Kuinka useasti teillä on lapset yökylässä?

• Viestiketjun aloittaja marja
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ei koskaan. Lapset ovat yötä vain isällään, muuten aina minulla. Isovanhempia on, mutta eivät hoida koskaan.. 2-vuotiasta kuopusta äitini on nähnyt 2-3 kertaa. Matkaa 70km..

Ottavat erittäin mieluusti sekä mun vanhemmat että miehen äiti. Lapset 4 ja 2, yökyläilevät keskimäärin varmaan kerran viikossa/kahdessa. Riippuu vähän meidän työvuoroista, ollaan molemmat vuorotöissä ja mun äiti hoitaa lapsia, joten ovat yötä jo meidän töidenkin takia. Yökyläilevät kyllä muutenkin, isompi osaa jo pyytääkin yökylään mummilaan tai mummulaan.

vieras
n. 2 kertaa vuodessa.
Anoppi on vielä työelämässä ja sillä on koira ja uusi poikaystävä. Ei se ehdi.
Mun äiti ei ihan vielä pärjää tuon pienemmän (4v) kanssa. Siskon lapset sillä on usein, mut ne on semmosia ylikilttejä, mitkä vaan istuu ja leikkii sillä lelulla mikä niille annetaan. Meiän on aika paljon villimpiä...

no
Meidän 3v. poika on yökylässä keskimäärin joka toinen kuukausi yhden yön. Miehen vanhemmat ottavat erittäin mielellään pojan sinne. :) Ekaa kertaa oli yökylässä kun oli 1.5v, ja silloin ei ollut noin "usein", mutta nykyään kyllä.

kinuski
Esikoinen (9v) taitaa olla melkeen enempi mummolassa kuin kotona. Kuopus on silloin tällöin, viimeks varmaan 2kk sitten. Ihan mielellään ottavat, mutta mun isä ei suostu yhtä aikaa noita molempia ottamaan yöksi :).

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja totuus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todella harvoin.
Viimeksi ollut elokuussa.
Lapsia 3.
Ei ainakaan kolmea kerralla edes jaksa juuri ottaa eikä riitä pedit/petivaatteet.
Petejä ja petivaatteitakin riittäisi.
Ehkä eivät vaan halua/jaksa edes yhtä yötä pitää.
Lasten serkku sitten onkin kerran kuussa.

marja AP
Meillä lapset olivat viimeksi yökylässä lähemmäs 3 vuotta sitten, ja ovat olleet 2kertaa yökylässä, vanhin jo 8-vuotias.
Olen koittanut kysyä isovanhemmilta, mutta kun ei kiinnosta heitä.
Itse tahtoisin edes yhden kerran olla vain.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja marja:
ja ottavatko teillä isovanhemmat mieluusti yökylään?
Isovanhemmilla lapsi on nykyään harvoin yökylässä, ehkä kerran 1,5 kkssa.
Aina toki ottavat kun lapsi tai me vanhemmat pyydetään.

Mutta joka viikonloppu meillä on joku lapsen kaveri yökylässä tai vastaavasti lapsi jossain kaverillaan yökylässä =).
Lapsi siis 10 v.

mie
Aika harvoin, pari kertaa vuodessa ja melkein naapurissa asutaan. Ovat kiireisiä ja oma äitini ei kovin usein jaksa kun lapset ovat aika työläitä.
Useamminkin voisin antaa kun oon tosi väsynyt mutta minkäs teet.

as
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja as:
Pari kertaa, mun kaverilla. Toiset isovanhemmat asuu pohjoisessa, me etelässä, toiset taas ei kerkee... :/ Ja mun tyttö on 9kk :)
No tuota, tarviiko tuon ikäistä vielä yöhoitoon kovin usein laittaakaan..
Ei, ei tarvii usein! Mut kyse on nyt siitä että, mulla ei ole kuin tuo kaveri, joka ottaa tytön :)
kyllä mä haluisin et mun vanhemmat ottais sen joskus, mut jos ei nii ei... :/

Yhteistyössä