Kuinka usein pesette lapsen hiukset ja lapsen ylipäätään?

• Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti
kyselijä
Vähän jatkoa tuohon edelliseen ketjuun, liittyen hiusten pesuun.

Kuinka usein pesette lapsenne (sanotaan vaikka alle kouluikäisten) hiukset shampoolla? Entä kuinka usein lapsenne ylipäätään pestään tai käyvät pesulla?

Kun meillä käy viikonloppukyläilemässä isännän 3-vuotias tyttö ja kertaalleen saatiin helvetinmoiset huudot, ettei oltu pesty tytön hiuksia ja oli joutunut "likaisella" päällä menemään hoitoon. Tuon lapsen tukka kuulemma pitäisi pestä äidin mukaan joka toinen päivä shampoolla :O En tosin ymmärrä miksi, koska se ei ikinä ole rasvainen, tukka on hyvin hentoa ja sitä on todella vähän. Nykyään sitten jos minä pesen lasta, niin en koskaan pese sen tukkaa kuin edellisenä päivänä kun on menossa äitinsä luokse - miksi turhaan pestä puhdasta tukkaa? Lisäksi lapsella on hyvin hyvin kuiva iho joten ihan kauhistuttaa kuivuttaa sen ihoa entisestään pesemällä.

Meillä vähän vaihtelee kuinka usein 1½ vuotias käy kylvyssä. Vähintään sen muutaman kerran viikossa, mutta enemmän katsotaan sitä milloin on tarvetta. Ja tukkaa lapsella on iästä huolimatta paljon (enemmän kuin äidillään ja isällään yhteensä). Varsinkin nyt talvella olen ajatellut että turhaan kuivattaa ihoa jos kylvettää lasta joka välissä vaikka siihen ei tarvetta olisi.

what?
??? Miksi pitää lapsen päätä shampoolla pestä noin usein??? Murrosiässähän se vasta rupee rasvoittumaan... Pesen oman tukkani n. joka viides päivä, eli harvemmin kuin kaksi kertaa mutta useammin kuin kerran viikossa. ja olen aikuinen.

Samaa ihmettelen niitä hysteerisiä vanhempia, jotka pelkää lapsella likaisia vaatteita. Haisevat aina ihan pesuaineelle ja kurikset pitää olla ulkona aina, jottei likaannu ulkovaatteet (tiedän tällaisen...)

mie
pojat 3v4kk ja 1v9kk, kummallakin lyhyt tukka ja atoppinen iho. Tukka pestään shampoolla noin kerran viikossa, pikasuihkussa käyvät joka ilta (hiki ärsyttää atooppista ihoa ja itse en ainakaan osa likaista ihoa rasvata)

Boogyman
En hoida pesua ollenkaan...tekevät sen itse. Vanhempi pesee tukkansa päivittäin ja suihkussa käy päivittäin. Nuorempi suihkussa päivittäin ja hiukset pesee jokatoinen päivä ja treenien jälkeen.

Pesulla käy ehkä joka kolmas päivä, Hiukset ja kroppa pestään aineella kerran viikossa ellei ole sellaset ettei pelkkä vesi riitä. Pojalla on tukkaa sen verran ja pää hikistyy että pakko välillä käytää ainetta tai haisee omaankin nenään likaselle.
Vaikka miten väitetään että se ja tämä on turhaa, niin kaikki lapset eivät ole samanlaisia siinä miten iho ja tukka likastuvat ja turha selittää kaikkien puolesta asian olevan sitä ja tätä piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
mitä haittaa siitä päivittäisestä hiusten pesusta sitten on?
Ei sitä oo kukaan perustellut, se on sellanen "tää nyt on niin koska mun lapsella on niin ja kampaajakin on sanonut"...ohan ne aineet tietty kauheaa myrkkyä jota ei varmasti laiteta että lapsi raukka ei kärsi (näin kärjistettynä).

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ei sitä oo kukaan perustellut, se on sellanen "tää nyt on niin koska mun lapsella on niin ja kampaajakin on sanonut"...ohan ne aineet tietty kauheaa myrkkyä jota ei varmasti laiteta että lapsi raukka ei kärsi (näin kärjistettynä).
Meillä nimittäin pestään hiuksetkin joka päivä ja käytetään pesuainetta.
Tosin käytän ihan lapsille sopivaa natusanin suihkushampoota, joka on herkälle iholle.

Sain tästä appiukoltakin kerran noottia, että miksi noin usein pestään, kuulemma 1x 2 viikossa riittää hiusten pesu, niin hänkin tekee....siis yök.

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja poola:
paljonko teillä on vesi maksu?... tuntuu kamalalta että joka päivä suihkussa ollaan lutraamassa.
Miksi pitää lutrata? MEillä käydään suihkussa, samalla pestään itsemme...siihen paljoa aikaa kulu....

poola
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
paljonko teillä on vesi maksu?... tuntuu kamalalta että joka päivä suihkussa ollaan lutraamassa.
Miksi pitää lutrata? MEillä käydään suihkussa, samalla pestään itsemme...siihen paljoa aikaa kulu....
no mut et vastannu paljonko vesi maksu on kuussa?

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
no mut et vastannu paljonko vesi maksu on kuussa?
meillä joku 17e

Itse käyn suihkussa joka päivä ja pesen myös hiukseni joka päivä.
Lapsi 3v käy joka ilta kylvyssä tai suihkussa ja hänen hiukset pesen shampoolla n.kerran viikossa.Tietysti useammin jos tarve vaatii.
Lapsi 7kk käy kylvyssä n.1-2 kertaa viikossa ja hänen tukkansa huuhtasen ihan kylpyvedellä mihin on lisätty kylpyainetta.Ja tämäkin on tehty vain kaksi kertaa,kun eka oli tukassa banaania ja tokalla kerralla öljyä :whistle:

Yhteistyössä