kuinka usein vieraita?

Kuinka usein kutsutte vieraita tai käytte itse kyläilemässä?

Itse olen laiskistunut kutsumaan vieraita, meillä itsellä kolme lasta ja melkein kaikilla tutuilla saman verran, kauhea passaaminen ja vieraiden jälkeen siivoaminen, kun kaikki lelut on levitetty lattialle. Ei kuulkaas jaksa!

Voihan sitä tietysti noinkin ajatella. Itse tykkään vieraista ja kylästelykin on silloin tällöin mukavaa. Kutsumme vieraita ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa, mutta kutsumatta meillä käy ihmisiä 2-4 kertaa viikossa. Jos olemme kutsuneet syömävieraita, tietysti siinä on laittamista, mikä on meistä hauskaa. Meidän vieraat eivät ole mitään hienostelijoita - yhdessä pöydät tyhjennetään ja lasten lelut siivotaan. Yllätysvieraat ovat mukana normaali arjessamme. Kahvit keitän ja pullaa tarjoan, jos talosta löytyy. Siivo on se mikä sattuu olemaan. Minusta vieraat ovat iso piristysruiske elämässämme varsinkin nyt, kun olen kotona =)

Minä tykkäisin, että kävisi enemmänkin vieraita. Ja itsekin tykkään kylästellä, tosin sekä emännöintiä että vierastelua pääsee harrastamaan nykyään liian harvoin. Mun mielestä ihan parhaita on yllätysvieraat, koska silloin ei tarvi olla välttämättä kahvin kanssa kovin kummoista tarjottavaa :saint: Kylästelyjen jälkeen jäljelle jäävät herkut nimittäin polttavat kaapin perällä niin kauan kuin niitä siellä on...

ehkä kerran viikossa jos sillokaa käy vieraita, kaverin luona tulee käytyä ku ehtii ehkä kerran viikos, en oo laskenu.

kyläluutako
Ite kyläillään miehen siskon luona noin kerran viikkoon. Ja meillä on elokuun ristiäisten jälkeen käyny vieraita kahdesti! Sais noita käydä useamminkin, ei tartteis itte koko ajan kulkea kylillä.. heh... Olen siis päivät kotona ja alkaa seinät kaatua ellei pääse välillä näkemään tuttuja ihmisiä.

Muistelen kaiholla suomen aikoja ja kuinka porukkaa saattoi lappaa alituisesti ja sitten sai taas hyvän syyn keittää kahvit =)

Mutta nyt kun olemme muutelleet kaiken aikaan niin vieraita ei käy kuin n. 10 kertaa vuodessa ja saman verran käymme itsekkin vierailuilla.

Joten jos joku täälläpäin piipahtaa niin tervetuloa kahville :D

mä kutsuin OMILLE synttäreilleni vuosi sitten ( ei nyt ihan vuotta,mut kuitenki) 25 vierasta.... ns. akkojen saunailtaan.Olin paistanu piirakat ja laittanu boolit ja muut syömingit ja juotavaa oli naapurista tuotu oikeen urakalla....

Kaks tuli paikalle ja neki autolla joten....
Sillon päätin et en enää ikinä kutsu ketään...
NO, poikien synbrttärit on sitte eri juttu.Sillon tulee tietty tädit ja enot ym...
ja kaverisynttärit on erikseen vielä...

eli meillä ei käy koskaan ketään...kukaan ei halua tulla meille edes kahville

ei kyllä paljoa kyläillä, illat menee niin vauhdilla töiden jälkeen että ei siinä jaksa lähteä minnekään.. sama ongelma tuntuu tutuillakin olevan.

Viikonloppuisin kyläillään joskus "pitkän kaavan mukaan" eli saatetaan yöpyäkin ja sillon kyläilypaikka on sellainen missä lapsille löytyy kavereita :)
Yllätysvieraita otan mielellään vastaan, mutta nekin vieraat on nykyisin mun vanhemmat :D vähintään 1krt/ vko
jos tiedän että miehellä menee töissä myöhään niin saatan lapset istuttaa autoon ja lähdetään sellaiseen lähikylään, missä ollaan kotona ;)

Syntymäpäivillä meillä käy porukkaa sen verran että yksi kakku ei meinaa riittää.. ja tulevana viikonloppuna pitäis itse keritä kaksille lasten synttäreille.

Txt
Me kutsutaan vieraita silloin kun tuntuu siltä että jaksetaan. JA kutsutaan vaan niitä ihmisiä, jotka oikeasti tervetulleita...ei kuulu tapoihin tavan vuoksi kutsua kaikkia puolituttuja ja puolisukulaisia käymään.
Yllätysvieraitakin saa tulla, mutta oletan heidän ymmärtävän jos ei paikat ole silloin siistinä, eikä kahvileipää tarjolla.
Joskus hermoilen lasten aikataulujen ja vieraiden tulon yhteensovittamista, mutta mieheni on opettanut "että vieraat tulee ajallaan ja talo elää tavallaan". ELi me eletään meidän päivärytmiä ja jos vieraat sattuupi tulemaan esim. ruoka-aikaan niin me ruokaillaan ja vieraat voi odotella sen aikaa.

ei oo tapana kutsua vieraita, tuttuja poikkeaa usein ihan pyytämättäkin. meillä ollaan yleensä kotona ja aina on ovet avoinna. minä tykkään että ihmisiä poikkeaa ilman ihmeempiä kutsuja.juhlat on tietty eri juttu. meillä on melkosen vilkas seuraelämä ja paljon kaveriperheitä, jotka asuvat lähistöllä.

pitää vielä sen verran mainita että tuota kyläilyä puolin ja toisin jarruttaa/ hidastaa myös lasten sairastelut eli räkästen lasten kanssa ei lähdetä kylään missä myös lapsia(ja päinvastoin)- näin ollen suunnitellut kyläilytkin saattaa joskus siirtyä viikkoja eteenpäin...

eliana
Meille tulee vieraita pitkän kaavan mukaan about kerran kuussa, kahvivieraita ja sukulaisia useamminkin. Juhlat aina nimipäiviä myöten vietetään isommalla porukalla ja loma-aikoina ollaan sosiaalisempia.

Minusta on yleensä kiva kun käy vieraita, vaikka kyllähän työ- ja lapsikiireet joskus vievät mehut ettei oikein jaksaisi paikkoja laitella. Itse olen ajatellut sen niin, että jos on ystäviä, niin niistä täytyy huolehtia tai ne kohta ovat entisiä ystäviä. Se vaiva minkä laittaa ruoan laittoon unohtuu nopeasti, mutta makoisat naurut ystävien kanssa jää mieleen pitkiksi ajoiksi. Sitten kun lapset on isompia ja aikaa enemmän, voi tulla yksinäinen olo ellei ole huolehtinut ihmissuhteistaan. Valitetaan ettei nykyihmisillä ole turvaverkkoja, mutta silloin kun on niin kyllä niistä pitäisi myös pitää kiinni!

Yhteistyössä