kuinka usein vaihdatte vauvan/taaperon vaatteet ja yöpuvun?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehmis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan kaameeta veden tuhlausta ja pyykinpesuaineiden tuhlausta kun pyöritätte puhdasta vauvan pyykkiä koneissanne....ja on TODELLA turhamaista jos vauvalle pitää vaatteet vaihtaa joka välissä kun se vaan näyttää kivemmalta uusissa vaatteissa ja laitatte sit edelliset pesuun.
Mä ainakin vaihdan vauvalle bodyn/paidan, kun se on likainen (vauva pulauttelee paljon, joten usein muutaman kerran päivässä). Jos yläosa menee vaihtoon ja uusi yläosa ei sovi housuihin, niin vaihdan myös housut. En kuitenkaan laita edellisiä housuja pesuun, ellei ne ole likaiset.

Mä vaan tykkään, kun vaatteet on sävy sävyyn tai muuten sopii yhteen :whistle:

..niin että ympäristöstä viis? |O
Juurihan kirjoitin, että en laita pesuun edellisiä housuja, jos ne eivät ole likaiset. Vaihdan vaan housut ja edelliset menevät odottelemaan seuraavaa käyttökertaa.
 
mä vaan
mieti minkä karhunpalveluksen teet tuolla pöpökammollasi....

antakaa lasten sotkea. ja kuin likaiset lattiat teil sit on et housut menee pesuun yhden ryömimispäivän jälkeen...
 
vieras
Mulla ainakin iho rasvottuu ja hiukset rasvottuu niin että yöpuvun, joka on suoraan kosketuksessa ihoon, vaihdan parin yön välein. Päällysvaatteet sitten kun likaantuu. Lapsella kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehmis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan kaameeta veden tuhlausta ja pyykinpesuaineiden tuhlausta kun pyöritätte puhdasta vauvan pyykkiä koneissanne....ja on TODELLA turhamaista jos vauvalle pitää vaatteet vaihtaa joka välissä kun se vaan näyttää kivemmalta uusissa vaatteissa ja laitatte sit edelliset pesuun.
Mä ainakin vaihdan vauvalle bodyn/paidan, kun se on likainen (vauva pulauttelee paljon, joten usein muutaman kerran päivässä). Jos yläosa menee vaihtoon ja uusi yläosa ei sovi housuihin, niin vaihdan myös housut. En kuitenkaan laita edellisiä housuja pesuun, ellei ne ole likaiset.

Mä vaan tykkään, kun vaatteet on sävy sävyyn tai muuten sopii yhteen :whistle:
Ehkä kannattaa miettiä vaatteiden yhteensopimista jo niiden ostovaiheessa...
Miksi? Mikä viestissäni oli epäselvää. Mielestäni en tuhlaa vettä, jos pesen likaisia vaatteita.
 
Maisuli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehmis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan kaameeta veden tuhlausta ja pyykinpesuaineiden tuhlausta kun pyöritätte puhdasta vauvan pyykkiä koneissanne....ja on TODELLA turhamaista jos vauvalle pitää vaatteet vaihtaa joka välissä kun se vaan näyttää kivemmalta uusissa vaatteissa ja laitatte sit edelliset pesuun.
Mä ainakin vaihdan vauvalle bodyn/paidan, kun se on likainen (vauva pulauttelee paljon, joten usein muutaman kerran päivässä). Jos yläosa menee vaihtoon ja uusi yläosa ei sovi housuihin, niin vaihdan myös housut. En kuitenkaan laita edellisiä housuja pesuun, ellei ne ole likaiset.

Mä vaan tykkään, kun vaatteet on sävy sävyyn tai muuten sopii yhteen :whistle:
Ehkä kannattaa miettiä vaatteiden yhteensopimista jo niiden ostovaiheessa...
Sun lapsella on siis vain yhdenlaisia vaatteita? :( Meilläpäs on niin monen tyylisiä, värisiä jne. että niistä saa vaikka minkälaisia yhdistelmiä. Mulla ei ole tapana nykästä silmät kiinni vaatteita kaapista, vaan mietin aina, miten tulee kivannäköinen asukokonaisuus. Ajattele, jotkut ÄIDIT jaksavat miettiä sellaistakin. ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
Alkuperäinen kirjoittaja serveri:
Meillä päivävaatteet on käytössä yhden päivän ja yövaatteilla nukutaan kaksi yötä.
samoin meillä
Meillä myös. Vaikkei päiväkotivaatteissa näkyisikään tahroja, niillä on päivä ryömitty pitkin lattioita ja pesuun joutaa.
Näin myös meillä. Nuorempi käyttää vielä öisin vaippaa ja mielestäni pissan haju vaipasta tarttuu yöpukuun aika nopeasti, joten siksi samaa puku käytetään vaan 2 yötä.
 
