Kuinka usein vastasyntynyt tissillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylihuolehtiva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ovat niin yksilöitä, ettei tähän ole sitten mitään oikeaa vastausta (paitsi että "näin meillä").

Meidän poika taisi olla kerrallaan melkein tunnin (!!!) ja 8-2 tunnin välein söi riippuen esim. vuorokauden ajasta tai ihan vauvan omasta tahdosta...

Vastasyntynyt on tissillä juuri niin usein ja niin pitkään kuin lapsi itse haluaa.
Se voi olla kerran tunnissa 10min, kerran 4 tunnissa 20 min tai puolen tunnin välein 15 min. Ihan mitä vaan.

Meidän vauva oli aikas hoikka, alle kolme kiloa ja puoli metriä, ja söi ihan HIRVEÄN PITKÄÄN aluksi. Ihan ekasta yöstä alkaen, tuntikaupalla. Noudatin Anna Wahlgrenin ja yhden kuusilapsisen kollegan ohjetta eli vauvalle ruokaa tuputtamalla niin kauan kuin syö, eli aina vaan vauva uudelleen hereille jos tissille nukahtaa, röyhtäytys ja lisää ruokaa. Ennätys taisi olla viitisen tuntia syömistä, sitten luovutin minä - ei vauva.

Vauva kasvoi vauhdilla ekat pari kuukautta, sitten syötöt ovat lyhentyneet noin varttiin per tissi, suunnilleen.

Pitkät syötöt takasivat yleensä aika pitkät nokosetkin. Rytmi päiviin syntyi nopeasti.

Mulla oli imetystyyny ja valtava pino kirjoja ja radio imetyspaikan vieressä, lisäksi juomaa ja naposteltavaa. Oikein kaipaan noita aikoja, luin enemmän kuin ikinä sitten ala-asteaikojen!

meillä söi alkuunsa lähes koko ajan. siis jopa nukkui ja söi samanaikaisesti :D . siinä sitten kun maito nousi kunnolla ja alkoi painokin lapsella nousemaan niin alkoi syömistiheys hellittää.

Yhteistyössä