Kuinka usein käyt parturissa?

spärdelspurde

Uusi jäsen
12.09.2012
28
0
1
Elikkäs valmistuin toissavuonna parturikampaajaksi ja haluaisin vähä kysellä teiltä teijän tottumuksista ja mielipiteistä.

Noniin, ei tarvitse vastata kaikkiin, tai ollenkaan, mutta johonkin edes! Että saisin vähän ideoita ja miettimisen aihetta. :)

1. Käytätkö lapsiasi parturissa vai leikkaatko etuhiukset tai takapiiskat itse? Jos käytät, kuinka usein? Mikä on ollut hinta?

2. Kun itse käyt parturissa, otatko lapsesi mukaan? Pyritkö varaaman ajan samaan aikaan sinulle ja lapsillesi vai tuletko yksin rentoutumaan?

3. Värjäätkö hiuksesi kotona? Jos värjäät, miksi?

4. Mitä mieltä olet geeli/akryylikynsistä? Ovatko ne vain tiellä lastenhoidossa vai onko se pientä piristävää arjen luksusta jos kynnet ovat kunnossa?

5. Oletko ottanut ripsien pidennyksiä? Mitä mieltä olet, helpottaako se ehostautumistasi kiireen keskellä vai onko lärvin hoito entistä vaikeampaa koska ripsiä pitää vähän kuitenkin varoa?

6. Sopiva hinta sinun mielestäsi hiustenleikkaukselle (kesto alle 45min)

7. Oletko kokeillut permanenttia tai tyvikohotusta? Onko permanenttien aika mielestäsi ohi?

8. Käykö mahdollinen miehesi parturissa, vai leikkaako hän hiuksensa itse, vai sinä?

9. Ostatko parturin suosittelemia kalliita kampaamotuotteita, vai kieltäydyt ja tilaat samat tuotteet netistä halvemmalla? Vai menet markettiin ja ostat Linna- shampoon?

10. Pitäisikö partureilla olla pidempi aukioloaika? Mihin aikaan itse mielelläsi kävisit parturissa? Aamu kuudelta vai ilta seitsemältä?

Kiiiitos :wave:

1. Käytän parturissa ja leikkaan itse. Ehkä kerran puolessa vuodessa käytän parturissa.

2. Käyn yksin parturissa silloin kun käyn. Enimmäkseen annan kasvaa ja tasautan aika ajoin.

3. Värjään kotona, värjään harvoin ja se on silloinkin niin extemporee, että haluan värin heti, enkä ensi viikolla.

4. Ei ole esteenä tai haittaa, minulla on normaalistikin pitkät kynnet ja jos joku nysäkynsi sellaiset haluaa niin miksikäs ei laittauttaisi.

5. En ole ottanut mutta haluaisin.

6. 40€

7. En ole.

8. Leikkaan mieheni hiukset itse ellei ole kiire juhliin tms.

9. En osta. Tilaan vastaavaa netistä/ulkomailta halvemmalla tai ostan jotain mikä mielestäni sopii paremmin. En käytä linnaa tms mutta markettien silikonittomia löytyy ainakin hyllyistä.

10. Ei kai.

1. Käytätkö lapsiasi parturissa vai leikkaatko etuhiukset tai takapiiskat itse? Jos käytät, kuinka usein? Mikä on ollut hinta?
Ei oo vielä ollut tarvetta lapsen hiuksia parturoida, mutta kun sen aika on parturiin mennään kyllä.

2. Kun itse käyt parturissa, otatko lapsesi mukaan? Pyritkö varaaman ajan samaan aikaan sinulle ja lapsillesi vai tuletko yksin rentoutumaan?
Pyrin saamaan ajan niin että pääsen yksikseni rentoutumaan :) Jatkossakin uskoisin että lapsen ja oma aika otetaan eri aiokoihin :)

Värjään, yksinkertaisesti koska se on halvempaa. Sinimusta on helppo laittaa kotonakin:). Muita värejä jos laitetaan, meen parturiin.

4. Mitä mieltä olet geeli/akryylikynsistä? Ovatko ne vain tiellä lastenhoidossa vai onko se pientä piristävää arjen luksusta jos kynnet ovat kunnossa?
Luksusta juu, jos ei tarvis niitä huollattaa koko ajan.. Tällä hetkellä olisivat kyllä tiellä, ehkä ei sitten kun lapsi isompi..

5. Oletko ottanut ripsien pidennyksiä? Mitä mieltä olet, helpottaako se ehostautumistasi kiireen keskellä vai onko lärvin hoito entistä vaikeampaa koska ripsiä pitää vähän kuitenkin varoa?
En ole.

