Kuinka usein/paljon miehenne juo alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja ................
  • Ensimmäinen viesti
Mep
Kesäkaudella mökillä saunan päälle n. 3 olutta (ei joka päivä). Joskus työpäivän päälle illalla ottaa viskilasin.
Ruoan kanssa joskus (kerran 2 viikossa ehkä) otetaan molemmat 1-2 lasia viiniä.

Kerran-kaksi vuodessa lärvit työn puolesta tai kavereiden kanssa.

Pidän normaalikäyttönä.

"vieras"
On ihan verrannollista rahatilanteeseen.
Jos on enempi rahaa, ostaa tosi paljon olutta ja joskus kirkastakin. Jollei ole rahaa, on ilman.
Isänsä on alkoholin melko suurkuluttaja ja ihan samat taipumukset on molemmilla pojillaan.
Minä ajattelen, että vähempikin riittäisi...Ajattelen ehkä niin, että alkoholin kulutus tulee kasvamaan miehen vanhetessa...

Ei siis ole väkivaltainen tai mitään, eikä änkyräkännissä, ellemme mene ihan ryyppäämään, mutta eihän se juominen ikinä mitään terveellistä ole.
Minusta alkoholisti olet silloin, ellet pysty olemaan ilman viinaa.

Minusta normikäyttöä on vielä joku 6-pack viikonlopussa, jos siis ihan kotosalla ollaan. Viikolla ei mielestäni tarvisi ottaa lainkaan...

"vieras"
No nyt on valehtelijat taas liikkeellä. Voit ottaa mistäpäin Suomea tahansa kymmenen miehen satunnaisotannan eikä siinä taatusti ole enemmistönä yhtä vähän juovia kuin tämän ketjun naisten miehet.

"mie"
2-3 kalja saunan päälle (saunotaan max kerran viikossa), viikonloppuna kaljan -pari tai pikkasen konjakkia. Lärvit vetää ehkä pari kerta vuodessa, kun on jossain kavereitten kanssa.
Minusta ihan ok käyttö, ei häiritse.

gg
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24096815:
Kohtuukäyttö raittiutta terveellisempää - Tiede.fi :saint:

Tässä muuten ihan virallisia rajoja:
Suurkuluttaja on mies, joka...
nauttii kerralla 7 alkoholiannosta tai enemmän.
nauttii yli 24 alkoholiannosta viikossa.
Suurkuluttaja on nainen, joka...
nauttii kerralla 5 alkoholiannosta tai enemmän.
nauttii yli 16 alkoholiannosta viikossa.
eli mäkin olen suurkuluttaja , juon kaksi kertaa vuodessa mutta silloin kun juon juon 7-10 annosta.

Mä voin vastata ihan rehellisesti: näin kesällä mies ottaa yhden oluen joka ilta(välillä toki päiviä kun ei ota), viikonloppuna juo enempi- sellaset 5 olutta joko la tai su. Kerran kuukaudessa tai useammin käy juhlimassa. Mulle se on ok, itse viihdyn kotona :)

..............
Ihanaa kuulla :). Olen pitänyt itseäni melko tiukkapipoisena kun en missään nimessä (enää) katselisi miestä joka joka viikonloppu juo eikä näe siinä mitään ongelmaa. Meillä otetaan silloin tällöin kalja, enempi jos on jotain juhlittavaa (eli muutaman kerran vuodessa). Mutta aina keskustellaan siitä yhdessä.

llll
Usein juo kaljan illalla ennen nukkumaanmenoa, joka toinen vkl kännit kavereittensa kans. Ja ei minusta yhtään liikaa, itsekin käyn kavereiden kans radalla suunnilleen joka toinen vkl.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24096973]No nyt on valehtelijat taas liikkeellä. Voit ottaa mistäpäin Suomea tahansa kymmenen miehen satunnaisotannan eikä siinä taatusti ole enemmistönä yhtä vähän juovia kuin tämän ketjun naisten miehet.[/QUOTE]

Meinaatko, että suurkuluttajat ovat enemmistönä?

Vastaaja
minä sekä mun miesystävä ollaan sitten suurkuluttajia. Itse en juo arkena edes saunakaljaa, mutta vähintään joka toinen vkl menee ainakin tuo suurkulutuksen raja rikki. Miesystävä juo päivittäin pari olutta ja viikonloppuisin enemmän. Viihteellä ei tykkää käydä, vaan kotona ottaa.

Eufrosyne
Nyt kesähelteillä LÄHES joka ilta yhden pienen tölkin (0.33) olutta tai lonkeroa. Lauantaisin sitten yleensä enemmän, ehkä jotain 5-8 tölkkiä.

Mä sain muuten työnantajalta "moitteita", kun en ottanut viiniä työpaikan lounailla. Heille se oli melkein jokapäiväinen tapa, kun olivat asuneet 20 vuotta Ranskassa. Hirveitä dokuja siis!?!
Eiku ai niin, ei ne muualla Euroopassa ole alkoholisteja, vaikka ottaisivatkin sen yhden joka päivä. Suomessa vaan.

"vieras"
Olut ruuan kanssa muutaman kerran vuodessa - jossakin ravintolassa taikka grilli-illanvietossa. Lasten nähden ei koskaan humalaan juoda (molemmilla suvussa alkoholismia, jonka varjossa lapsuuden juhlapyhät eletty). On makean perään ja juo mieluummin saunalimsat kuin saunakaljat viikonloppuisin.

Muutaman kerran vuodessa illanvietossa (jonkun varpajaiset, pikkujoulu tms.) juo kerralla enemmän. Saattaa silloin kaataa koko illan, varsinkin jos joku tarjoaa! Mutta kärsii niin kovan krapulan että seuraavaa kertaa odotellaan taas useampi kuukausi :D

Yhteistyössä