Kuinka realistista? (karppaamisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja

Vieras
Pituutta tai lyhyyttä löytyy 155cm ja puntari näytti juuri 64kg :(

Oon tutustunut tuohon karppaamiseen ja joskus sitä kokeillutkin, mutta ajanpuutteen vuoksi se vain jäi kun ei ollut aikaa tehdä itsellä ruokia.

Kuinka realistista on tiputtaa karppaamalla noilla mitoilla about 10kg ja kuinka nopeasti "uskallan" odottaa tuloksia? Onko realistista pudottaa kilo viikossa? Onko muita about samankokoisia karppaajia ja millaisia tuloksia tullut?

Onko parempi aloittaa pari viikkoa tosi tiukalla vai onko pehmeämpi lasku (ei tulisi luovutettua niin helposti) jos siis vain jätän kaikki perunat, pastat, riisit, viljat ja hedelmät pois? Vihanneksissa ajattelin niin, että esim. porkkanaa ja paprikaa käyttäisin jonkin verran ruoanlaitossa, mutta niitäkin kohtuudella ja muuten pysyisin vihanneksissa aika vihreällä linjalla. Tarvisko esim. rahkoja + marjoja syödä rajoitetusti?

Ja kannattaako heti alkuun alkaa kovin tiukkaan laskemaan noita hiilareita paljon niitä päivässä kertyy vai riittääkö, etten osta tuotteita joissa on enemmän kuin 5g hiilareita/100g vai olisko 10g/100g riittävä?

Ja tarkoitukena siis ois saada tuosta ihan pysyvä elämäntapa itselle, eikä vaan laihdutuskonstina...

Kiitos jos joku jaksaisi helppiä! Ja olen karppisivuihin tutustunut, mutta jotenkin tuntuu helpommalta täältä kysellä. (älkää kysykö miksi kun en itsekkään tiedä)

olen laihduttanut karppaamisella tai paremmin sanouttuna hiilihydraattitietoisesti 30kg. :) ensin olin parisen viikkoa tiukalla "kuurilla" että pääsin irti siitä sokerikoukusta ja nesteitä lähteen. ekan 2 viikon aikana lähtikin sellanen 5kg painoa. tosin minulla oli aloituspaino 100kg.

mutta siis jo se etttä valitset ruokavalioosi hyviä hiilihydraatteja ja hitaita! ja lihoissa ehdottomasti kaikki marinoidut jätät sinne kauppaan! kun maustat itse ruokasi yrteillä sun muilla ihanilla mausteilla, makuaistisi paranee ja kohta et edes tykkää niistä valmismössöistä. onhan ne välilä toki helppoja ja nopeita ratkaisuja mutta mahdollisemman naturel kaikki.
myöskin valitset kasviksia että saat paljon kuituja. oliviiöljyä voit vaikka käyttää salaatin kastikkeena.

mutta esim minä syön tällä hetkellä hyväkarppausmaisesti. :) aamuisin kaurapuuroa, hiutaleita desin verran eli noin 40g. sisältää muistaakseni noin 20g hiilareita, ja saa paljon kuitua.. täyttää vatsan hyvin . jaksaa touhuta lounaaseen asti hyvin. mutta munakastakin menee aina väillä. :)

no tää oli tällästä ympäripyöreetä, kokeilemalla selviää mikä sopii sulle.

Alkuun kannattaa pitää hiilarit max 40-50 tasolla, vähemmässäkin, että kroppa lähtee siihen "rasvanpolttotilaan". Toki voi ottaa pehmeän laskun mutta paino tuskin lähtee silloin vielä laskuun. Mä pitäisi pari viikkoa aika tiukalla ja sitten voi lähteä vähän kokeilemaan kuinka paljon voi hiilareita syödä niin että paino ei jää jumittamaan.

Kilo viikossa on ihan realistista, multa lähti alkuun 2 kg viikossa ja sitten hidastui.

Kannattaa hyödyntään finellin sivut, sieltä näkee hyvin eri elintarvikkeiden hiilarimäärät. Marjoissa on aika paljon ja samoin maitotuotteista tulee helposti hiilareita mutta kohtuudella voi syödä niitäkin, alkuun kannattaa rajoittaa.

No sehän on vaikee sanoa missä ajassa se paino lähtee tippumaan, mutta nesteet nyt ainaki lähtee parin vkon sisään. Itse aloitin sen ihan vaan jättämällä leivät, riisin, perunan ja makaronin pois ja lisäämällä ruokiin rasvaa. Ostan tuotteet sillä 5/100g periaatteella, mutta en laske noita grammoja muuten millään tavalla.

Syön perunan ja muiden lisukkeiden sijalla salaattia johon vaihtelevasti laitan mitä sattuu. Parsasta ym en välitä. Paino on tippunut vuodenvaihteesta nyt 14kg, mitat nyt 181/68

Alkuun tiekka alotus ja sitten voi pitää vaikka yhden hiilaripäivän kerran kahdessa viikossa alkuun, niin vatsakin toimii kunnolla koko ajan. Ja sitten kun paino alkaa olemaan ok, siirtyä tuohon hyväkarppiin pikkuhiljaa.

Hei kiitti kaikille vastanneille, otan siis vähän tiukemman aloituksen ja koitan pitää hiilarit tuolla max 40-50 tasolla. Nopeesti sen varmaan oppiikin, paljon missäkin on hiilareita. Täytyy vissiin vaan ostaa tarkka keittiövaaka :)

Yhteistyössä