Kuinka usein pesette haalarin tai muut ulkoiluvaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietti

Vieras
Tuli tässä mieleen, että kuinka usein on järkevää pestä? Tänään päiväkoti-ikäisen tytön välikausihaalari oli kurainen. Pahimpiin kohtiin laitoin marseillesaippuaa ja suihkutin + ripustin kuivumaan.

Koska olisi syytä ihan konepestä, ja kuinka usein pesette? Kyseessä Remun kosteussuojattu haalari eikä viitsi pestä joka välissä, kun kai se kosteusuojakin huononee?

Hmm.

Pintaa putsailen kun likaantuu, muuten kerran tai pari käyttökauden aikana. Kun eihän lapset edes hikoile.

Just sen vuoksi että kosteussuoja ja lämpöisyys huononee.

Sitten kun on likainen. Syysvaatteita olen pessyt nyt yhteensä kaksi kertaa, kolmatta kertaa kaipaisi. Kurahousut suojaa pahimmalta ja usein riittää pelkkä harjaus kun vaatteet ovat kuivuneet. Talvivaatteita harvoin tarvii pestä koko talvena enempää kuin kerran, lumi kun ei sotke, kastelee vain.

Ei mee järkyn hajuiseksi tai näköiseksi jos pesen sitten, kun jätän sen komeroon odottamaan kevättä? Täällä vielä pärjää vlikausihaalarilla,joten se ei ohene. Luojan kiitos toi haalari ei ole arkaa vaaleaa väriä.

Jaa'a... Mulla on käytössä Suprafillit yleensä eli liat ja kurat lähtee ihan pyyhkimällä/suihkuttamalla loistavasti. Muuten en kyllä pese ellei oo jotain pissavahinkoa tms.

tarvittaessa, tälle syksyä ei oo tarvinnu vielä pestä kun noi kurajutut, meillä on sellanen vuorellinen puku se.. ja sitten vkhaalarin oon pessyt kerran. Nopeastihan ne kuivuu.

ja sitten pesen ihan kaikki villasukat ja muutkin aina ennen kuin laitan ne kesäksi varastoon.

Mä oon ihan sanaton. Ettekö te oikeesti pese edes noita vk haalareita ton useemmin kun pari kertaa kaudessa??? Miks ihmeessä. Eihän laadukas haalari siitä konepesusta mikskään mee. Mä pesen lähes joka päivä tai vähintään pari kertaa viikossa. Musta se haalari tulee ihan hirveen näköiseksi kun se lika pinttyy siihen. Nyt kyllä ymmärrän miksi joillakin lapsilla laadukkaatkin haalarit näyttävät epäsiisteiltä, niitä ei siis pestä.

Laiskana heitän ulkovaatteet koneeseen, jos ne ovat niin likaisia että niitä ei voi sisällä säilyttää tai vaate näyttää rumalta likaisena. En viitsi ruveta suihkuttelemaan tms.

[QUOTE="Miili";22313411]Mä oon ihan sanaton. Ettekö te oikeesti pese edes noita vk haalareita ton useemmin kun pari kertaa kaudessa??? Miks ihmeessä. Eihän laadukas haalari siitä konepesusta mikskään mee. Mä pesen lähes joka päivä tai vähintään pari kertaa viikossa. Musta se haalari tulee ihan hirveen näköiseksi kun se lika pinttyy siihen. Nyt kyllä ymmärrän miksi joillakin lapsilla laadukkaatkin haalarit näyttävät epäsiisteiltä, niitä ei siis pestä.[/QUOTE]

Mitä hittoa niitä pesemään jakuvasti?? Kyllä varmana se kosteussuoja alkaa kärsiä jos kokoajan pesukoneessa se puku on. Minä siis suihkutan jos tosi likainen. Ja kyllä ne lähtee puhtaiksi sitte kun pestään..paitsi ehkä ne vaaleimmat puvut.

[QUOTE="Miili";22313411]Mä oon ihan sanaton. Ettekö te oikeesti pese edes noita vk haalareita ton useemmin kun pari kertaa kaudessa??? Miks ihmeessä. Eihän laadukas haalari siitä konepesusta mikskään mee. Mä pesen lähes joka päivä tai vähintään pari kertaa viikossa. Musta se haalari tulee ihan hirveen näköiseksi kun se lika pinttyy siihen. Nyt kyllä ymmärrän miksi joillakin lapsilla laadukkaatkin haalarit näyttävät epäsiisteiltä, niitä ei siis pestä.[/QUOTE]

et oo tosissasi? miksi sitä niin usein pesemään? vai rypeekö sun lapset paskassa? eihän nyt ole mitään järkeä niitä koko aikaa pestä, pesetkö omasikin yhtä usein?

