Kuinka usein ja miten pesette lasten lelut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaMYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PahaMYY

Aktiivinen jäsen
27.10.2004
2 870
0
36
Tyhjensin koko lastenhuoneen leluista (pikkumiesten) :D
Pehmot koneeseen ja muut kylpyyn..saa 3v pestä lelunsa ;)

Ihan varmasti sais pestä leluja paljon useammin.

Mäntysuovalla pestään nyt kovat lelut.

En ole vauvaiän jälkeen pessyt muita kuin unilelua. Ulkolelut on erikseen ja sisälelut erikseen eli eipä koviin leluihin tule näkyvää likaa ainakaan. Meidän lapset ovat kyllä varmaan melko siistejäkin leikeissään kun kirjatkin pysyy siistinä. Vauvaiässä pesin pehmoja välillä marseillesaippualla ja kovia leluja pyyhin alkoholilapuilla jos oli jotain isompaa flunssaa ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miks niitä pitäis pestä. Ei ole kyllä tullut mieleenkään.

Pehmolelut voi olla varsinaisia bakteeripesiä, kun lapset pitää niitä käsissään, työntää suuhun, ne pyörii pitkin lattioita jne.

Pehmot on vielä niin helppo pestä pesukoneessa!

Meillä on lelut pesty viimeksi kuukausi sitten, kun tuli muutenkin pakkosiivousta lapsen kihomatojen (yäks) vuoksi

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Eipä oo juuri tullu pestyä, legoja joskus vaan niin et laitan toluveden siihen legolaatikkoon ja annna lillua siinä ja sit huuhdon ja kuivaan.

Miten kuivaat legot? Olen itse joskus liottanut niitä vedessä, ja huuhtelun jälkeen on kauhea homma niitä kuivata. Ne ei kuivaa millään, jos ei jokaista yksitellen asettele alassuin pyyhkeen päälle toistensa viereen. Kun ottaa hyuomioon että meillä on varmaankin kaksi kuutiota pikkulegoja yhteensä, niin kerran pesin ja se riitti.

meillä oli ihan vasta oksennustautia ja laitoin kokeeksi pikkulegot PYYKKIKONEESEEN. Toimi vallan mainiosti..... legot tyynyliinan sisälle, tyynyliina todella todella todella hyvin solmuun ja varmuuden vuoksi koko paketti vielä pussilakanan sisälle ja pussilakana solmuun. Toimi hienosti, ei tarvinnu kuivata kun olivat lähes kuivat pesun jälkeen. Ja onneks laitoin pussilakanankin sisälle koska ne mun "todella todella" hyvät solmut petti tyynyliinassa :)

Joitain pehmoleluja olen pessyt satunnaisesti koneessa, legoja ei olla pesty koskaan, muutamia autoja jne on pyyhitty rätillä puhtaaksi jos ne ovat näyttäneet likaisilta. Suurinta osaa leluista ei ole pesty koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Eipä oo juuri tullu pestyä, legoja joskus vaan niin et laitan toluveden siihen legolaatikkoon ja annna lillua siinä ja sit huuhdon ja kuivaan.

Miten kuivaat legot? Olen itse joskus liottanut niitä vedessä, ja huuhtelun jälkeen on kauhea homma niitä kuivata. Ne ei kuivaa millään, jos ei jokaista yksitellen asettele alassuin pyyhkeen päälle toistensa viereen. Kun ottaa hyuomioon että meillä on varmaankin kaksi kuutiota pikkulegoja yhteensä, niin kerran pesin ja se riitti.

minä kuivaan legot saunan lauteilla pyyhkeen päällä kun sauna on lämmin niin kuivuvat nopeaa välillä käyn käänteleen niitä.. meilläkin on tosi paljon legoja ja pesen silti ne muutaman kerran vuodessa

Yhteistyössä