Kuinka usein on liikaa "omia menoja"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
On vaan välillä huono-omatunto, kun kesää kohden menot lisääntyy, eikä kuitenkaan osaa oikeen raakat pois, kun kaikkikovin mielusia menoja. Meillä on menoja molemmilla mieheni kanssa n.1-2 kuukaudessa nyt toukokuusta alkaen. Lapsen kannalta ei tosin mitään erityisjärjestelyjä kuin ehkä 2 kertaa kesän aikana menossa mummolaan. Muulloin toinen on kotona, ja poika tuskin huomaa että toinen vanhemmista on "humputtelemassa"...itse olen aina virkeä jo seuraavana aamuna, koska en ota siten että jalat ei kanna, mutta mies sitten huilailee puoleen päivään....

Toisia ihmisiä tämä varmasta kummaksuttaa miksi meidän on pakko mennä niin usein, ja itsekin välillä mietin....onko muilla vastaavaa?

Perheenä voimme kuitenkin kaikki hyvin :D Hoidamme lapsemme, työmme ja olemme ihan normaaleja :) (jos sellainen kategoria on) Eli ei ole kyse mistään sellaisesta, kunhan mietiskelen...

Tiiätkö, että jollekin perheelle tuo olisi ihan liikaa menemistä?
Ja tiiätkö, että jollekin perhelle tuo olisi ihan liian vähän menemistä?

Sitä pitää vaan ihan itse tietää, mikä määrä on hyväksi ja oikein ja sopivaa juuri teille ja teidän elämäntilanteelle, ja elää ja toimia sen mukaan. Se on sitä aikuiseksi ja ihmiseksi tulemista, ettei tarvitse jatkuvasti verrata ja ihmetellä itseä eikä naapureita, vaan voi kysyä ihan itse itseltään "Onko minun ja läheisteni näin hyvä?" ja elää sitten juuri sellaista elämää kun itse hyväksi näkee.

Piika-äiti

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 12:37 Piika-äiti kirjoitti:
Tiiätkö, että jollekin perheelle tuo olisi ihan liikaa menemistä?
Ja tiiätkö, että jollekin perhelle tuo olisi ihan liian vähän menemistä?

Sitä pitää vaan ihan itse tietää, mikä määrä on hyväksi ja oikein ja sopivaa juuri teille ja teidän elämäntilanteelle, ja elää ja toimia sen mukaan. Se on sitä aikuiseksi ja ihmiseksi tulemista, ettei tarvitse jatkuvasti verrata ja ihmetellä itseä eikä naapureita, vaan voi kysyä ihan itse itseltään "Onko minun ja läheisteni näin hyvä?" ja elää sitten juuri sellaista elämää kun itse hyväksi näkee.

Piika-äiti

(ap)

Niinhän kai se onkin, miten sitä silti aina vaan vertaa ja välittää siitä mitä muut aattelee...

Pakko vielä sanoa sinulle piika-äiti, on pitänyt sanoa jo monta kertaa, että sinulla on todella asiaa aina joka sana! Olet hirmuisen solidaarinen ja viisas, lukemani perusteella. Oikeassa elämässä olet aarre läheisillesi :flower:

kyllä on liikaa jo menee 1-2 kertaa kuus, äidille ainakin! Musta riitää jos joka toinen kuu ryyppäää! Isät on nyt aina sellasia että niitten tarttee mennä usein, se on lapsestakin normaalimpaa.

äidit kerkee sittenki kun lapset isompia.