vieras
Meillä vaihdetaan 1v:n vaatteet joka ruokailun jälkeen, syö itse ja vaikka on kaukaloruokalappu niin kaikki body ja sukkikset on silti aivan ruuassa. Muuta ei siis kotona sisällä käytäkään. Yöpuku menee kans joka päivä vaihtoon, kun syö aamupuuron yöpuvussa. 3v:n alkkarit ja sukat menee joka päivä vaihtoon, paita ja housut heti jos tulee ruokatahroja, vaihtoon myös jos kastuu esim. käsiä pestessä, mutta silloin riittää vain, että kuivattaa vaatteet. Miten teidän lapset oikein syö, jos samat vaatteet pysyy puhtaana päiväkausia? Vai kulkeeko ne tosiaan viikon ruokalista rinnuksilla, yök!
 
n
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hirmu usein vaihdatte vaatteita. Itse vaihdan taaperolle päivävaatteet noin joka toinen päivä. Tieten jos liikaantuu, niin sitten useammin. Housut saattaa olla jalassa useamman päivän. Yöpuku noin kahdesti viikossa.
Meilläkin näin, paitsi yöpuku joskus vaan kerran viikossa.
 
vieras
meil kai sit niin siisti syömäri, mutta menee usea ruokailu ettei todellakaan ole vaatteet ruuassa...meil se ruoka meenee suuhun vaikka itse syö. joskus putoo lattialle tai pöydälle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua naurattaa se, että täällä on todella monet sitä mieltä, että on naurettavaa pestä kädet kotiin tullessa ja väittävät jopa että en itsekään niin tee vaan huomaamatta jää pesemättä vaikka sanonkin peseväni ne aina. No ei todellakaan jää. Kaupasta tullessakin pesen kädet ja sitten tyhjennän kauppakassit ja pesen ne käteni uudelleen. Ruokaa laittessa useita kertoja pesen, samoin jos pistän pyykkejä koneeseen niin ei tulisi mieleenkään jättää pesemättä käsiä. Täällä taas moni sanoo, että ihan älytöntä - miksi ne niistä pyykeistä likaisiksi tulisi.

Mutta sitten vaatteita vaihdetaan joka päivä, vaikka olisi ihan puhtaita, ei tahroja. Järjettömyyden huippu. Vaihdan minäkin lapselle vaatteet joka päivä, jos niissä on likaa mutta esim viime viikolla jopa taapero onnistui pitämään kolme päivää samoja eikä ollut tahran tahraa vaatteissa.

Ja SILTI meillä on ihan helvetisti pyykkiä koko ajan pestävänä. Ei vaan ole kuivausrumpua jolla sais suman hoidettua.
Kukaan ei kommentoi tähän? Kädet siis saa olla paskaset, ne pestään vain jos niissä on jotain näkyvää paskaa mutta vaatteita vaihdetaan ihan järjettömyyksiin asti.

Kysykääs omilta vanhemmiltanne tai isovanhemmiltanne, että onko ne samaa mieltä tuosta teidän ylihysteriasta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no kerro mikä ihmeen lika niissä vaatteissa on jos niissä ei lika näy? siis joku vauvan ihosta lähtevä hilsehippu, lattialta tuleva pölyhiukkanen...
Meillä esimerkiksi vauva ryömii lattialla, samalla missä kissa ja koira tallustelee ulkoilun jälkeen. Vaippa saattaa falskata reunasta bodyyn, siitä jää haju..
 
joopa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua naurattaa se, että täällä on todella monet sitä mieltä, että on naurettavaa pestä kädet kotiin tullessa ja väittävät jopa että en itsekään niin tee vaan huomaamatta jää pesemättä vaikka sanonkin peseväni ne aina. No ei todellakaan jää. Kaupasta tullessakin pesen kädet ja sitten tyhjennän kauppakassit ja pesen ne käteni uudelleen. Ruokaa laittessa useita kertoja pesen, samoin jos pistän pyykkejä koneeseen niin ei tulisi mieleenkään jättää pesemättä käsiä. Täällä taas moni sanoo, että ihan älytöntä - miksi ne niistä pyykeistä likaisiksi tulisi.

