kuinka usein saatte palautetta päiväkodista että lapsi on satuttanut toista lasta tai ollut tottelematon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viiru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viiru"

Vieras
itellä isommalla adhd+muuta ongelmaa(mutta dg saatiin vasta lähemmäs 7v ikää), ja koko päiväkoti-aika oli hankalaa, usein tuli palautetta että on tehnyt sitä ja tätä(ei ollut mitään tukitoimia).

nyt nuorempi ollut pph ja hyvin mennyt, hyvin satunnaisesti tullut palautetta huonosta käytöksestä. Mutta nyt hoitaja sairastui ja joutunut olemaan varahoidossa.

ja tänään oli sit potkinut mäen laskussa edellä olevaa lasta(joka ei ollut laskenut ja näin ollen esti myös lapseni laskun,mikä ärsytti.)

ja minä en osaa ottaa ollenkaan tuota palautetta vastaan! eka ajatus on vaan että ei taas,ei tätä,nytkö se alkaa taas alusta kaikki. luulen että vaan ylireagoin,joten rauhoittakaa minua.

Meidän poika puski vahingossa päiväkodintädille mustan silmän. :ashamed: muuten ei ole mainittu että ois ollut tuhma tai satuttanut toisia. Kerran sai pienemmältä tytöltä nenilleen, mutta ei itse ollut enää kotiin haettaessa moksiskaan.

Rauhotu ap. Kyllä sitä monella normilapsella joskus sattuu että tulee töllöiltyä. En oo montaa sellasta tavannu urani aikana joka ei koskaan ollenkaan tekis mitään tyhmää. Mun 5v on omat vaikeutensa ja päiväkodista tulee vaihdellen sitäkin pöljäilypalautetta. Ei päivittäin kuitenkaan.

Kerran pienemmästä, kun ei ollut vastannut kun sitä oli huhuiltu pihalla. Olivat luulleet siis, että lapsi on karannut, vaikka oli vain menyt piiloon möksöttämään jostain asiasta. (käytiin pitkä keskustelu siitä, että silloin kun huhillaan, pitää vastata vaikka kuinka kiukuttaisi)

Toinen on erityislapsi ja vain yksi hoitaja koko hoitohistorian aikana on antanut jatkuvasti negaa palautetta lapsestani.

Lapsi sai palautetta ensimmäiseltä pph:ltä, koska oli ottanut lelun kädestä :-O Olin kyllä palautteesta ihmeissäni, sillä en ollut kuvitellut, että jokainen juttu kerrotaan äidille. Mutta tätä siis pph jatkoi koko 1 1/2 ajan. Kertoi jokaisen pienimmänkin yksityiskohdan.

Poika oli toisella pph:lla vuoden ja nyt ollut kohta 2 vuotta päiväkodissa. Näistä paikoista ei ole tullut negatiivista palautetta, ikää lapsella nyt 6 v.

Mutta pointti on siis se, että toiset antaa palautetta herkemmin kuin toiset. Jaksamista!

Melkeinpä kerta viikkoon tulee palautetta, milloin on purrut toista, milloin lyönyt toista lapiolla, töninyt kiipeilytelineessä jne.. Vastaavasti tulee kyllä lähes yhtä usein palautetta toiseen suuntaan että milloin on tökkästy likkaa silmään, milloin tönäisty kiipeilytelineestä, jne.. Muutenkin tapaturma-altis ja touhukas, leikkii pääosin kahden samanikäisen pojan kanssa (4v) ja sen mukaista taistelua ja remuamista kuulemma onkin..

Lpasi aloitti päiväkodin 2-vuotiaana, ja siitä muutaman kuukauden kuluttua aloimem saada negatiivista palautetta käytännössä joka päivä neljän vuoden ajan.
Nyt on lapsella diagnoosi, poika on eskarissa ja lääkitys alkamassa. Ja vähän parempia uutisiakin välillä tulee.

Lapsi sai palautetta ensimmäiseltä pph:ltä, koska oli ottanut lelun kädestä :-O Olin kyllä palautteesta ihmeissäni, sillä en ollut kuvitellut, että jokainen juttu kerrotaan äidille. Mutta tätä siis pph jatkoi koko 1 1/2 ajan. Kertoi jokaisen pienimmänkin yksityiskohdan.

