Kuinka usein äitisi pitää sinuun yhteyttä?

• Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
Kumpi yleensä kysyy kuulumisia omasta aloitteestaan soittamalla tai muutoin, sinä vai äitisi? Vaiko vuorotellen?

Jos et itse soittaisi tms, mitä arvelet kuinka kauan menisi ennen kuin äitisi ottaisi sinuun päin yhteyttä?

vieraskin.
Harvoin soittelee. Kerran meni kolme viikkoa etten ehtinyt käydä eikä puhelimitse ollut asiaa niin äidiltä tuli viesti "onko kaikki hyvin". Minä siis olen yhteydessä enemmän. Kyläillään n. Kerran viikossa yleensä. Vanhempani eivät meillä käy ellei kutsuta.

mietin
Eli ensimmäisillä vastaajilla on vähän samanlainen tilanne kuin täälläkin... Mietin onko oikeutettua olla loukkaantunut siitä, ettei äiti moneen viikkoon pidä yhteyttä, jos en itse soita hänelle. Tai ei oikeastaan koskaan soita mulle päin. Nyt ei ole taas pitkään aikaan juteltu, koska en itse ole soittanut. Eikä käy meillä vapaaehtoisesti kylässä. Lapsenlapsia on kuitenkin.

mietin
Itse taas haluaisin olla läheisemmissä väleissä ja pitää yhteyttä äitiin useamman kerran viikossa, ja toivoisin kovasti että soittaisi edes lapsille ja pitäisi heihin yhteyttä...

mietin
[QUOTE="viuh";30673243]Minä epäilen, että minun tapauksessani äiti on se, joka on loukkaantunut. Vaan mitäs kasvatti niin kuin kasvatti.[/QUOTE]

Onko sulla tiedossa, mistä voisi olla loukkaantunut? Tätä juuri pelkään omallakin kohdalla, miksi muuten ei pitäisi ollenkaan oma-aloitteisesti yhteyttä?! Mutta ei ole kertonut olevansa mistään loukkaantunut, ainakaan ei ole yrittänyt ottaa asiaa puheeksi niin että tilanne paranisi... Yhteen aikaan oli hyvin kiireinen aina kun soitin, ei ehtinyt oikein jutella :(

blondi misu
jollei päivittäin, niin useampaan kertaan viikossa. molemmin puolin soitellaan, jutellaan niitä näitä. kun äitini oli vielä työelämässä oli yhteydenpito vähäisempää... silloin soiteltiin pariin kertaan kuukaudessa..tai no ehkä kerran viikossa.

"nuttura"
Noin kerran viikossa viestittelemme muutamien viestien verran, aloittajana välillä minä, välillä hän. Harvoin soitamme, vain kun on tärkeää asiaa, joka pitää heti käsitellä. Kuulumiset vaihdetaan viestein. Välimatka 600 km, tapaamme muutamia kertoja vuodessa.

Päivittäin jotain kautta ottaa yhteyttä. Mä soitan vaan jos mulla on ihan asiaakin, mutta hän ottaa yhteyttä muuten vaan. Lapsen kanssa sitten vielä ottaa skypen kautta puheluita muutaman kerran viikossa. Nähdään parin viikon välein.

"oho"
Tajusin juuri näistä vastauksista, että pidän äidin kanssa aika harvoin yhteyttä. Ei juuri soitella koskaan, ainoastaan silloin kun on ihan oikeaa asiaa, jotain mistä pitää sopia tai syntymäpäivät. Nähdään n. 2 kuukauden välein vaikka välimatkaa ei ole paljon.

Minusta tämä on ollut ihan ok. Olen joskus ihmetellyt aikuisia ihmisiä, jotka soittelevat vanhemmilleen päivittäin, mutta ehkä se onkin ihan normaalia joillekin.

Sisarukset ovat aktiivisempia soittamaan äidille, mutta heilläkin se menee niin päin että he soittavat äidille eikä äiti heille.

hylätty
Mun äiti lähettää kortin ehkä syntymäpäivänä ja jouluna. Lapsien kanssa haluaisi olla vain tekemisissä, muttei koskaan soita heille. (välimatkaa 300km) Olen kärsinyt paljon vuosien aikana etäisistä väleistä, äitini on narsisti.

"joku"
Noin kolmen päivän välein soitellaan. Voi mennä neljäkin päivää. Joskus menee vaan kaksi jos on asiaa. Meillä pitkä välimatka mutta ollaan tosi läheisiä ja pystyn kertomaan äidille tosi paljon asioita. Haluaa tietää lapsista ja kaikesta heihin liittyvästä. Jompi kumpi aina soittaa, ei ole mitään vakiintunutta käytäntöä.

minä näin
kerran kaks kuukaudessa viesteillään, en jaksaisi jokapäiväistä viestittelyä. Nähdään, ehkä 5 kertaa vuodessa. Kun menen kotiin, ahdistun siitä ylettömästä höösäämisestä ja haluan pois viimeistään kahden päivän päästä. Välimatkaa satoja kilometrejä.

HippuTAR
Jos pari viikkoa menee niin ettei musta kuulu niin sit mutsi soittaa. Useimmiten se soittaa vain jos sillä on jotain asiaa joka ei kerkeä odottaa. Ja se taas johtuu siitä ettei halua häiritä jos ollaan syömässä/nukkumassa/tekemässä mitä tahansa.
Me käydään sielä nykyään liian harvoin, mutta kun ei tahdo nyt just rahkeet riittää enempään. Mut kunhan tilanteet tästä joskus tasaantuu (parin vuoden sisällä, toivottavasti) niin varmasti palataan normaaliin kyläilytiheyteen eli 2-4 kertaa viikos.

äitintyttö
Äiti soittaa yleensä muutaman kerran päivässä. Jos sillä on kamala kiire päivä, niin viimeistään illalla soittaa ja pahoittelee ettei aikasemmin ehtinyt. :D Mä soitan harvoin, ei ole tarvetta kun äiti soittaa niin usein. ;) Viestejä laitan välillä, mutta äiti vastaa aina soitolla. Näemme pari kertaa viikossa. Isäkin on läheinen, mutta äiti on vähän liiankin kanaemo... Mä olen nuorin lapsista, ja ainut tyttö. Mun veljille se soittaa paljon harvemmin kuin mulle. Ne ei taitaisi sietääkään näin useita soittoja. :D

Spencer Hastings
Normaalisti ollaan päivittäin yhteydessä jollain tavalla, mutta nyt ei olla oltu hetkeen. Johtu varmaan siitä, kun sanoin ihan suoraan etten oikein jaksa nyt puhua kenenkään kanssa, enkä oikein käydä missään, ja poistin myös Facebook-tilini. Huomenna kyl ajattelin soittaa, viimeksi puhuttiin noin 1,5 vkoa sitten.

"nelli"
Mutsi soittaa joka päivä. Minä soitan jos on asiaa... Nähdään muutaman kerran viikossa.

Miehen äiti soittaa ehkä 3kk välein jos sitäkään. Minun mielestä on tosi hassua ettei miehen suvussa soitella, kysellä kuulumisia tai pyydetä mukaan jos ollaan menossa jonnekin (esim. kesällä vaikka Korkeasaareen). Minun mutsi kun soittaa heti ja kysyy että tuleehan meidän perhe varmasti mukaan sinne ja tänne... Mutta kukin tyylillään. :)

Yhteistyössä