Mutta sitten vaatteita vaihdetaan joka päivä, vaikka olisi ihan puhtaita, ei tahroja. Järjettömyyden huippu. Vaihdan minäkin lapselle vaatteet joka päivä, jos niissä on likaa mutta esim viime viikolla jopa taapero onnistui pitämään kolme päivää samoja eikä ollut tahran tahraa vaatteissa.

Ja SILTI meillä on ihan helvetisti pyykkiä koko ajan pestävänä. Ei vaan ole kuivausrumpua jolla sais suman hoidettua.
Kukaan ei kommentoi tähän? Kädet siis saa olla paskaset, ne pestään vain jos niissä on jotain näkyvää paskaa mutta vaatteita vaihdetaan ihan järjettömyyksiin asti.

Kysykääs omilta vanhemmiltanne tai isovanhemmiltanne, että onko ne samaa mieltä tuosta teidän ylihysteriasta.
joo en tajuu! tosiaan vaatteita vaihdetaan koko ajan what the fuck! joku pesee kädet jopa sen jälkeen kun on pyykit laittanut koneeseen, mikäköhän basilli niistä vaatteista käteen tarttuu...jaa

tietty kädet pestään kun ulkoa tullaan, mutta että kotonakin koko ajan käsiä pestään...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua naurattaa se, että täällä on todella monet sitä mieltä, että on naurettavaa pestä kädet kotiin tullessa ja väittävät jopa että en itsekään niin tee vaan huomaamatta jää pesemättä vaikka sanonkin peseväni ne aina. No ei todellakaan jää. Kaupasta tullessakin pesen kädet ja sitten tyhjennän kauppakassit ja pesen ne käteni uudelleen. Ruokaa laittessa useita kertoja pesen, samoin jos pistän pyykkejä koneeseen niin ei tulisi mieleenkään jättää pesemättä käsiä. Täällä taas moni sanoo, että ihan älytöntä - miksi ne niistä pyykeistä likaisiksi tulisi.

Mutta sitten vaatteita vaihdetaan joka päivä, vaikka olisi ihan puhtaita, ei tahroja. Järjettömyyden huippu. Vaihdan minäkin lapselle vaatteet joka päivä, jos niissä on likaa mutta esim viime viikolla jopa taapero onnistui pitämään kolme päivää samoja eikä ollut tahran tahraa vaatteissa.

Ja SILTI meillä on ihan helvetisti pyykkiä koko ajan pestävänä. Ei vaan ole kuivausrumpua jolla sais suman hoidettua.
Kukaan ei kommentoi tähän? Kädet siis saa olla paskaset, ne pestään vain jos niissä on jotain näkyvää paskaa mutta vaatteita vaihdetaan ihan järjettömyyksiin asti.

Kysykääs omilta vanhemmiltanne tai isovanhemmiltanne, että onko ne samaa mieltä tuosta teidän ylihysteriasta.
joo en tajuu! tosiaan vaatteita vaihdetaan koko ajan what the fuck! joku pesee kädet jopa sen jälkeen kun on pyykit laittanut koneeseen, mikäköhän basilli niistä vaatteista käteen tarttuu...jaa

tietty kädet pestään kun ulkoa tullaan, mutta että kotonakin koko ajan käsiä pestään...
Et oo tosissas!? Pyykithän menee sinne koneeseen siksi, kun ne on likaisia, vaippa falskannut tai taapero pissannut housuun, sukat on hikisiä ja niillä on kävelty ties missä. Onpa hygieenistä sakkia...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no kerro mikä ihmeen lika niissä vaatteissa on jos niissä ei lika näy? siis joku vauvan ihosta lähtevä hilsehippu, lattialta tuleva pölyhiukkanen...
Meillä esimerkiksi vauva ryömii lattialla, samalla missä kissa ja koira tallustelee ulkoilun jälkeen. Vaippa saattaa falskata reunasta bodyyn, siitä jää haju..
no jos pissi on paidassa niin tietty vaihdetaan vaikka ei "näy" mutta että vaatteet vaihdetaan joka päivä on jotain mitä mä en tajua.

