kuinka tästä pukkiasiasta pitääs lapsille puhua???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttutollikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttutollikka

Vieras
Mä haluan lasteni uskovan pukkiin mutta tapahtui pieni moka.

oltiin ostoksilla ja ajattelin sit samalla ostaa joululahjoja. Yks lapsista sit kysyi et miksi me ostetaan näitä joululahjoja eikö pukki tuo ne???

Hätäpäissäni sit selitin et maailmassa on miljoonia lapsia joille pukki vie lahjoja ja tämän takia
pukki tuo vain yhden lahjan lasta kohti ja vanhemmat + sukulaiset ostavat loput lahjat.
Kaippa se uppos tohon nassikkaan mut menikö toi lapsen ajatus joulupukista nyt pilalle?

:D Meillä lapset uskoo pukkiin, vaikka tasan tietävät kuka on lahjat ostanut ja 'joutuvat' niistä kiittämään. Lapset 3v ja 5v. Siti uskovat, että tonttu tuo meille lahjat kuusen alle.

En usko, että lapsilta meni usko pukkiin. Voithan kysellä miten he itse asian ymmärtävät. Voi tulla ihan looginen selitys, johon kuuluu ostetut lahjat ja juolupukin-legenda.

Ihan samaa ollaan meiän muksuille sanottu. Hyvin on uponnu ja edelleen 7 v uskoo pukkiin. Ihan hyvä etteivät kuvittele saavansa kaikkia lahjoja korvatunturilta.

Mä tässä eräänä pvnä suutuksissani sanoin 3 v ja kohta 5v lapsille, että joululahjarahat menevät lamppujen korjaamisen, jos eivöt ´lopeta lamppujen rämpytystä. Melkein 5 v sanoi, että eihän meidän rahat mene, kun lahjat tulevat joulupukilta. :D ;)

[QUOTE="kipi";27495910]Mä tässä eräänä pvnä suutuksissani sanoin 3 v ja kohta 5v lapsille, että joululahjarahat menevät lamppujen korjaamisen, jos eivöt ´lopeta lamppujen rämpytystä. Melkein 5 v sanoi, että eihän meidän rahat mene, kun lahjat tulevat joulupukilta. :D ;)[/QUOTE]

Haha! Siitäs sait :D ;D

Mun 7v. uskoo vielä pukkiin ja uskoo, että tontut tekee ne lahjat siellä Korvatunturilla. Mutta hän tietää myös sen, että ihmiset voivat siitä huolimatta ostella toisilleen joululahjoja. Eli vaikka pukki niitä pääasiassa toimittaakin, myös tavalliset ihmiset voivat niitä ostaa ja lahjoittaa.

Yhteistyössä