Jaa, riippuu miten leikataan, vaihdetaanko mallia vai vaan siistitään tms. Vaikea sanoa :)

7. Oletko kokeillut permanenttia tai tyvikohotusta? Onko permanenttien aika mielestäsi ohi?
E ole.

8. Käykö mahdollinen miehesi parturissa, vai leikkaako hän hiuksensa itse, vai sinä?
Leikkaa itse.

9. Ostatko parturin suosittelemia kalliita kampaamotuotteita, vai kieltäydyt ja tilaat samat tuotteet netistä halvemmalla? Vai menet markettiin ja ostat Linna- shampoon?
Riippuen hiusten ja päänahan kunnosta, joko parturista tai marketista tai sekä että :)

10. Pitäisikö partureilla olla pidempi aukioloaika? Mihin aikaan itse mielelläsi kävisit parturissa? Aamu kuudelta vai ilta seitsemältä?
Ilta seitsemältä, tällä hetkellä.

Lasten hiukset leikkaan itse, ja itse käyn yksin kampaajalla 5-8 viikon välein ja otan värjäyksen. Hinta lyhyet leikkaus ja väri saa musta olla max 85 e. Ei kiinnosta kynnet eikä ripset. Ostan useimmiten toisesta halvemmasta liikkeestä tuotteet mitä kampaaja suosittelee, kun se kampaajan 80 e on jo niin suolasta ettei kerralla raaski ostaa. Parhaat ajat on lounasaika ja neöjän jälkeen tai lauantaisin puolenpäivän aikaan, etsin kampaajani sen mukaan että löytyy näistä aika.

Hyvä lisäpalvelu ois se, että vois pyytää kampaajan laittamaan tekstarin tai sähköpostimuistutuksen vaikka edellisenä päivänä kun kampaaja-aika lähestyy, kun oon niin hajamielinen...

Noniin, ei tarvitse vastata kaikkiin, tai ollenkaan, mutta johonkin edes! Että saisin vähän ideoita ja miettimisen aihetta. :)

1. Käytätkö lapsiasi parturissa vai leikkaatko etuhiukset tai takapiiskat itse? Jos käytät, kuinka usein? Mikä on ollut hinta? Lapse 7 ja 5, eivät ole käyneet parturissa, itse leikkaan

2. Kun itse käyt parturissa, otatko lapsesi mukaan? Pyritkö varaaman ajan samaan aikaan sinulle ja lapsillesi vai tuletko yksin rentoutumaan? En ota mukaan, tulen yksin.

3. Värjäätkö hiuksesi kotona? Jos värjäät, miksi? Laitan joskus kevytväriä kotona. En lähde mihinkään kestovärjäyskierteeseen mukaan.

4. Mitä mieltä olet geeli/akryylikynsistä? Ovatko ne vain tiellä lastenhoidossa vai onko se pientä piristävää arjen luksusta jos kynnet ovat kunnossa? Olisi varmaan luksusta, rahat ei riitä itselle huollattaa kynsiä kuukausittain.

5. Oletko ottanut ripsien pidennyksiä? Mitä mieltä olet, helpottaako se ehostautumistasi kiireen keskellä vai onko lärvin hoito entistä vaikeampaa koska ripsiä pitää vähän kuitenkin varoa? En ole ottanut

6. Sopiva hinta sinun mielestäsi hiustenleikkaukselle (kesto alle 45min) n.30€

7. Oletko kokeillut permanenttia tai tyvikohotusta? Onko permanenttien aika mielestäsi ohi? Olen kokeillut 15 vuotta sitten, niiden aika ainakin osaltani ohi.

8. Käykö mahdollinen miehesi parturissa, vai leikkaako hän hiuksensa itse, vai sinä? Itse ajelen koneella/ siistin. Viimeksi käynyt parturissa n.2 vuotta sitten.

9. Ostatko parturin suosittelemia kalliita kampaamotuotteita, vai kieltäydyt ja tilaat samat tuotteet netistä halvemmalla? Vai menet markettiin ja ostat Linna- shampoon? Tilaan netistä halvemmalla. Voin ostaa jotain, jos on tarjous.

10. Pitäisikö partureilla olla pidempi aukioloaika? Mihin aikaan itse mielelläsi kävisit parturissa? Aamu kuudelta vai ilta seitsemältä? Parturi voisi palvella vielä klo 17-18 välilläkin

Kiitos vastauksista :)

Kuinka tärkeänä pidätte omaa viihtyvyyttä parturissa käydessä? Riittääkö pelkät vuoden vanhat Me Naiset-lehdet ja iskelmä radio, vai haluaisitko seurailla telkkaria tai värin vaikutusajalla käydä tietokoneella? Entä tarjoilu, riittääkö pelkkä kahvi ja pipari? Vai pitäisikö vaihtoehtona olla pienet välipalat, joita voisi ostaa? Harvempi varmaan kyllä tulee parturiin syömään, mutta jos kuitenkin tulisit, olisiko hölmöä ostaa esimerkiksi täytetty patonki itselleen jos nälkä iskee? Mitä muuta mielestäsi puuttuu nykyajan parturikampaamoista?

