Kuinka tarkkoja olette mitä vauva laittaa suuhun ym. puhtaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nedf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nedf

Vieras
Minä aiemmin kuvittelin olevani tosi tosi tarkka ettei vauva laita suuhun karvaisia (meillä siis kissoja) leluja, toisen lasten syömiä leluja tai lattialla käyneitä tutteja ym.

Nyt kun tuo lapsonen on 7kk ja liikkuu jo kovasti ni kummasti tässä on karisseet nuo kaikki ajatukset.. karvoja on joka paikassa, lapsen omissa käsissä (=suussakin on on karvoja :( ) ja vaatteissa vaikkaa kuinka siivoaa ni mitä sitten jos tutti putoaa lattialle, enimmät karvat pois vain.. Samoja kuola leluja käy jokaisen kylässä käyvän naperon suussa, samoin jos itse käymme jossai. Pullojen ja tuttien keittämisetki taitaa olla taakse jäänyttä elämää, ei kai sieltä sen suurempia pöpöjä löydy (kun on kunnolla tiskattu) kun lattialtakaan.

Kasvot ja kädet kyllä pidän puhtaina ruoasta ym. sekä vaattet siistinä ja puhtaina.

Kuinka tarkkoja olette näissä puhtaus-jutuissa?

Hyvä se vaan on jos pöpöjäkin välillä löytyy. Lapsi tarvitsee niitä vastustuskyvyn saamiseksi.

Ei olla tarkkoja. Imuri esiin siinä vaiheessa kun lapsen vaatteet ovat aivan karvassa. Ulkona suusta on kaivettu kaikkea mahdollista pois ja heti kun konttaamaan oppi, lähti kevätmutiin möyrimään.

sama juttu..ei sitä aina tule kaikkia uudelleen huuhdeltua...pahimmat karvat sitä kummiskin pyritään ottamaan veke..ja varsinkin kun oma äiti on niiiiiiin tarkka, et sit se on vaan, et hyi hyi ja likainen ja pitää pestä ja diipadaapa jne.

Tyttö myös tuon 7kk ja kovasti tutkii jo kaikkea mitä käsiin saa. Eipä me enää keitellä kuin harvoin tuteja ja pulloja. Tutit pyrin huuhtomaan jos lattialla käy ja yritän katsoa ettei nyt mitään koirien leluja söis, mutta en mä kovin tarkasti noita muita leluja katso. Saapahan tarpeellisen määrän pöpöjä kuten muutkin lapset on saaneet.

Uhhuh mitä kaikkea nuo minun kaksoset on ehtineetkin suuhunsa laittaa! Kotona menee lattialta kaikki, kengät täytyy maistaa, aterimet ja lautaset mitä vaan käsiinsä saavat, kädet vessanpytyssä ja kakkavaipankin ovat kerran tutkineet. Ulkona lapioittain hiekkaa (aina kun silmä välttää) , kepit, kivet, hiekkalelut, roskat ja kerran jopa koirankakkaa. TOTTAKAI otan pois ja kiellän syömästä kaikkea moskaa, mutta kun ovat niin vikkeliä ja homma menee niin nopeesti ettei aina vaan ehdi! Tietävät varsin hyvin milloin äiti ei hetkeen huomioi!!!

Ulkona vähän kattelen, että ei nyt lapiokaupalla popsi hiekkaa tai syö kiviä ja käpyjä tai poimi koirankakkaa. Mutta aikalailla annan mussutella kaikkea sisällä kun ollaan, muuten saisi olla aivan jatkuvasti kyttäämässä ja kieltämässä. Muutamat kengänpohjatkin on mennyt ja hyvin on tuntunut maistuvan.. Eikös se niin mene, että "kengänpohja päivässä pitää lääkärin loitolla" ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Yöööööök!!!!;21930627:
Uhhuh mitä kaikkea nuo minun kaksoset on ehtineetkin suuhunsa laittaa! Kotona menee lattialta kaikki, kengät täytyy maistaa, aterimet ja lautaset mitä vaan käsiinsä saavat, kädet vessanpytyssä ja kakkavaipankin ovat kerran tutkineet. Ulkona lapioittain hiekkaa (aina kun silmä välttää) , kepit, kivet, hiekkalelut, roskat ja kerran jopa koirankakkaa. TOTTAKAI otan pois ja kiellän syömästä kaikkea moskaa, mutta kun ovat niin vikkeliä ja homma menee niin nopeesti ettei aina vaan ehdi! Tietävät varsin hyvin milloin äiti ei hetkeen huomioi!!!

Tosin nämä tuplat ei ole vauvoja vaan taaperoita. Kaikesta kiinnostuneita, nopeita ja ovelia taaperoita!

Yhteistyössä