Kuinka saada itselleen rohkeutta ja jämäkkyyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pienen pieni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pienen pieni

Vieras
Taas kun on lähdössä iltaa viettämään kavereitten kanssa niin tulee mieleen se miten on ällöttävää kun humalaiset vanhatkin miehet tulee iholle.
Tuntemattomat ja tutut.
Enkä uskalla sanoa "EI" kun haluan olla niin kiltti kaikille.
Luotan ihmisiin sinisilmäsesti vaikka järki ja kokemuskin jo sanoo ettei siitä tule mitään.

Mutta mistä voisin ostaa sen rohkeuden ja voiman sanoa että "häivy, sinulla ei ole oikeutta koskea minuun ilman lupaani"?

Sun pitää harjotella sitä, että sulla on oma tila, johon ei saa muut tulla. Kun joku tulee liian lähelle, peräänny tai käske se kauemmas.

Tiiän kyllä mitä tarkotat, mulla ei ole semmosta omaa tilaa sillä tavalla kun ihmisillä yleensä. En tiedä mistä johtuu, mut pitää ihan pinnistää, et saa sanottuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Pienen pieni:
Ei olla menossa baariin vaan sellaiseen kesäjuhlaan. Ulkotilaisuus, telttoja, konsertteja jne.

Johtuukohan tunteesi siitä, jos olet pienen kokoinen? Ihmiset jotenkin tulee lähemmäs ja inhottavasti kurottuvat ylle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sun pitää harjotella sitä, että sulla on oma tila, johon ei saa muut tulla. Kun joku tulee liian lähelle, peräänny tai käske se kauemmas.

Tiiän kyllä mitä tarkotat, mulla ei ole semmosta omaa tilaa sillä tavalla kun ihmisillä yleensä. En tiedä mistä johtuu, mut pitää ihan pinnistää, et saa sanottuu.

Joskus koetin. Tyyppi sai melkoiset hepulit kun uskalsin niin tehdä.
Kai se on vaan taas harjoteltava.

Ei olla menossa baariin vaan sellaiseen kesäjuhlaan. Ulkotilaisuus, telttoja, konsertteja jne.

Johtuukohan tunteesi siitä, jos olet pienen kokoinen? Ihmiset jotenkin tulee lähemmäs ja inhottavasti kurottuvat ylle.

Voi johtua hyvinkin siitä. Olen vain 150 senttinen pieni nainen.

Voi johtua hyvinkin siitä. Olen vain 150 senttinen pieni nainen.

Sama täällä. Kerran nuorempana joku mies tuli bussipysäkillä ja otti minusta kiinni ja piti kiinni. En kehdannut sanoa, että päästää irti. Mun bussikin meni. Mua hävetti, mutta viel enemmän ois hävettänyt nostaa asiasta äläkkä. :ashamed:

En usko, että enää voisi käydä näin.

Onhan noiden kahden esitetyn tavan välissä monta muutakin tapaa, jolla häätää tympeä seuralainen... mä tykkään kyllä jutella ihmisten kanssa, mutta jos se alkaa mennä tietyn rajan yli, niin hyvin äkkiä keksin jotain, jonka varjolla häivyn tilanteesta tai lopetan tyypin mielenkiinnon. Ei tarvitse sanoa pahasti.

Miten sen voisi sitten tehdä kohteliaasti? Loukkaamatta toisen tunteita? Minäkin tykkään jutella jos eivät tule ihan kiinni ja varsinkaan koskettele. Humalaiset miehet tuntuu usein luulevan että niiden kosketus on muka jotenkin ihanaa :x Ei se ole. Ahdistaa vain. Pulssi nousee ja kuristaa kurkkua.

Miten sen voisi sitten tehdä kohteliaasti? Loukkaamatta toisen tunteita? Minäkin tykkään jutella jos eivät tule ihan kiinni ja varsinkaan koskettele. Humalaiset miehet tuntuu usein luulevan että niiden kosketus on muka jotenkin ihanaa :x Ei se ole. Ahdistaa vain. Pulssi nousee ja kuristaa kurkkua.

Hmm... vaikea antaa yleispätevää ohjetta, kun itse menettelen kulloisenkin tilanteen mukaan. Mutta voithan aina sanoa, että nyt täytyy käydä puuteroimassa nenä ja lähdet pois tilanteesta.

pakkohan sun on uskaltaa sanoa. tai en kyllä osaa neuvoa, ku itsekin olen liian kiltti, mutta vaikka ihan nätti olen, ei kyllä ole koskaa riesaksi asti käyty kiiinni. siinä pahimmassa iässä yläasteella kerran pari, mutta aina väentungoksessa yksi tyyppi, että en voinut alkaa kiljua... ärsyttävää.
ehkä kun miehen tapasin nuorena ja sen jälkeen on aina liikuttu yhdessä. ei ole iilimadot tarttuneet ihoon.

Sitä ei tarvitse sanoa kohteliaasti. Aina ei täydy, eikä kannata olla kohtelias. Itteeään pitää voida puolustaa, silloin, kun tarvitsee.

Yhteistyössä