Mä meinasin jos pesis kerran viikkoon mutta ehkä yritän marseillella ketkotella että pesuväli olisi pari viikkoa... Mustakin on melko rumaa jos pääsee pinttymään.

Kerran kahdessa viikossa tai kuraisimpana aikana varmaan joka viikko. Lika tärvelee kosteussuojaa myöskin, joten pesemättä jättäminen ei pukua sen paremmaksi tee. Likaisemmaksi kyllä.
Likaiset puvut haisevat pahalle erityisesti kostuessaan. Tuttuun pahaankin hajuun tottuu, joten monikaan vanhempi ei varmaan huomaa lastensa vaatteiden haisevan.

Ei siellä ukona, mutta ehkä haittaa päiväkodissa kun se haalarihan tulee sinne kuraeteisen ohi, sisävaatteiden luo... Ja onko epämiellyttävää käsitellä? Pudottaa hiekkaa lattialle siellä tms.

Miten se peseminen siihen auttais et se ei peikkyleikkien jälkeen kuraa/hiekkaa pudottais sisätiloihin?

Yleensä heil on jonkumoiset kuraeteiset,ja voihan niit enimpiä likoja puistella tai pyyhkiä pois.

[QUOTE="vieras";22313434]kyllähän ne siellä päiväkodissa suihkuttaa tai harjaa tarvittaessa, joten ei sun siksi tarvitse ruveta erikseen pesemään.[/QUOTE]

Oikeasti? Ei oo tähän mennessä koskaan suihkuttanut. Kuriksetkin on siellä hirveissä hiekkaläjöissä kuivumassa, mä joskus poimin rivistä omani, suihkutan ja laitan kuivumaan. Eikä niitä oon kukaan harjannut aamulla kun tuon lasta. Kuriksia käytän pesussa pari kertaa vuodessa.

[QUOTE="vieras";22313496]Miten se peseminen siihen auttais et se ei peikkyleikkien jälkeen kuraa/hiekkaa pudottais sisätiloihin?

Yleensä heil on jonkumoiset kuraeteiset,ja voihan niit enimpiä likoja puistella tai pyyhkiä pois.[/QUOTE]

Auttaa se ettei oo viikkkojen kurat siinä. Jos se olisi suunniteltu niin, että ne haalarit olisi myös kuraeteisessä muttei oo.

Oikeasti? Ei oo tähän mennessä koskaan suihkuttanut. Kuriksetkin on siellä hirveissä hiekkaläjöissä kuivumassa, mä joskus poimin rivistä omani, suihkutan ja laitan kuivumaan. Eikä niitä oon kukaan harjannut aamulla kun tuon lasta. Kuriksia käytän pesussa pari kertaa vuodessa.

meidän päikyissä on kans koko ajan jollain työllistymistuella oleva pkavustaja joka tekee just näitä pikkuhommia, pesee niitä kuriksia jne. Täällä on päikkäreissä ihan pyykkikoneetkin sitä varten että joskus pahimmat pyöräytetään siinä, ei tarvi raahata pk-kuriksia kotona pesussa jatkuvasti. erittäin toimiva systeemi, antakaa vaan palautetta pk:lle jos tällasta ei oo :)

meidän päikyissä on kans koko ajan jollain työllistymistuella oleva pkavustaja joka tekee just näitä pikkuhommia, pesee niitä kuriksia jne. Täällä on päikkäreissä ihan pyykkikoneetkin sitä varten että joskus pahimmat pyöräytetään siinä, ei tarvi raahata pk-kuriksia kotona pesussa jatkuvasti. erittäin toimiva systeemi, antakaa vaan palautetta pk:lle jos tällasta ei oo :)

Meillä ei ole. Täytyy kysäistä onko tuo mahdollista täällä.

Ei meidän lasten päiväkodissa kyllä pestä kurahousuja enkä sen puoleen haluaisikaan pestävän. Kyllä ne siitä kätevästi kuljettaa kotiin pestäväksi: tai sitten huuhtaisen itse ja jätän päiväkodin eteiseen kuivumaan.

Oho. Missä paikassa asutte? En ole koskaan kuullut moisesta. Meillä siivoojat pesevät kurahousut aamupäivisin, mutta iltapäivällä vanhemmat.
Jätättekö muitakin vaatteita päiväkotiin pestäväksi? Onko niitä varten joku pyykkitynnyri?

[QUOTE="willa";22313488]....
Likaiset puvut haisevat pahalle erityisesti kostuessaan. Tuttuun pahaankin hajuun tottuu, joten monikaan vanhempi ei varmaan huomaa lastensa vaatteiden haisevan.[/QUOTE]

ja kun likaisen puvun laittaa kuivauskaappiin kuivumaan, se haisee vieläkin kamalammalta ja lika tarttuu kunnolla kiinni.

Yhteistyössä