Olla onnellinen ei ole sama kun olla tyytyväinen. Siinä on suuri ero.Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:Nykyään lähes aina. En nyt hihku onnesta, mutta olen tyytyväinen. Ja se riittää.
Onni todellakin tulee ihmisen henkisestä tilasta. Ulkoisilla puitteilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Onni on asenne, ei se tule ulkoisista tekijöistä. Olen vain niin zen, niin tyytyväinen, ettei mikään voi onneani pois ottaa.
Ei minulle.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Olla onnellinen ei ole sama kun olla tyytyväinen. Siinä on suuri ero.Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:Nykyään lähes aina. En nyt hihku onnesta, mutta olen tyytyväinen. Ja se riittää.
Onni on tunne joka poreilee sisimmässä. Nostaa hymyn huulille ja lämmittää.Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:Ei minulle.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Olla onnellinen ei ole sama kun olla tyytyväinen. Siinä on suuri ero.Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:Nykyään lähes aina. En nyt hihku onnesta, mutta olen tyytyväinen. Ja se riittää.
Kuvailit hyvin. Olen aamuäreä, joten nuo kuvailemasi tunteet ovat harvoin aamuisin pinnassa.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Onni on tunne joka poreilee sisimmässä. Nostaa hymyn huulille ja lämmittää.Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:Ei minulle.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Olla onnellinen ei ole sama kun olla tyytyväinen. Siinä on suuri ero.Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:Nykyään lähes aina. En nyt hihku onnesta, mutta olen tyytyväinen. Ja se riittää.
Tyytyväisyys taas on tasanen fiilis, ei nousuja ei laskuja.
Näin minä koen nuo tunteet.
Ihan samoin kun minua kummastuttaa, miten joku vaan voi nousta ylös ja olla pirteä heti. Mie tahtoisin aina nukkua hiukka pidempään.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Mulle herääminen on sellanen ON-tunne. Silmät auki ja nousen ylös. Ei siinä sen kummempia. Aamu-uniset ja hitaasti heräävät ihmiset ovat aina kummastuttaneet minua.
Entäs jos aamuisin keho ei ole tarpeeksi levännyt, eikä mieli kirkas?Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Ei varmaan mitään erityistä syytä. Luulen että on ihan biologista iloita herätessään kun keho levännyt ja päänuppi kirkas.. ei ole mitään "negatiivisia tunnepiikkejä" ja "maailma on avoin kun herää. Tuntuu että jokaisessa alkavassa päivässä on mahdollisuus vaikka mihin. Voisi sanoa että voiman tunne? Myös ajatukset ovat aamulla 100% positiivisia.
Kukaan ei ole siis kerennyt vielä myrkyttämään mieltä???
Mä en edes heräis ennen iltaa ellei olis pakkoAlkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:Ihan samoin kun minua kummastuttaa, miten joku vaan voi nousta ylös ja olla pirteä heti. Mie tahtoisin aina nukkua hiukka pidempään.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Mulle herääminen on sellanen ON-tunne. Silmät auki ja nousen ylös. Ei siinä sen kummempia. Aamu-uniset ja hitaasti heräävät ihmiset ovat aina kummastuttaneet minua.
Peesi. B)Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mä en edes heräis ennen iltaa ellei olis pakkoAlkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:Ihan samoin kun minua kummastuttaa, miten joku vaan voi nousta ylös ja olla pirteä heti. Mie tahtoisin aina nukkua hiukka pidempään.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Mulle herääminen on sellanen ON-tunne. Silmät auki ja nousen ylös. Ei siinä sen kummempia. Aamu-uniset ja hitaasti heräävät ihmiset ovat aina kummastuttaneet minua.Mun aivot alkaa toimia aikasintaan keskipäivällä. Jo lapsena se tuotti ongelmia, kun koulussa ois täytynyt olla virkeänä heti aamusta :/
Elämä kulkee sykleissä. Välillä sitä on onnellinen, toisinaan taas pelkästään väsynyt.Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Hmmm kinkkisempi juttu. Sitten pitää alkaa varmasti perkaamaan elämäänsä että mikä on pielessä. Ellei ole pessimistinen luonne niin sittenhän sen tietääkin jo mikä on pielessä.
En ole minäkään aina noussut iloisena päivään; kunnes korjasin asiat niin kuin niiden pitää olla.
Jokaisella meillä on ristimme ja siitä voi koittaa selvitä.
Kaupallinen yhteistyö: Storytel