Kuinka tunteeton voi oma äiti olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Olen kova neulomaan sukkia. Joitakin vuosia sitten äitini pyysi minua neulomaan ns. kissapipon. Ostin Novitan Huopanen nimistä lankaa ja tein sen, huomasin neuloessani että sain oireita langasta. Aloin yskiä rankasti, lanka ehkä pölisi sen verran. Tuollaisia oireita ei tule seitsemän veljestä langasta.

No, viime talvena hän pyysi uutta pipoa, ystävänsä kummilapselle, aloitin neulomisen mutta jouduin lopettamaan kesken näiden oireiden takia. Nyt koko syksyn hän on painostanut minua tekemään valmiiksi tuon pipon....

Ehdotti että hankin sellaisen kasvosuojaimen mitä esim. lääkärit käyttävät niin ei ota henkeen tuo neulominen tuosta langasta.... :headwall:

Siis mitä on väliä mun terveydellä kun hän on luvannut ystävänsä kummitytölle tuollaisen pipon, kulissit on pidettävä pystyssä kävi miten kävi....Siis mua AHDISTAA tuo ihminen! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Mikä sut sitoo häneen?

Juu ei mikään, oikeasti! Minä en pidä häneen mitään yhteyttä, vastaan jos hän soittaa. Olen oppinut että voin paljon paremmin joka lailla mikäli en ole tekemisissä tuon ihmisen kanssa. Nyt vain jouduin pakon edessä pyytämään häneltä pientä hoitoapua ja hän kuvittelee taas pitelevänsä naruista....

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No aika pientä tuo vielä on, valitettavasti :/ :(

Niin on pientä mutta tällä kertaa se viimeinen pisara taas. Usko pois, kyllä olen saanut yhtä sun toista kokea äitini taholta, karkasin kotoa ollessani 16-v koska hän hakkasi mut yms.

Välillä sitä tyhmänä toivoo että toinen muuttuu ja ajattelee joskus muitakin kuin itseään, turhaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Välillä sitä tyhmänä toivoo että toinen muuttuu ja ajattelee joskus muitakin kuin itseään, turhaan!

Tiedän tunteen, paremmin kuin haluaisin :( :hug: :hug:

Ja kummasti sitä aina kerta kerran jälkeen haluaa uskoa parasta, että nyt asiat menee eri tavalla :/

Kiva, oli luvannut sun puolesta? Ja eikö se edes kelpaisi siitä seitsemästäveljeksestä?

Pyydä siltä joululahjaksi semmonen adrenaliinipiikki siltä varalta, jos hengitys kokonaan salpautuu, ymmärtäisköhän yskän?

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Voi itku :(. tiedän tunteen jälleen kerran.. Minäkään en ymmärrä miten oma äiti voi olla mitä se nyt on. hyvin on pärjätty ilmankin kohta melkein vuosi.

Mullakin ollut tosi pitkiä aikoja välit ihan täysin poikki, viimeksi tänä vuonna oli lähes 8 kk ilman mitään yhteydenottoa. Elämä on silloin ihanan rauhallista ja helppoa.

Hän ei ikinä pyydä mitään anteeksi, kuvittelee voivansa jatkaa niinkuin ei mitään olisi tapahtunut, aina. Valitettavasti äitiään ei pysty valitsemaan, onneksi ei pakko ole olla tekemisissä!

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
:hug:
Äitisi on jo niin iso tyttö, että voisi opetella neulomaan itse.

Niin, lähetä äidille vaikka joululahjaksi se puolivalmis tekele ja neulontaohjeita. Että hyvää joulua äiti, tässä sun aivoille pientä virikettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kiva, oli luvannut sun puolesta? Ja eikö se edes kelpaisi siitä seitsemästäveljeksestä?

Pyydä siltä joululahjaksi semmonen adrenaliinipiikki siltä varalta, jos hengitys kokonaan salpautuu, ymmärtäisköhän yskän?

Ei käy kuin Huopasesta kun siitä tulee sitten sellainen huovutettu pipo, onhan ne kivan näköisiä joo mutta kun se lanka ei käy mun työskentelyyn...

Täytyy vissiin joo pyytää adrenaliinipiikki, vaikka tuskin tuo mitään ymmärtää...

Joo! :( Oli nyt kesällä valittanut miun kaverille, että sillä on ikävä minuu ja tyttöä. Että hää haluasi ostaa miun kaverille häälahjan. Just keväällä meni välit poikki kun teki törkeen tempun miule viimisen kerran. No laitoin viestiä, että jättää meidät rauhaan niin laittoi takasin vaan, että miusta vähät välittää, tyttöä sillä on ikävä. Ja nyt kuulin, että se oli multa yrittäny anteeksi pyytää ja en ollu antanu. Mulle laitto että pyytää anteeksi jos sais ensin tietää mitä hän on tehny.. Siis HITTO :headwall:. Ja anopille on soitellu ja puhunu miusta pahaa, ja miun ystäville koko yläasteen ajan puhunu miusta pahaa ja ne on nyt miule uskaltanu vasta asiasta sanoa..

Ei käy kuin Huopasesta kun siitä tulee sitten sellainen huovutettu pipo, onhan ne kivan näköisiä joo mutta kun se lanka ei käy mun työskentelyyn...

Täytyy vissiin joo pyytää adrenaliinipiikki, vaikka tuskin tuo mitään ymmärtää...

Niin ne huopuvat langat on vissiin sen verran käsittelemätöntä että on melkein sama, kun pitelisit lammasta sylissäsi kun käsittelet sitä. :/

Muutenkin ihan törkeää, että äitisi lupaa että sinä teet jotain jollekin hänen tutulleen varsinkin jos hän itse ei ole kanssasi välillä edes väleissä.

Itse ja mieheni törmätään koko ajan samantyyppiseen "tunteettomuuteen". Molemmat ollaan vakavasti allergisia, mutta kummankaan vanhemmat eivät... Sen pitää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja jos jankuttaminen käy hermoille, niin sanot kerralla niin kovan sanan, että ei enää uskalla pipoja pyytää.

Niin ne huopuvat langat on vissiin sen verran käsittelemätöntä että on melkein sama, kun pitelisit lammasta sylissäsi kun käsittelet sitä. :/

Muutenkin ihan törkeää, että äitisi lupaa että sinä teet jotain jollekin hänen tutulleen varsinkin jos hän itse ei ole kanssasi välillä edes väleissä.

Ni se tuossa langassa vielä et se pipohan pitää pestä kun se on valmis, silloin se huopuu, no, pestessähän se kutistuu eli on neulottava aika lailla isompi jotta on sitten valmiina sopiva. Normaalista langasta kun tekisi niin eihän siihen menisi edes kauaa aikaa eikä paljoa lankaa...

Yhteistyössä