakin melatoniinista tuli pää kipeäksi, harmi kun sitä aina tyrkytetään. Imovane ei vaarallinen kohtuukäytössä. Pelottelivat että tulee riippuvuus vaan eipä tullu.

No mä olen "parhaimmillaan" joutunu syömään Imovanea 15mg + rauhottavaa jotta on uni tullut, eikä mulle mitään ole tullut vaikka pitkiäkin aikoja joutunu käyttämään. Aika pieni toi sun annos kuitenki jos puolikkaan otat, tuskin se mitään haittaa. Mulle puolikas ei tuo mitään vaikutusta mihinkään edes.

Moi, pari vuotta nukkunut tosi tosi huonosti. Kello kaksi herää, uni ei tule, pyörii pari tuntia, voi nukkua vielä vähän....kuuhullukin. Otan kyllä melatoniinia yhden ja puolikkaan Imovanea, jos on tähdellistä' seuraavana päivänä, enkä ole mitään haittavaikutuksia saanut! Toimii hyvin. Jos on uneton yö, mistään ei tule mitään on kuin halolla päähän lyöty! Naisen elämä ei kyllä ole milloinkaan helppoa! Miten tämä voikaan olla näin. Mutta hormoonejakaan en viitsi, joten nämä ovat keinot. Tsemppiä kaikille!

Mullekin melatoniinista tuli päänsärky. Imovane ollut kaikista paras lääke ikinä, käytin joskus kuukausia,eikä teho kadonnut enkä tullut riippuvaiseksi. Tottakai tottumus "helppoon nukahtamiseen" tuli mutta selvisin siitä yhden yön valvomalla, en todellakaan tarvinnut katkaisuhoitoa tms. Sen sijaan "turvallinen" ja "riippuvuutta aiheuttamaton" masennuslääke aiheutti holtitonta lihomista ja verensokerin nousua.

Mullekin melatoniinista tuli päänsärky. Imovane ollut kaikista paras lääke ikinä, käytin joskus kuukausia,eikä teho kadonnut enkä tullut riippuvaiseksi. Tottakai tottumus "helppoon nukahtamiseen" tuli mutta selvisin siitä yhden yön valvomalla, en todellakaan tarvinnut katkaisuhoitoa tms. Sen sijaan "turvallinen" ja "riippuvuutta aiheuttamaton" masennuslääke aiheutti holtitonta lihomista ja verensokerin nousua.
💊👀

Yhteistyössä