Kuinka sairas täytyy äidin olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teresa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teresa

Vieras
Olen 9kk pikku tyttöni kanssa kotona, isompi (5-v) on puoli päivä hoidossa hän käy siellä 2 krt vk ja mieheni vei sen sinne tänäkin aamuna. Minä täällä tärisen ja märisen 38.6 asteen kuumeessa, kurkku ja pää kipeenä. Pikku typyliinini ei ole syönyt kunnolla kolmeen päivään koska tekee alhaalle 3 ja 4 hammasta, kätinä ja kitinä on melkoista. Kauhulla ajattelen kuinka tarkenen ja jaksan lähteä tuuleen ja tuiskuun kävelemään yli 2 km kun täytyy isompi hakea tarhasta. Soitin äsken miehelleni että olen todella huonossa kunnossa, hän ei kuulemma oo koskaan kuullu sellasesta että voisi jäädä nyt itse kotiin hoitamaan mua ja lapsia. Täytyykö mun olla sairaala kunnossa ennenku isä voi tulla kotiin. Kuinka sairaana äidin täytyy jaksaa kotinsa ja lapsensa hoitaa? Auttakaa sisaret :'(

tosi sairaana - kait jos sulla olis jalat ja käsi paketissa niin saisit apuja. en tiedä onko edes mahdollista et molemmat vanhemmat saa olla kotona jos lapsi kipee . esim. äiti tulee yö töistä hänen oletetaan hoitavan lasta vaikka hänen kuuluisi saada nukkua. pikaista paranemista sulle. :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2004 klo 13:20 Zätti kirjoitti:
Voimia! :flower: Mielestäni lapsen pitää olla sairas, että isä voisi jäädä kotiin. Ei siinä äidin vointia ajatella. Pakko vaan jaksaa. Valitettavasti...
Näin meille ainakin neuvolas sanottii, siispä, äiti ei saa edes sairastaa!!!
Meil on ollu joskus sama tilanne, voimia sulle ja toivottavast paranet pian!!!! :flower:

niinhän se yleensä on jos äiti sairasta ni sitä on sit kärsittävä..mulla tosin mies sai jotenkin sumplittua että oli kotona hoitamassa mua ja vauvaa kun mulla oli rinta tulehus ja ihan mahoton kuume...se oli ihanaa, kun ei ite tarvinnu nostella vauvaa ku muutenki pyörrytti.. :heart:

meillä ainakin homma aina toiminut niin, että jos olen ollut kipeänä niin mies on ollut kotona hoitamassa lasta ihan palkallisesti.. riippuu kait ihan työnantajasta

Ootko koittanu sellasta et haet vaan lääkäriltä sairaslomaa. Mies vie sen todistuksen töihin ja hoitaa lapsia sun sairasloman ajan. Jos en väärin muista, niin tälläset oli meidän isukille ohjeet ku meni töihin.

Jos mies jää kotiin, hän on yleensä palkattomalla vapaalla. Työnantaja joka maksaa tällaisessa tilanteessa palkan on todella harvinaisuus. Olin sairaalassa ja mies hoiti lasta, palkatta.

Meillä oli esikoinen ihan vauva kun olin kovassa mahataudissa. Konttasin vessaan kun en kestäny pystyssä;oksensin lavuaariin ja toisesta päästä tuli samalla pönttöön..mies mietti lähteekö yövuoroon, mutta miten olisin hoitanut yösyötöt+pyllypesut jne. Onneksi oli miehellä pekkaspäiviä jemmassa ja ne sitten käytettiin pois. Tää on just näitä huutavia vääryyksiä ja epäkohtia kotiäideillä. Pitäs isän varmaan teeskennellä itelleen selkäkipua tms. jos ei muuten voi jäädä kotiin!

tosi sairas pitää olla eikä sekään vielä riitä...ite makasin viikon sairaalassa ja mies oli omalla lomalla hoitamassa lapsia kotona.lääkäri vaan totes ettei tällänen oikeuta miestä sairaslomalle jos vaimo on se joka sairastaa.tylyä hommaa mutta onneks saatiin kodinhoitaja välillä auttaa ku ite kotiuduin sairaalasta ja oli kielto etten saanu tehdä mitään.tää on suuri epäkohta ja voi vaan todeta että äiti ei saisi sairastaa!!!!!