Kuinka sinä päättäisit? (muuttoasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perheen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perheen äiti

Vieras
Tilanne tämä: Kolmihenkinen perhe asuu isohkolla paikkakunnalla, jossa molemmilla työpaikat, perheen äiti tällä hetkellä äitiyslomalla kevääseen saakka. Mieli tekisi myydä asunto ja muuttaa kotipaikkakunnalle (n.80km, pieni kaupunki) takaisin! Sydän sanoo toista ja järki toista. Mies ajaisi täällä töissä ja kai se olisi äidinkin ajettava sitten kun töihin menee, jos töitä ei löydy sieltä missä asuu. Nykyisellä paikkakunnalla ei muita kuin tuttavia, ei sukulaisia tai tosi ystäviä.. Eli käytännössä vain työt ja asunto, joka ei ehkä kuitenkaan lopullinen koti eikä suht hyväkään lapsen kannalta.

Asia pyörii mielessä jokaikinen päivä melkein koko ajan. Mutta järki sanoo pysymään täällä työpaikan takia.

Mitä sinä tekisit?? Onko elämä liian lyhyt haikailuun..

Mä oon muuttanut ristiin ja rastiin ja todennut, että parempi on asua siellä missä viihtyy, mistä tykkää ja missä tuntuisi "omalta kodilta". Tee +/- lista molemmista paikoista.

En muuttaisi työttömäksi kotipaikkakunnalle, enkä usko, että kukaan jaksaa 160 km ajelua päivittäin loputtomiin. Jos töitä voisi tehdä edes osittain kotoa käsin tms., niin ehkä sitten muutto voisi onnistua.

On asiat ihan ok näinkin, mutta jotenkin vain tuntuu, ettei tämä ole koti tai oikea paikka meille. Olisi mukavaa kun lapsella oli isompanakin sukulaisia lähellä. Joko tapauksessa meidän täytyisi muuttaa isompaan asuntoon ja ottaa lisää lainaa n. 40 000. Jos muutettaisiin, lainaa ei edes tarvitsisi ottaa. Mies nyt on ennenkin ajanut tuollaista väliä päivittäin ja tietää, mitä se on.. Itse olen ajatellut käydä juttelemassa töissä eri mahdollisuuksista. Toisaalta itsestäkin tuntuu siltä, että pitää mennä sinne, missä on hyvä olla.. Silti en saa aikaiseksi päätöstä:)

kinkkinen tilanne. Olisko mahdollista vaikka "siirtää" ajatusta niin, että hankkisi ensin ne työpaikat sieltä tulevalta paikkakunnalta, ja ajaisi ensin nykyiseltä paikkakunnalta sinne töihin. Muuttaisi sitten, kun esim. mies on ensin saanut työtä sieltä.
Äitiyslomalaisen on hankalampi varmaan saada uutta työtä.

en muuttaisi. sitten kun menee töihin lapsen hoitopäivät venyvät pitkiksi eikä itsekkään ehdi oikein muuta kun käydä kotona nukkumassa. en todellakaan muuttaisi. ystäviä löytyy varmaan nykyiseltäkin paikkakunnalta kun lähtee ihmisten ilmoille

sommarcat: eiei..mies ei vaihda työpaikkaa, on niin hyvässä paikassa täällä. Ja haluaisin jo äitiysloman aikana sinne, koska nyt minulla on vain aikaa. Käydään siellä toisella paikkakunnalla lähen joka viikonloppu nyt..