kuinka tarkkaan ruodit elämääsi fb:ssä?

• Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
Mietin juuri ytä kaveria joka purkaa siellä avioeroasiaansa. Kommentoi niin, että sais kaikki kysymään mikä nyt, mikä nyt, kerro lisää...

Avioero kun on kahden kauppa niin ihmettelen sitä miehen mollaamista. toki jokainen tyylillään, on vaan itselle niin pyhiä asioita jotka on todella yksityisiä. Toki ollaan kaikki erilaisia.

mikä sinulle on pyhää, tms. et halua facessa repostella?

"joo"
Itse en juurikaan elämästäni kerro facessa, siis henkilökohtaisuuksia. Joskus saatan laittaa jos vaikka kävin jumpassa tai jos lapsi tekee jotain hauskaa :D Mutta en läheskään aina, voi olla montakin päivää etten fb:tä päivitä, vaikka siellä usein päivässä käynkin, juurikin lukemassa muiden juttuja.

Ei ole minusta soveliasta lainkaan kertoa noin henkilökohtaisia asioita, koska ne liittyy myös siihen toiseen ihmiseen.

Mua ärsyttää myös KAIKKI sellaiset päivitykset, missä valitetaan joka hemmetin päivä jostain. Mulla on kaverina muutama sellainen ihminen, joka kirjoittaa statukseen lähestulkoon aina jotain negatiivista. Esim. " voi ei, nyt ei mee hyvin..." " miks tää nyt näin menee, elämä on syvältä" " en enää kestä" "huoh" "voi ei" "en jaksa enää" ja mitä vielä! NIIN ÄRSYTTÄVÄÄ! Mut kukin toki tyylillään!

Eiköhän se riipu siitäkin, millä perusteella ja paljonko on kavereita siellä. jos on vaan läheisiä ihmisiä kaverina, niin voipa siellä sitten purkaa kaiken.
Tuon mä ymmärrän hyvin, että laittaa jotain sellaista, että saa ystävät ottamaan yhtreyttä ja kysymään mikä on, mutta niihin ei välttämättä enää vastatakkaan julkisesti seinällä.

mietin
Eiköhän se riipu siitäkin, millä perusteella ja paljonko on kavereita siellä. jos on vaan läheisiä ihmisiä kaverina, niin voipa siellä sitten purkaa kaiken.
Tuon mä ymmärrän hyvin, että laittaa jotain sellaista, että saa ystävät ottamaan yhtreyttä ja kysymään mikä on, mutta niihin ei välttämättä enää vastatakkaan julkisesti seinällä.
tällä ystävälläni on n. 200 kaveria fb:ssä, osa just jtn entisiä naapureita, tms.

hän ei koskaan vastaa noihin kyselyihin tai vastaa takaisin arvoituksilla... eli kertoo jtn muttei paljasta asiata enempiä.

mietin
[QUOTE="vieras";22243043]Niin eli pitää kuitenkin kiinni yksityisyydestä. Ongelma on mikä?[/QUOTE]

Etkö osaa lukea? Enhän mä noin sanonut :)

Ja tässä kysyttiin ihan eri asiaa, tuo oli esimerkiksi.

Niinpä niin
Kaikki vatipäät eivät tajua tai tiedä, että tuollainen julkinen, toisten ihmisten haukkuminen täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Sääliksi käy näin tyhmää ihmistä.

Cik
Facessa tulee aika harvoin kirjoteltua mitään, ellen kommentoi kaverin kuvaa/ tilaa. Joskus päivitän omaan profiiliin jos on tapahtunut jotain tosi kivaa, hassua ja hauskaa, tai muuten vaan tuntuu siltä.
Enpä oo koskaan sinne mitään negatiivista kirjottanu, saati haukkunut muita ja purkanu henkilökohtaisia asioitani.
Henk.koht. ärsyttää eräskin henkilö joka päivittää koko ajan statustaan ja valittaa töistään, kuinka väsyttää ja millaisia asiakkaita on ollut (kamalia tietenkin), ja tämä siis vähintään 3 krt. päivässä!

Olen tehnyt sopimuksen itseni kanssa, että tilapäivityksiin tai ylipäätänsä facebookiin eivät kuulu lasta tai miestä koskevat asiat. Harvoin tilapäivityksiä tulee edes laiteltua, ennemmin kommentoin ja juttelen vain kavereiden kanssa.

sellaist
[QUOTE="vieras";22243043]Niin eli pitää kuitenkin kiinni yksityisyydestä. Ongelma on mikä?[/QUOTE]

Veikkaisin että ongelma on se, että vihjailee julkisesti ties mistä yksityiselämänsä kummallisuuksista ja saa toiset miettimään kovasti. Samalla saattaa huonoon valoon puolisonsa arvoituksellisilla vuodatuksillaan jne.

Tuollainen on säälittävää suoraan sanottuna. Yksityisyydestä pidetään kiinni siten, että ei käydä vihjailemassa mitään julkisesti.

Yhteistyössä