Alkuperäinen kirjoittaja spärdelspurde;27223744:
Elikkäs valmistuin toissavuonna parturikampaajaksi ja haluaisin vähä kysellä teiltä teijän tottumuksista ja mielipiteistä.

On vielä niin pieni ettei tarvetta, mutta isompana vien parturiin.

Yksin menen koska siellä kestää ja eihän lapset jaksa odottaa :) Ja samalla saa sitä omaa aikaa.

Nyt olen värjännyt ihan rahanpuutteen takia. Ja myös lapsenvahti on kiventakana.

Olisi varmasti kivat mutta vauvan kanssa hankalat. Ja omatkin kynnet kasvavat pitkiksi. Olisi kyllä luksusta!

En ole ottanut mutta haluaisin... sekin kyllä tyyristä hommaa.. Olen kuullut vain positiivista palautetta!

Se riippuu mallista.. n.15-40e

On mielestäni out. Tyvikohotusta oon harkinnu.

Leikkaa itse. kerran on käynyt meidän taipaleen aikana (8v) värjäämässä hiuksensa.

Joskus ostan mutta useimmiten ne on samanlaisia kun kaupan halppis tuotteet!

Aamupäivällä jos mahdollista. En heti aamusta enkä myöskään iltamyöhään! Täytyyhän sitä kampaajaakin ajatella!

Kiiiitos :wave:
k

Kyllä lapset käy parturissa. Noin 15-20€ on ollut lasten hiusten leikkuu. Noin 3-4 kertaa vuodessa käyvät. Itse käyn noin kahden kuukauden välein, kun on lyhyt malli, että pysyy mallissa. Itsellä pelkkä leikkaus maksaa noin 25€-30€

Juu, en ota lapsia mukaan parturiin. Tai no esikoisen kanssa oli viimeksi peräkkäiset ajat, mutta hän jo 11v, joten jaksaa odottaa, kun äidin tukka laitetaan. Mutta kyllä se on sellaista omaa aikaa ja usein sen jälkeen käy vielä jossain kahvilla tai kaupoissa keskustassa.

Välillä värjään itse. Nytkin päässä itse laitettu väri, kun ostin kesällä tarjouksesta. Pääasiassa kuitenkin kampaajalla laitatan, kun sekin sellaista hemmottelua jne. Samalla saa jotain raitaa jne. Itse kun en raitoja osaa laittaa. Värjäyksen kanssa mulla maksaa 70€.

Itsellä ollut geelikynnet, kun menin naimisiin. Ei muuten. Töissäkään niitä ei saa käyttää, joten se on jo pitkälti sellainen syy miksi ei ole. Ja muutenkin en vaan osaa olla sellaisten kynsien kanssa. Ne ei oo mua.

Juu, en tartte ripsien pidennyksiä. Silmälaseja ja aurinkolaseja välillä vaikea ostaa, ku jotkut mallit tulee niin lähelle silmää, että ripset osuu. :D

No sopiva hinta olis lyhyille (mitkä mulla) sellainen 20-30€. Kyllä se vie ton alle 45min. Jos vaan tasotetaan pitkiä hiuksia eikä leikata malliin, niin mun mielestä alle 20€ sillon.

:D, joo joskus 10 vuotiaana sain permanentin, kun sitä oikein vaatisin ja manguin. Mutta joo, ei mulla tarpeen tuollaiselle. Välillä liian kihara tukka ilmankin.

Juu, mies käy myös parturissa. Mä en kenenkään tukkaa mee leikkelemään. Ja miehen täytyy pitää hiukset siistinä työnkin puolesta.

En pääasiassa osta. Marketista ostan. Tällä hetkellä tresemen shampoo ja hoitoaine käytössä. Isot pullot ja halpaa. Ja muutenkin on mun hiuksille hyvät. Joskus, kun oli punaiset hiukset, niin silloin ostin kampaamosta punaista shampoota ja hoitoainetta.

Itse tykkään käydä päivällä, keskipäivällä. Sillon pääsee kampaamon jälkeen kahville ja ostoksille vielä. Sillä ei ole väliä onko arki vai lauantai. Lauantai tietenkin parempi, kun mies voi olla lasten kanssa, mutta välillä ystäväkin oikein tarjoutuu lasten vahdiksi, niin pääsen menemään.

- Naapuri leikkaa, meillä oma hinta

- Käyn ehkä kerran vuodessa kun inhoan tukan harjaamista. Käyn siis yksin.

- välillä värjään, harvoin kuitenkin. Johtuen siitä, että minulla on vitiligo ja väri lähtee heti pois.

- En mitään mieltä. Itse en voi käyttää.