Poika oli toisella pph:lla vuoden ja nyt ollut kohta 2 vuotta päiväkodissa. Näistä paikoista ei ole tullut negatiivista palautetta, ikää lapsella nyt 6 v.

Mutta pointti on siis se, että toiset antaa palautetta herkemmin kuin toiset. Jaksamista!

Totta. itte en tykkää vanhemmille joka ainoaa juttua raportoida. Ne on jo selvitetty.

Päiväkodissa yksi täti, joka joka kerta keksii jotain negatiivista kerrottavaa. Ihan kauhuissaan kerran kertoi, kun meidän poika oli kaveriaan niin rajusti kohdellut, että se kaveri oikein itki. Tämän itkeneen pojan äiti sitten mulle raportoi, että poika on sellainen, että itkee ihan joka asiasta mm. siitä, että pikkusisko vähän hipasee kyynärpäällä. Onneksi muut tädit antavat positiivista palautetta. Hyvin harvoin on mitään negaa kerrottavaa.

Huoli pois ap. Kaikki lapset tötöilevät joskus. Kaikesta mun mielestä ei tavitsis edes raportoida vanhemmille, jos asia on jo käsitelty. Eri asia, jos alkaa olla toistuvaa huonoa käytöstä tai muiden satuttamista.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
[QUOTE="viiru";28037513]itellä isommalla adhd+muuta ongelmaa(mutta dg saatiin vasta lähemmäs 7v ikää), ja koko päiväkoti-aika oli hankalaa, usein tuli palautetta että on tehnyt sitä ja tätä(ei ollut mitään tukitoimia).

nyt nuorempi ollut pph ja hyvin mennyt, hyvin satunnaisesti tullut palautetta huonosta käytöksestä. Mutta nyt hoitaja sairastui ja joutunut olemaan varahoidossa.

ja tänään oli sit potkinut mäen laskussa edellä olevaa lasta(joka ei ollut laskenut ja näin ollen esti myös lapseni laskun,mikä ärsytti.)

ja minä en osaa ottaa ollenkaan tuota palautetta vastaan! eka ajatus on vaan että ei taas,ei tätä,nytkö se alkaa taas alusta kaikki. luulen että vaan ylireagoin,joten rauhoittakaa minua.[/QUOTE]

Oliko lapsesi teko mielestäsi ihan o.k?

Eipä se ihmekään että lastenhoitat väsyvät työssään kun vanhemmat hyväksyvät lastensa huonot käytökset.

Kyllä 3-5 v pojat osaavat hoidossa tapella. Samoin kun vastaavat sisarukset.
Lelut viedään kädestä, tyrkitään, etuillaan, määää ekana, tapellaan leluista.
Saatetaan kopata toista, sanat lentää.

[QUOTE="Vieras";28037890]Kyllä 3-5 v pojat osaavat hoidossa tapella. Samoin kun vastaavat sisarukset.
Lelut viedään kädestä, tyrkitään, etuillaan, määää ekana, tapellaan leluista.
Saatetaan kopata toista, sanat lentää.[/QUOTE]

Ihanaa! Ja päiväkoti on niiiin hyvä paikka lapislle.

Meillä 5v ollut nyt puolisen vuotta päiväkodissa ja ei ole kertaakaan tullut palautetta, että olisi nujakkaan joutunut tai satuttanut toista. Sen sijaan välillä tulee sanomista siitä, että on kova vänkäämään vastaan ja soittamaan suutaan. Lapsella on vähän sitä ongelmaa, että ottaa hyvin herkästi toisten sanomiset itseensä ja ihan pikkujutusta loukkaantuu ja tekee "vastahyökkäyksen".

Molemmat lapset aloittaneet hoidossa 2-vuotiaina. Ikää heillä 3v ja 6v. Koskaan ei ole tullut palautetta, että olisivat satuttaneet toisia lapsia tai olleet tottelemattomia.

Yhteistyössä