Kuinka sanoa nätistä kyylä-naapurille, että lopettaisi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Meillä omat okt:n pihat eikä talot ole toisissaan kiinni. Tontin rajalla menee aita ja naapurin tontti on hieman alempana kuin meidän (meiltä näkee siis sinne paremmin kuin sieltä tänne). Meillä on useampi lapsi ja useasti pihassa myös naapuruston lapsia tai muita vieraita. Elämää siis on, iloineen ja suruineen.

Tiedän, että naapurimme yhden lapsen yh-äiti on äärettömän utelias. On mm. udellut mieheltäni miksi tämä kävi apteekissa (no miksiköhän siellä nyt yleensä asioidaan...) ja tämä uteliaisuus on huomattu jo muidenkin naapureiden keskuudessa. Olen välillä miettinyt, että tämä nainen on varmaan aika yksinäinen. On hyvin paljon kotona (päivät töissä) ja vieraita heillä käy todella harvoin.
Olen yrittänyt pitää ok-välit, koska lapsemme ovat kavereita keskenään, vaikkakin minua tuo naisen päteminen raivostuttaa. Hän on kova huutelemaan neuvojaan aidan yli ja kommentoimaan milloin mitäkin :kieh: Vain hän tietää ja vain hän osaa...

Nyt olen huomannut, että hän on alkanut kaula pitkällä seuraamaan mitä pihallamme tapahtuu. Okei, siellä on välillä mekkalaa kun omat ja vieraat lapset touhuavat, hyppivät trampalla jne. En tiedä häiritseekö lasten äänet (mökätä en anna, mutta kyllähän lapsista ääntä lähtee kun yhdessä touhuavat) vai onko hän vain niin v***tun utelias... Joka tapauksessa minua on alkanut raivostuttaa tuo kaula pitkällä kyylääminen nyt todella!!!

En tiedä sanoisinko kauniisti vai sanoisinko rumasti, että eikö nykyään edes omalla pihalla saa olla rauhassa ja eikö uteliaisuudella ole enää mitään rajaa?!!

[QUOTE="vieras";23749802]Jospa suhtautuisit positiivisesti! Joskus vaan jutun aloittaminen on joillekin vaikeaa, aloita sinä.[/QUOTE]

Mä en halua jutella hänen kanssaan aina ulkona ollessani!! Haluan vain olla omalla pihallani rauhassa.

[QUOTE="vieras";23749802]Jospa suhtautuisit positiivisesti! Joskus vaan jutun aloittaminen on joillekin vaikeaa, aloita sinä.[/QUOTE]

Mulle tuli sama mieleen. Jos se vaan yritti olla mukava ja kysyi siis siitä apteekkikäynnistäkin vain siksi, että saisi jotain juttua aluilleen.

Jos kerta muutoinkin on yksinäinen...

Tämä nainen nyt keksii jutunjuurta vaikka valopylvään kanssa, siitä ei ole kyse. Ja kyllä me jutellaan silloin kun asiaa on ja välillä ihan niitä näitä, mutta minusta meillä on myös oikeus olla omalla pihallamme rauhassa ilman tätä kyyläävää pitkäkaulaa. Se on pelkkää uteliaisuutta.

Tämä nainen nyt keksii jutunjuurta vaikka valopylvään kanssa, siitä ei ole kyse. Ja kyllä me jutellaan silloin kun asiaa on ja välillä ihan niitä näitä, mutta minusta meillä on myös oikeus olla omalla pihallamme rauhassa ilman tätä kyyläävää pitkäkaulaa. Se on pelkkää uteliaisuutta.

Jos kyse on pelkästä uteliaisuudesta, niin siinä kohtaa hälle voi varmaan mennä juttelemaan ihan nätisti ja sanoa, että et oikein pidä siitä, että hän tuntuu kuikuilevan teitä jatkuvasti aidan yli. Kokeile.

Oikeestaan et tuolle asialle mitään mahda. Ja tahallaan ei ketään kannata suututtaa. Siitä ne vaikeudet vasta alkaa.
Hienoa että yh-äiditkin asuu mukavasti omakotitalossa. :)

Jos kyse on pelkästä uteliaisuudesta, niin siinä kohtaa hälle voi varmaan mennä juttelemaan ihan nätisti ja sanoa, että et oikein pidä siitä, että hän tuntuu kuikuilevan teitä jatkuvasti aidan yli. Kokeile.

Voiko sen sanoa noin suoraan? Toisaalta en halua pahoittaa hänen mieltään, mutta haluan myös että hän tietää mitä mieltä moisesta olemme.

Yhteistyössä