- En ole. Riittää, että keikoille laitan räpsyttimet.

- On ollut permis joskus teininä. Permarit taitaa olla jo tulleet takaisinkin.

-Kerran kuussa käy.

- En osta, enkä osta Linna shampootakaan.

- Aivan sama.

Kahden lapsen hiukset osaan leikata itse ja leikkaankin, mutta yhdellä lapsella on niin "oikukkaat" hiukset että vien suosiolla parturiin about 4 kertaa vuodessa ja leikataan saksilla pojan hiukset siistiksi. Hinta hiukkasen alle 20 €/kerta.

En käy itse. Ikinä. Leikkaan omat hiukset toisessa kädessä peili ja toisessa sakset.

En värjää ollenkaan.

Niin epäkäytännölliset että ei kiinnosta yhtään. Tykkään itse lyhyistä kynsistä.

En ole ottanut enkä otakaan. Ei tuossa ripisien pidennyksessä ole mitään järkeä mun mielestä.

Aikuisten hiustenleikkaus max 50 €, lapset max 25 €.

Viimeksi joskus 1980-luvulla. Juu, on ohi.

Mies ajaa itse koneella eli ei käy parturissa.

Joskus ostin mutta olivat kaikki pettymyksiä. Se harva kerta kun käyn kampaajalla jos tarvitsen juhlakampauksen, kampaajat kehuvat hiusteni kuntoa. Ja siis aivan tavallisilla markettishamppoilla (L'Oreal Elvital tmv.) olen hiukseni pessyt.

Itse tarvitsen niin harvoin parturin/kampaajan palveluita että mulle on sama miten noi keritsimet ovat auki. Toki kampaamo menettäisi asiakkaita, jos aukioloajat eivät palvelisi työssäkäyvien mahdollisuutta päästä kampaamoon.

1. Käytätkö lapsiasi parturissa vai leikkaatko etuhiukset tai takapiiskat itse? Jos käytät, kuinka usein? Mikä on ollut hinta? Noin 5 x vuodessa käytän lasta parturissa ja sit leikkaan/siistin välillä itse. Hinta 15-18 €.

2. Kun itse käyt parturissa, otatko lapsesi mukaan? Pyritkö varaaman ajan samaan aikaan sinulle ja lapsillesi vai tuletko yksin rentoutumaan? Yksin käyn.

3. Värjäätkö hiuksesi kotona? Jos värjäät, miksi? Kun oli vielä vaalea tukka laitoin raitoja itse, mutta suuremmat värjäykset tekee kampaaja, koska osaa homman paremmin.

4. Mitä mieltä olet geeli/akryylikynsistä? Ovatko ne vain tiellä lastenhoidossa vai onko se pientä piristävää arjen luksusta jos kynnet ovat kunnossa? En välitä kynsien laitosta.

5. Oletko ottanut ripsien pidennyksiä? Mitä mieltä olet, helpottaako se ehostautumistasi kiireen keskellä vai onko lärvin hoito entistä vaikeampaa koska ripsiä pitää vähän kuitenkin varoa? En ole ottanut, joten en tiedä helpottaisiko vai olisko haitta.

6. Sopiva hinta sinun mielestäsi hiustenleikkaukselle (kesto alle 45min). N. 25 € naisten hiuksille.

7. Oletko kokeillut permanenttia tai tyvikohotusta? Onko permanenttien aika mielestäsi ohi? Permanentti ollut viimeksi joskus 90-luvulla ja voisin ottaa nykyisinkin, jos tukka olisi pidempi.

8. Käykö mahdollinen miehesi parturissa, vai leikkaako hän hiuksensa itse, vai sinä? Mies käy parturissa.

9. Ostatko parturin suosittelemia kalliita kampaamotuotteita, vai kieltäydyt ja tilaat samat tuotteet netistä halvemmalla? Vai menet markettiin ja ostat Linna- shampoon? Joskus ostan kampaamotuotteita, yleensä ostan ihan päivittäistavarakaupasta.

10. Pitäisikö partureilla olla pidempi aukioloaika? Mihin aikaan itse mielelläsi kävisit parturissa? Aamu kuudelta vai ilta seitsemältä? Ei tarvitse olla pidempi, itse käyn aina työajan jälkeen eli klo 16 =>

1. esikoiselta leikkaan itse, mutaa nuorimmaisen hiuslaatu on niin hento ettei sille sovi siilikampaus.
2.koko revohka mukana.
3.en, enkä parturissa
4.olisivat muuten kivat mutta eivät sovi harrastukseeni
5.kiitos ei.
6.15e
7.nuorempana kyllä
8.käy
9.juuri ostin 100 e tököttejä kun tuttu kampaaja kävi ohimennen.
10. ite pääsen ihan milloin tarvii eli illalla myös ja viikonloppuisin.

Yhteistyössä