Kuinka todennäköistä on tulla raskaaksi 37-vuotiaana?

  • Viestiketjun aloittaja äiti 37v
  • Ensimmäinen viesti
Se on kovin henkilökohtaista.. riippuu niin geeneistä ja kaikesta sattumasta. 40 vuotiaana vammaisen lapsen saaminen on jo 4% luokkaa. Mutta jos se riski ei haittaa, eikä pelota niin go for it!
Jos olet oikein hyvin sisäisesti säilynyt.. niin voihan olla että olet "raskautumiseen priimaluokkaa edelleen kuten olisi 25 vuotias ja riskisi vammaiseen lapseenkin on olematon. Sinuna kyllä koittaisin saada lapsen aikaiseksi :) kaikesta riskistä huolimatta!
 
Myös miehesi sperman siittiöiden laatu vaikuttaa sinun raskautumiseesi.. Muista ettei yksin ole kyse vain naisen elimistön toimivuudesta. Siittiöiden laatu heikkenee iän myötä.- Tietysti sekin on henkilökohtaista miten paljon ja missä iässä.
 
ikä ei ratkaisevin tekijä
Ei raskaaksi tulemisessa ikä ole se ratkaiseva tekijä, vaan hedelmällisyys kussakin iässä on monen tekijän yhteistulos, kuten Äitiyslomalainenkin sanoi.
 
No minä sain esikon kun olin 38v. :D ja nyt täytän kohta 44v. ja meille on tullu vielä tyttökin joka nyt 7kk :D ja molemmat ovat ihan ok perusterveitä yritä vaan kyllä sitä voi saada vammaisen lapsen nuorenakin että ei noitaihan turhan paljon kannata ajatella jää muuten tekemättä jos kaikkea pelkää :hug: :heart:
 
vieras
Kokeile ni tiedät :) tietysti riskit kasvaa mutta jokaisella on riskinsä vaikka olis 18v - voi tulla se kehityshäiriöinen lapsi.
Seulonnat on aikasta pätevät ja niisä on turha rueta muiden kanssa kättä vääntää, teet kuten oikeaksi kohdallas näät.
Mä olen 38 ja tuossa jaloissa häärää neiti 1v :) :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Myös miehesi sperman siittiöiden laatu vaikuttaa sinun raskautumiseesi.. Muista ettei yksin ole kyse vain naisen elimistön toimivuudesta. Siittiöiden laatu heikkenee iän myötä.- Tietysti sekin on henkilökohtaista miten paljon ja missä iässä.
tuosta tulikin mieleeeni että mieheni on muuten 57 vuotias jotta kyllä hyvin toimii :D naisella yleensä ikä tuo enemmän vaikeuksia mutta aina kannattaa kokeilla :D :heart:
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
No minä sain esikon kun olin 38v. :D ja nyt täytän kohta 44v. ja meille on tullu vielä tyttökin joka nyt 7kk :D ja molemmat ovat ihan ok perusterveitä yritä vaan kyllä sitä voi saada vammaisen lapsen nuorenakin että ei noitaihan turhan paljon kannata ajatella jää muuten tekemättä jos kaikkea pelkää :hug: :heart:
Niinpä ja jos todennäköisyys saada vammainen lapsi on 4 % yli 40-vuotiaana, niin sehän tarkoittaa että 96 yli 40-vuotiasta saa terveen lapsen ja 4 vammaisen eli todennäköisyys on aika pieni vaikkakin paljon suurempi kuin parikymppisillä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Myös miehesi sperman siittiöiden laatu vaikuttaa sinun raskautumiseesi.. Muista ettei yksin ole kyse vain naisen elimistön toimivuudesta. Siittiöiden laatu heikkenee iän myötä.- Tietysti sekin on henkilökohtaista miten paljon ja missä iässä.
Mies on vasta 31v.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
No minä sain esikon kun olin 38v. :D ja nyt täytän kohta 44v. ja meille on tullu vielä tyttökin joka nyt 7kk :D ja molemmat ovat ihan ok perusterveitä yritä vaan kyllä sitä voi saada vammaisen lapsen nuorenakin että ei noitaihan turhan paljon kannata ajatella jää muuten tekemättä jos kaikkea pelkää :hug: :heart:
Niinpä ja jos todennäköisyys saada vammainen lapsi on 4 % yli 40-vuotiaana, niin sehän tarkoittaa että 96 yli 40-vuotiasta saa terveen lapsen ja 4 vammaisen eli todennäköisyys on aika pieni vaikkakin paljon suurempi kuin parikymppisillä.
aivan ja minä olin myös varautunut tähänkin vaihtoehtoon. minulle muuten gyne sanoi että nykyaikana nuorten miesten sperman laatu on todella kovasti huonontunut johtuneeko ilmansaasteista ja lisäaineista jne.? Mutta paljon lapsettomia on nuorissa valitettavasti :( tsemppiä vaan. :D
 
Tipu Topakka
Minun melkein kaikki äiti tutut ovat yli 35-v. Siis esikoiset ovat saaneet tossa 35-v kieppeillä ja lisää vaan pukkaavat. Eli hyvin näyttää vielä tärppäävän =)
 

Yhteistyössä