kuinka saa maidontulon lisääntymään????

meillä kuukauden ikäinen neiti, enkä saa millään maidontuloa lisääntymään..
Tissillä on päivässä parikin tuntia putkeen monta kertaa, ja iltaisin vielä pidempääkin, mutta ei vaan auta.. kauan siinä menee että se tulo lisääntyy??
vettä juon litra tolkulla päivisin.. voiko olla että joillain et vaan se maidontulo ala kunnolla?? inhottaa ku niin kovin haluisin et oma maito riittäis mut joutuu aina korviketta antamaan lisäks, välillä jopa 100ml..
neuvoja kaipaisin kovasti..

jaa
onko tuo ollut jatkuvaa vai vasta nyt kuukauden iässä kokoajan tissillä? sillä imemisellähän vauva sitä maitomäärää kasvattaa. meillä syötiin välillä jopa tunnin välein yölläkin, kun lisäsi maidonsaantia. ihan hyvin on riittänyt ja vauva kohta 4kk. tsemppiä ja jaksuja.

Iiris
Voihan se olla, että vauva vaan tykkää olla siina. Turvallista kelliä maidon tuoksussa.(happaman maidon hajussa!) Mutta kokeile kotikaljaa tai ykköstä. Sitten luontaiskaupasta saa semmosta teetä, oliko se vauvan onni tai jotain nimeltään, joka myös lisää maidon eritystä. Ja punaviini on yks parhaista, mutta nauti varoen, ettette ole molemmat hiprakassa. Ja nauti siitä tuhisijasta, se aika on niin äkkiä ohi!

Älä stressaa
Ihan aluksi sanon, älä missään tapauksessa stressaa, joo helpommin sanottu, kun tehty. Mulla tosta tilanteesta on muutama kuukausi aikaa, ja mulla oli kanssa sellanen tunne, ettei maito riittänyt. Se, mistä olin saanut sen päähäni, en tiedä. Imetä, imetä ja imetä. Sitten kun imettäminen helpottuu, opit rentoutumaan, alkaa maitokin herumaan nopeammin. Maidon nousuun vaikuttaa imetyskertojen määrä, ei niinkään imemisen kesto. Jos lapsi ei huuda nälkäänsä, saa hän tarpeeksi maitoa. Ja jos paino nousee, niin kaikki on ok. Anna itsellesi aikaa ja rauhaa, kyllä se alkaa sujumaan!!

Musta tuntui joskus 4kk:n paikkeilla, että maidontulo olis ehkä hiipumassa, niin aloin juomaan imetysteetä, joka mulla ainakin toimi (viikon alle 6kk ja edelleen pärjään pelkällä imetyksellä) sekä aloin lypsämään pumpulla joka ikisen imetyksen jälkeen. Sain siis aina kerralla n. 10-25 ml maitoa lypsettyä, keräilin niitä aina päivän mittaan ja pakastin satseissa illalla. Pakastaminen ei siis liity varsinaiseen kysymykseesi, mutta oli mukava palkinto tuosta työstä saada maitoa varalle. Lypsin siis myös öisin, aina imetyksen päätteeksi. Näin tavallaan "tilasin" lisää maitoa. Tuota rumbaa kun jaksoin pari kolme viikkoa, niin johan ollaan pärjätty.

juo ennemmin mehua ku vettä, vedestä ei saa energiaa yhtään.
Imestystee on hyvä maidon lisääjä, samoin kuulemma kotikalja ja ykkösolut, itse en kahta jälkimmäistä ole kokeillu.
samoin parina päivänä syöt oikein reilusti kaikkea missä on kaloreita paljon (suklaa on hyvää ) :whistle:
Ja lepäät. jos mahdollista niin patja olkkariin jos et tahdo sängyssä maata kokoaikaa. ja nuku aina kun mahdollista.

Yhteistyössä