Vaihtaaks tääl kaikki aikuiset paidan joka kerran jälkeen? laitatteko pesuun t-paidan jota kerran pidetty?

Pupu kerro miksi vaihdat joka päivä lapsillesi vaatteet? mielenkiinnosta kiinnostaisi kuulla?
 
mie en tajjuu
ai sun käteen tartuu likaisesta sukasta joku tappajabakteeri...? sen aikana kun nopeasti heität sen koneeseen? tai jostain ruokatahraisesta housusta tartuu joku basilli kun hipaiset sitä koneeseen laittaessasi...
 
mäenkestä
siis mä en kestä tätä porukkaa 90 % vaihtaa lapselleen joka päivä vaatteet.

teil on sitten varaa tuhlata noihin lastenvaatteisiin näköjään.

ja miettikää miten paljon vettä kulutatte. miettikää. jos pystytte näin vaativaan ajatustyöhön.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua naurattaa se, että täällä on todella monet sitä mieltä, että on naurettavaa pestä kädet kotiin tullessa ja väittävät jopa että en itsekään niin tee vaan huomaamatta jää pesemättä vaikka sanonkin peseväni ne aina. No ei todellakaan jää. Kaupasta tullessakin pesen kädet ja sitten tyhjennän kauppakassit ja pesen ne käteni uudelleen. Ruokaa laittessa useita kertoja pesen, samoin jos pistän pyykkejä koneeseen niin ei tulisi mieleenkään jättää pesemättä käsiä. Täällä taas moni sanoo, että ihan älytöntä - miksi ne niistä pyykeistä likaisiksi tulisi.

Mutta sitten vaatteita vaihdetaan joka päivä, vaikka olisi ihan puhtaita, ei tahroja. Järjettömyyden huippu. Vaihdan minäkin lapselle vaatteet joka päivä, jos niissä on likaa mutta esim viime viikolla jopa taapero onnistui pitämään kolme päivää samoja eikä ollut tahran tahraa vaatteissa.

Ja SILTI meillä on ihan helvetisti pyykkiä koko ajan pestävänä. Ei vaan ole kuivausrumpua jolla sais suman hoidettua.
Kukaan ei kommentoi tähän? Kädet siis saa olla paskaset, ne pestään vain jos niissä on jotain näkyvää paskaa mutta vaatteita vaihdetaan ihan järjettömyyksiin asti.

Kysykääs omilta vanhemmiltanne tai isovanhemmiltanne, että onko ne samaa mieltä tuosta teidän ylihysteriasta.
joo en tajuu! tosiaan vaatteita vaihdetaan koko ajan what the fuck! joku pesee kädet jopa sen jälkeen kun on pyykit laittanut koneeseen, mikäköhän basilli niistä vaatteista käteen tarttuu...jaa

tietty kädet pestään kun ulkoa tullaan, mutta että kotonakin koko ajan käsiä pestään...
Kuuluu ihan normaaleihin tapoihin ja jos katsot vähän ohjeita käsienpesusta niin ennen syömistä, ennen ruuanlaittoa, vessassa käydessä jne jne kuuluu pestä kädet. Ja kyllä minusta on ällöttävää ajatellakin, että ensin lajittelisin perheen kalsarit ja sukat koneeseen, sitten laitan pesuainetta ja painelen samantien syömään leipää. *oksentaa*
 
*jatkaa oksentamista*
Alkuperäinen kirjoittaja mie en tajjuu :
ai sun käteen tartuu likaisesta sukasta joku tappajabakteeri...? sen aikana kun nopeasti heität sen koneeseen? tai jostain ruokatahraisesta housusta tartuu joku basilli kun hipaiset sitä koneeseen laittaessasi...
http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/elintarviketietoa/hygienia_kotikeittiossa/kasienpesu/
 

Yhteistyössä