Kuinka reippaita olette olleet vielä 2 viikkoa ennen laskettua aikaa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
lenkkeilleet? harrastelleet liikuntaa? mitenkäs ahkeria kotitöissä?
Mua väsyttää ja paljon, hb on laskenut alle sadan. Tuntuu etten jaksa tehdä kuin ruuan ja pestä pyykit, hoitaa lapset ja petata sängyt. Imuroida vielä jaksaa. Mut tuntuu ylitsepääsemättömältä lähtee lenkille, vaik ilma oliskin mainio. Ei mulla kipuja ole, mutta supistelee kyllä heti kun jotain fyysistä tekee.

öööö
Tosi reipas, ainakin nuorimmaisesta, vaikka olin jo 42-vuotias. Kävelin Olavinlinnan portaat ylös alas, ja muutenkin lenkkeilin ja touhusin. Leikkaus oli viikolla 39.

Mua ei supistellut koko raskauden aikana vaikka mitä olisin tehnyt (ennenkuin synnytyksessä ). Ja hb oli myös loppuraskaudessa tosi hyvä, 20viikolta alkaen jouduin syödä rautaa mutta sain lopettaa ne noin kuukausi ennen laskettua kun hb oli noussut 130.
Kotitöitä tein mutta kyllä ne vähän väheni sen ison mahan takia, lenkkeily aloitettiin miehen kanssa pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Ei nyt joka ilta mutta ehkä 3-4kertaa viikossa. Laskettuna päivänä mentiin 7km lenkki :D

3päivää yli lasketun mentiin lenkille, jossa piti kiivetä läheisen harjun puoleen väliin ja sitten tulla portaita alas. Seuraavana yönä alkoi synnytys :xmas:

itse olin tosi reipas laskettu aikakin meni jo yli kun juoksentelin pitkin kaupunkeja kesän kuumuudessa ;) mutta joskus sit oli sellaisiakin päiviä kun piti makoila kun lapset katsoi pikku kakkosta |O kaikilla on niin erinlainen raskaus aika.

mie
Olin koulussa, tein opparia. Pyöräilin ja lenkkeilin päivittäine, tein sitä kyllä vielä kaksi viikkoa la jälkeenkin, sitten vauva tahtoi ulos. Jos sulla hb alhainen, niin eiköhän väsymys johdu siitä, etkö syö rautaa?

Lenkkeilin vielä viikko yli lasketun ajan ihan pokkana keskellä metsää. Vasta 10 päivää yli lasketun ajan, aamuna joka edelsi tytön syntymäiltaa sormeni turposivat, päätä särki oudosti ja maha meni sekaisin. Kirjoitinkin tänne avauksen sinä iltana että pelkään raskausmyrkytyksen alkaneen. Kesken kirjoittelun alkoikin semmoiset supistukset ettei enää paljoa lenkkeilty. :D Eipä tullut enää kysyttyä sairaalassa oliko raskausmyrkytystä.

Tuskaa oli kyllä koko raskausaika kun piti yksin jaksaa tehdä kotihommat. Muistan delegoineeni aiemmissa raskauksissa melkein kaiken miehelleni mutta nyt sai selvitä monesta itse. Tavallaan toisaalta kuntokin pysyi paremmin yllä kun ei ollut varaa jumittua paikalleen.

37+6
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lenkkeilleet? harrastelleet liikuntaa? mitenkäs ahkeria kotitöissä?
Mua väsyttää ja paljon, hb on laskenut alle sadan. Tuntuu etten jaksa tehdä kuin ruuan ja pestä pyykit, hoitaa lapset ja petata sängyt. Imuroida vielä jaksaa. Mut tuntuu ylitsepääsemättömältä lähtee lenkille, vaik ilma oliskin mainio. Ei mulla kipuja ole, mutta supistelee kyllä heti kun jotain fyysistä tekee.
en oo moneen kuukauteen jaksanut tehdä Mitään. joskus satunnaisesti on tullut energia puuskia, mutta sitten oonkin ollut seuraavan päivän aivan kuollut.

mies on ollut yksinhuoltajana mulle, lapsellemme ja koirallemme. surkea olo :(

vieras
Maanisen reipas, piti jostain syystä kokata, leipoa, jynssätä lattiat polvillaan ja kävellä kauppaan vaikka olis autollakin päässyt. Eikä syntynyt yhtään aikaisemmin.

narikka
esikoisesta tehin 1 viikko ennen synnytystä 14h työvuoron :) kuopuksesta taisin maata sohvalla selkäkipune takia ja raapia jalkoja, raskaus hepatoosi :( rakauvet oli täysin erillaiset..

..
en kykene liikkumaan juuri ollenkaan. liitoskipujen takia. tänään käytiin esikoisen kanssa pienellä pulkkalenkillä ja nyt on kivut sellaiset, että itku meinaa tulla kun nousee ylös. nyt tasan 2 viikkoa laskettuun

ylireipas
Älä nyt tuollaisia mieti. Lepää jos väsyttää. Jos nyt pakolliset saa tehtyä, se riittä!

Mulla oli erilainen olo. Esikko leikattiin viikkoa ennen laskettua aikaa. Siivosin, leikkasin nurmikkoa, tein klapeja (klapikoneella) ym. vielä edellisenä päivänä. Kuopusta odottaessa purin 2 päivää ennen synnytystä yhden väliseinän... mies oli aika vihainen töistä tullessaan, no onhan se aika uhkarohkeeta näin jälkikäteen mietittynä. Käytin kuitenkin moottorisahasta lähtien kaikkea ja vielä tikkailla seisten :) Mutta en mä sitä silloin miettinyt

Mutta jotenkin oli vaan sellanen olo, että jotain on pakko tehdä, paikallaan ei jaksa olla. Sellainen yli-innokkuus iski!

Mutta verrattuna sinuun, minulla ei supistellut, hb oli 130. Ja sekin vaikuttaa montako lasta sulla on jo ennestään.

ylireipas vielä jatkaa
Ja sanoit ettet jaksa KUIN

"tehdä kuin ruuan ja pestä pyykit, hoitaa lapset ja petata sängyt. Imuroida vielä jaksaa"

Sehän on tosi paljon! Mitä pitäis vielä jaksaa?

sarppa
Laskettua päivää edeltävänä päivänä pyyhkäsin koiran kanssa hankipellolla ja metissä parin tunnin lenkin. Siitä oliki sit seurauksena verenpaineen nousu ja synnytyksen käynnistäminen laskettuna päivänä :) Et ehkä ei kauheen reipas kannatakkaan olla.

...
Olin aika reipas:punnasin nimittäin tyttöä juurikin ulos;). Käynistettiin ja synty 38 viikolla. Mut sitä ennen tein ja olin normaalisti. Supistuksia en kokenu ennen h-hetkeä lainkaan ja oman kuvan mukaan mahaki oli mukamas pieni. Tiedä sit minne aina hävis tekemisen tieltä, ku kuvissa kuitenkin oli mahoton.

Yhteistyössä