kuinka saada anopille viesti perille?

• Viestiketjun aloittaja toope
  • Ensimmäinen viesti
toope
Joulu oli ja järkyttävä kasa (turhia) tavaroita saivat 2 ja 4 vee lahjaksi. Molemmilla oli yksi toive jonka myös saivat, sillä on sitten leikitty, muut lelut jääneet nurkkiin lojumaan. Koitettiin jo ennen joulua sanoa ettei mitään leluja lapset tarvitse, eivät oikeastaan muutakaan. No, lahjakortteja tietty, oikeasti tarpeelliseen tavaraan. Nyt on vanhemman synttärit tulossa ja samaa ollaan koitettu kertoa kaikille jotka lahjatoiveista kyselee. Anopin vastaus on vaan että "Kyllä lapselle täytyy saada leluja ostaa". Tässä kohtaa hän ajattelee vaan itseään ja kuinka kivaa se on antaa lapselle jotain mistä se ilahtuu. Hetkeksi. Arrgghh!! :/

vieras
Meillä meni anopille viesti perille, kun halusi välttämättä ostaa lapsen suurimman lahjatoiveen, mutta nuukuuksissaan ei kuitenkaan ostanut juuri sitä oikeaa. Olisin itse sen ostanut joululahjaksi, mutta anopin piti saada ostaa se. Parivuotinen, joka ei paljoa puhunut, avasi paketin, totesi 'EI OLE ***' ja heitti menemään. Sen jälkeen meni anopillekin perille, että on ostanut juuri ne lapsen toiveet tai kysellyt minulta, mikä olisi sopiva lahja =)

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja toope:
Joulu oli ja järkyttävä kasa (turhia) tavaroita saivat 2 ja 4 vee lahjaksi. Molemmilla oli yksi toive jonka myös saivat, sillä on sitten leikitty, muut lelut jääneet nurkkiin lojumaan. Koitettiin jo ennen joulua sanoa ettei mitään leluja lapset tarvitse, eivät oikeastaan muutakaan. No, lahjakortteja tietty, oikeasti tarpeelliseen tavaraan. Nyt on vanhemman synttärit tulossa ja samaa ollaan koitettu kertoa kaikille jotka lahjatoiveista kyselee. Anopin vastaus on vaan että "Kyllä lapselle täytyy saada leluja ostaa". Tässä kohtaa hän ajattelee vaan itseään ja kuinka kivaa se on antaa lapselle jotain mistä se ilahtuu. Hetkeksi. Arrgghh!! :/
Meidän isomummo oli ihan samanlainen kunnes tänä jouluna tuli jouluksi meille. Näki ne hirveät leluröykkiöt (jotka oli itse ostanut ) + vielä kaikki ne lelut joita huone pullollaan. Sanoi heti, että enää ei ostele lapsille kuin yhden lelun per /joulu tai syntymäpäivä. Jes!

Mä olen todennu, ettei anopille mene mikään asia perille, ei hyvällä eikä pahalla. Se tekee meistä vanhemmista huolimatta niin kun tahtoo, ja siis kävelee joka asiassa meidän yli. Valitettavasti meillä näin. Kannattaa tietty kokeilla sanoa asiasta, mutta mä olen omani kohdalla jo luovuttanu.

toope
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja toope:
Meidän isomummo oli ihan samanlainen kunnes tänä jouluna tuli jouluksi meille. Näki ne hirveät leluröykkiöt (jotka oli itse ostanut ) + vielä kaikki ne lelut joita huone pullollaan. Sanoi heti, että enää ei ostele lapsille kuin yhden lelun per /joulu tai syntymäpäivä. Jes!
Anoppi oli joulun meillä, näki myös sen tavaramäärän. Mutta KUITENKAAN ei tajua asian ydintä. Ei kehtaa sanoa, mutta taitaa ajatella että koska hän on eronnut yksinäinen ihminen, hänen ilahtumisensa on tärkeintä; jättäkööt muut ostamatta tai tuokoot niitä tylsiä lahjakortteja. Ja hänen luonaan leluja on lasten käytössä miljoona..

mona
Noh, anna anopin ostella. Mä laitan sitten eteenpäin ne mitä ei esim. tilanpuutteen vuoksi voida säilyttää. Mä esitän aina toiveen mieluummin vaatteista, mutta ei toimi..

Yhteistyössä